04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Ja du..Min saga hon är ett stycke kärlek som kommer i en obstinat förpackning ;) Finns bilder på hon några sidor tillbaka här.

*kl*
Jag är SÅÅÅÅÅÅ nöjd med vårat ridpass idag! Shit va glad jag var! Traven funkar super och det börjar bli riktigt roligt för hon lyssnar så bra både framåt och tillbaka och hon har ett eget driv hela tiden! Och till det som kändes så bra!! Hade gett min f*n på att hon skulle få veta vad jag tyckte när vi skulle galoppera. Hon har ju tramsat igen i galoppen sista gångerna och jag hade därför tagit på hoppsadeln som är min bästa galoppsadel :angel:

Och det gick sååååå bra! Jag lyckades driva henne ur bockningarna och jag var så lycklig! :rofl: Första gången jag känt att jag lyckats "riva i" åt henne i galoppen och hon lyckades då inte bocka mig ur balans utan jag kunde för första gången kräva både tempo och tassar i marken :love:

Hon har blivit lite mer "piggelin" men f..n vad vacker hon är Mity :love: Förlåt svordomen men hon är verkligen ögongodis.:d

Ja herregud hon är verkligen fin! Även när du skriver slängtrav för att få bort lite energi ser hon ju läcker ut! :love:

Guu så fina ni är!:love: Hon är verkligen så snygg!
Är så avis på hur lång ni kommit!:d

Din Saga var ju superfin :O min går inte i form ännu just nu är målet att kunna rida i alla gångareter i ridhuset utan att ramla av xD Nej men senast jag försökte mig på galoppfattning ökade hon abra farten hela tiden och föröskte bocka ur mig ur sadeln då jag väl var i galopp så nu övar v i på att trava avslappnat i ridhuset, rida ut är inte en tanke på att göra då sticker hon :confused:

Oh no!!! Det är alltså namnet som gör det! :rofl::rofl::rofl:

Nu har vi alltså två ston i tråden som är bruna, heter Saga, är okänd korsning och är tokig!!:rofl::rofl::rofl:

Ett namn till som ni ska akta er som ögat för; Sulivan.:devil:

Häst-Sulivan, han var en missförstådd ilsken häst som man inte fick visa att man var rädd för. När han såldes så bet han av ett finger på sin nya skötare.

Katt-Sulivan d.ä. Tja, vi döpte om honom till Dumivan. Han vart helt galen, pojkvänner fick jag inte ha, man kunde vakna mitt i natten av klor och tänder som satt fastnaglade i skinkan. Rymma ville han gärna från min lägenhet. Men när han väl fick bli stallkatt hos mamma så ville han bara in och ligga i min säng som stod där.

Katt-Sulivan d.y. gick väl och dog efter ett år. Tyvärr, den här katten var riktigt mysig faktiskt. Men gav sig på möbler, typ sambons datastol i skinn:eek:. Han bodde i vår lägenhet när han inte aktat sig för hästarna utan fick en tass skadad. Är huvet dumt får kroppen lida.

Så vad ni än gör, döp för fan inget och ingen till Sulivan!

Slängstravs framridning, för att få ner energnivån lite;)
http://www.youtube.com/watch?v=yPj3gtf_mK8

hmm.. om det där är slängtrav så undrar jag vad det är jag och Danne pysslar med just nu :confused:

(liten uppdatering) Har pratat med vet./hovis/tränare och slutligen kiropraktor. Vi har kommit fram till att det troligen var sadeln som ställde till problemen. Danne har haft Tussis sadel då hans var för stor (utprovad till honom men pållen tappade babyhull och har inte fyllt ut det med muskler än), har kollat den med jämna mellanrum, kollade sist innan vintervilan. Då låg den ok med antydan att bli för liten (tänkte åka och få hans "förminskad" nu i februari), har nu kollat igen och Tussis sadel är alldeles för liten, har därmed legat i bakvikt, stackars lillebror har ont i ländryggen :cry: Bara för att hans matte är så :devil: korkad och inte fattar att man visst kan få muskler under en vintervila.. Dannes egen sadel passar nu med fårskinnspad under, kiropraktorn kommer nästa torsdag. Tills dess har vi (JAG) fått order om att Danne ska "joggas lite lätt utan krav" hur i hela världen gör man detta på en überpigg FEMÅRING?!?!? I en sadel som man dessutom knappt har ridit i och som är helt annorlunda mot den andra? Jag har fortfarande inte hittat balanssen, även om det blir bättre för var dag, och känslan är mest som att man sitter på ett skenande lok :eek: jaja han är åtminstone inte tung och ovillig längre :rofl: och ingen "hälta" märker jag av :bow:

*kl*

Till alla!
Kom & tänka på en sak...
Nu är det ju ett bra tag tills detta skulle vara aktuellt, tack & lov!:devil:
Men undrar bara om era ska få nån vila i vår?:)

Vila var det ja.. Just nu blir det ingen vila, hade han inte blivit så hopplös när han vilar så hade han nog fått en vecka för att vila hjärnan lite..
Till våren ska han få nga kortare viloperioder, absolut. Tror att jag kommer göra som med 03an, alltså ge 1-2 veckas vila/skritt med "jämna mellanrum", så hinner de smälta lite emellan varven! :)

Ok:)
Hihi, ja det kan jag förstå. Det verkar vara en pigg & spurtig "liten" herre du har!;) Men så snygg!:d

Jaa, jag hade oxå tänkt mig 2 veckor i alla fall för min grabb.:) En vecka "ren" vila, och en där vi skrittar/promenerar - dessa veckor ska ju då oxå vara i samband med varandra.:)

Ja framförallt så MÅSTE han ha nån bokstavskombination eller nåt.. Alla i hans närhet (utom hans största fans såklart:p) är rörande överens;) "Leffes syndrom" brukar jag annars kalla det. Så otroligt snäll, men när myrorna i benen drar igång så går det liksom inte att kontrollera :D

Med 03an gjorde jag så nästan hela förra året att hon aldrig gick mer än 4-7 veckor (oftast närmare 4) innan jag la in 1-2 veckors vila. Fick det tipset av tränaren också, eftersom att hon var (är..) såpass stor, och då också väldigt gänglig. Funkade kanonbra för att få bygga lite muskler och sådära, så jag kör vidare på det. :)

*kl*

Till alla!
Kom & tänka på en sak...
Nu är det ju ett bra tag tills detta skulle vara aktuellt, tack & lov!:devil:
Men undrar bara om era ska få nån vila i vår?:)

Har ingen speciell vila inplanerad men precis som Linn_H så brukar jag lägga in nån vecka här o där då hon bara får gå i hagen o skrota o bli allmänt ompysslad. Tror det är viktigt med mental återhämtning under "lärotiden" :bow:

PS Fina bilder på VR oxå. Tycker han blir snyggare o snyggare i kroppen.:d

Jag planerar inte in någon vila eftersom jag ju vet att sådant kommer av sig själv. Ella ser till att skada sig eller så händer det andra katastrofala saker i familjen som gör att jag inte orkar. Och för all del, jag har ju ett jobb också...:grin:

Jag vet att jag låter pessimistisk men att inte kunnat/orkat utbilda sin nu femåriga häst ens till en treårings nivå, det känns lite tråkigt. Är väldigt trött på att inte saker o ting kan lugna ner sig och komma till normala nivåer.

Och Ella är ju allt annat än hårt tagen...

Tack så mkt!:laugh: Jo han känns finare & bättre i alla fall, och det är väl huvudsaken.:)

Till alla...
Tycker att ni alla har väldigt bra planeringar;):)
Jag själv kommer självklart oxå köra på att han får några dagar/en vecka extra vila här & där, när man känner att det behövs:) Och om jag känner VR rätt, så kommer han säkert fixa vila själv, med att skada sig på ett eller annat sätt:crazy::angel:

UPPDATERING!

Idag ledde jag ner Saga till ridhuset och satt upp och red. Övade på halter och det gick suuperbra :love: Så provade vi på ett litet kryss också och det gick bra där med :love: :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur