04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jag tycker verkligen inte om det här :(

Min stackars lilla Sixt har antagligen gått omkull i hagen idag, och det med råge.
Hon har massa kala fläckar i ansiktet, och precis ovanför vänstra "framknät" har hon ett 5-6 cm långt sår, som är ca 1 cm djupt.
Och hon är stor som en fotboll även där.. så nu står hon med två skadade ben, stackars lilltanten.

Men hon stod för första gången still när jag gjorde rent såren, annars flyger hon runt som en liten gräshoppa.

Usch vad tråkigt:( Hoppas hon "kryar på sig"!
Har oxå en skadad pojke. Eller skadad & skadad, han fick ju skavsår av benskydden. Det har mest varit som två kala fläckar där det gnuggats bort päls, lite lätt rosa & irriterat, men idag så hade det blödigt(stavning?) lite & var som öppna sår, hmm:cool:... Men han var varken halt eller svullen. Det är ju ingen stor grej, men det är ju inte så vackert:p Men ändå lite konstigt tycker jag.

Det låter som något min häst kan skapa.. hon får nästan alltid sår (som ofta blöder rejält) efter benskydd, porslinshäst är vad hon är..

haha, blödigt? blött kanske? eller blodat? :p

Haha, jaa min lilla rackare är oxå en porslinshäst - speciellt nu när matte satt den stackaren i en egen hage, utan hästkompis att busa(och skada sig) med:eek::devil:

Jag skrev blött först, men tyckte att det såg så konstigt ut, men blödigt såg inte heller så rätt ut nu ser jag:D Jaja, svenska är inte mitt bästa ämne, som ni säkert märkt vid dethär laget:angel:

Skönt att sadeln inte hade kommit på villovägar. Ser verklige jätteskön ut :love: Ser fram emot att få se dig rida i den :bump::bump:

Mycket bra idé!!:bow::D
Åker iväg till IKEA redan nu:banana:
Ska du ha några?, vi kanske får mängdrabatt:D Behövs ju ett par stycken för att täcka hela våra hästar:angel:

Haha, och så får vi sätta kuddar på huvudena, gud så fint det kommer att bli :D

OMG den ser helt underbar ut!!!:love: Finner nästan inte ord, den finaste sadel jag sett :D

Har precis skruttat runt på Saga på parkeringen och hon är så fin, så fin... i traven...

Galoppen går ju def framåt men hon har inte lätt med den alltså. Det ska liksom vara en "fri" fattning där jag bara ger henne allt oxå ska hon klampa på en bit, kräver jag för mycket blir hon arg. Hon har liksom ingen naturligt bra galopp alls, tomi hagen ser hon ut som "lång som ett tåg-klumpig som ett kylskåp" hahaha:D:p

*Uppdaterar*

Marken här har varit STENHÅRD sista veckorna. Red sist i söndags, sen har hon fått stå p.g.a. att ridbanan inte går att använda och det är på tok för mörkt utanför syrrans gårdsplan:mad:. Småländska mörkret går banne mig till historien, rena NATTA!!! *svär en ramsa*

Så kom det snö idag! Jäjj, jublade jag och såg fram emot att ridbanan skulle vara lite mjukare. Snödjupet är ca 3-5 cm. Lilly hade rejäla styltor när jag tog in henne. Knackade bort dom och tog ut henne på lina för lite jobb på ridbanan. Gruset under snön var mjukt så jag började jobba henne där. Tro på attan att det bara byggdes styltor, gruset hjälpte inte att det kommit fram och var bra underlag där. Snön envisades med att bygga upp under hovarna och efter 10 minuter gav jag upp:cool:

Hon sprakar av energi och gick till väders flera gånger så hon behöver få jobba. Vettetusan var energin kommer från för hon får absolut inga mängder kraftfoder utan går i huvudsak på lucern och silage. Nu kan våren komma, tycker jag:grin:

Läcker sadel.

Vi traglar på med tömkörning och korta ridturer. Mycket jobb i skritt och en del i galopp, vårt stora problem är allt sparkande i galoppen. Hon gör det både när jag tömkör och rider. Rider långsida funkar det bra, men så fort vi ska genom hörnet så kommer det spark och bock, samt att hon vill bryta av.
Men det är väl bara att jobba vidare.

precis så gjorde Dobby med i galoppen! Vid varje fattning kom det en serie bocksprång eller en kick och sen så fort man kom till kortsidan och det blev jobbigt... har nog inte riktigt koll på vad du har för en pålle men tänkte om ni kollat om det kan va något?

Hon rullade fast i boxen runt lucia och skadade ett framben. Så hon fick stå i nästan 2 veckor, sedan har vi skrittjobbat i 3 veckor för att sedan komma igång mera med trav och galopp. Vi hade kirpraktorn ute dagen efter hon hade rullat fast. Just nu ligger hon ner väldigt mycket på nätterna.
Hon gjorde en del sådana sparkar och bock när hon tappade en hel del vikt och man red men inte vid tömkörning.

Har 2 teorier antingen orkar hon inte för hon vill gärna sakta av till skritt efter sparkarna eller så är det något som inte är bra uppe i ryggen.
Det känns svårt att få något bra svar, på sista kollen av benet så fråga jag vet. om det hela för hon gjorde så vid longeringen på kliniken, men de ville inte lyssna på det örat, utan mena på att hon är nog bara pigg.

usch vad jobbigt! Vi trodde också det var något med ryggen och hade ute en equiterapeut ett par gånger... men det gjorde ingen skillnad... Dobby var väldigt lustig i nedförsbackar med... skulle gå på tvären och så kom det ofta en spark när han inte fick springa ner! Men när vi var på kliniken så sa hon att ryggen var det inget fel på men däremot satt det i bakbenen... Hoppas din pålla blir bättre... det kan ju bara vara att hon inte orkar... men jobbigt när man inte vet

Den ser ju inte lite skön ut heller!! Synd att vi råkar bo såpass nära varandra... Leta inte hos mig om den försvinner :devil::D

Haha, läckert eller hur? ^^
Oh no!, bubbelplast kommer bli Van Remos död:o För det är väl sånna där roliga som man kan smälla?:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama