04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jag läste de oxå men visste inte om det var lämpligt att skriva de här igår.
Lider verkligen med tess (giinne) som hittade sin älskade sto livlös i hagen.

*Sänder en tanke till giinie*

Gick super med Saga idag

Sadlade,tränsade och ledde ut Saga på asfalten och promenerade bort en bit ifrån gården. Sedan försökte jag spänna lite till, gick inte men sadeln satt iaf.

Så tog jag tyglarna och satt upp och Saga stod still :O ! :D

Så jag kortade tyglarna och höll dem mjukt men ändå kort och la till skänkeln och hon gick framåt utan att vända sig om! *tjihoo*

Så skrittade vi tills vi kom till grusvägen, där gjorde jag halt och började trava efter en stund och övade halter och övergångar mellan skritt och lugn trav.

Så fick Saga syn på något och stannade och började att skaka med huvudet, först så kom Nova och Ida bakom oss och så såg vi antingen 3 rådjur eller så var det nått annat som skuttade runt på åkern. Men jag vände Saga så hon såg Nova och Ida och lät dem passera, sedan så travade jag upp till maskinhallarna .

Saktade av till skritt på körplanen och skrittade ner för backen där vi mötte Evelina och en travhäst som Saga kollade lite konstigt på men fortsatte skritta mot fjellare.

Sedan så skrittade vi längs grusvägen och in på ridbanan där vi travade på volten och galopperade lite. Övade på galoppfattningar så hon skulle slappna av. hon blir stressad när man fattar galopp av någon anledning.

Vi lämnade banan efter en stund och vi travade typ hela vägen ut till asfalten.

Sedan skrittade vi upp genom maskinhallarna och denna gång så var jag så fokuserad på att Saga skulle gå framåt så hon såg inte att hon gick på dem läskiga brunnarna som hon blev livrädd för när vi red dit.

Så började vi trava lite smått när vi kom ner på grusvägen men Ida ville att vi skulle följa med upp igen och vända så hon kunde köra fort med Nova och hon ville inte riskera att köra på oss.

Så hon körde iväg och Saga höll sig till min gångart hela tiden utan att hetsa upp sig.

Jag övade mjuka övergångar mellan trav och skritt.

Så kom vi upp bredvid Ida och Nova vid backen så skrittade vi hem tillsammans och allt gick super och jag och Ida pratade lite tills vi kom till stallet igen.

tack för omtanken <3

kl
Gårdagen var den värsta dagen i mitt liv. Detta är troligtvis sista gången jag skriver i den här tråden, för de blir ingen ny häst för min del.. så ja vill bara önska alla lycka till med era vackra pärlor! Ta vara på tiden ni har me dom och var glad för varje liten ridtur ni får, ni vet aldrig när de kan vara den sista..

Hittade min älskade Cassiopeia, livlös i hagen igår. Fanns absolut ingenting att göra, hon var redan borta. Orkar inte och vill inte skriva allt en gång till så länkar vidare till bloggen där ni kan läsa om händelsen.. Tänkte att ni skulle få se filmen från träningen i tisdags, sista gången jag satt på hennes rygg. Jag tog inte vara på den stunden, ja njöt inte på bästa sätt. Hon fick iallafall avsluta me de hon älskade mest i livet, att hoppa.. Hon var mitt liv, she were to good to be true..

Cassiopeia
11/6 2004 - 11/2 2009
Vila i frid min vackra prinsessa

24968724.jpg

24968678.jpg

25507773.jpg

Det är så himla tragiskt Tess och jag finner inga ord.
Spelar ingen roll vad jag säger heller, du får inte tillbaka Peia ändå.
Så himla ofattbart.

Låt de här ta tid att sörja, när du återhämtat dig från chocken så blir det kanske en ny häst.
Ingen ersätter Peia men en annan individ som du kan ha roligt med.

Läser med sorg i hjärtat, för trots att jag aldrig träffat någon här IRL så känns det som att jag känner er och era hästar. Vi skrattar, hejjar, kämpar tillsammans och just nu gråter vi, Peisan och du har varit ett par som man med glädje har följt härinne. Man har sett bilder, filmer och läst dina kommentarer.

Lika stolt som jag har blivit när det går bra för någon i vår tråd här på buke, lika ledsen är jag nu när jag får dela din sorg. Jag vet att du aldrig kommer få Peisan tillbaka och jag vet att ingenting som vi säger eller gör här inne kan underlätta situationen för dig.

Det enda jag kan göra är att hedra Peisans minne genom att, som du sa, ta vara på de stunder jag har kvar med Danne och Tussi.

Vila i frid Peisan och ta hand om dig Tess

Åh nej.... jag vet inte vad jag ska säga! Din fina Peisan... Skickar massa tröstkramar.... vet att inga ord kan göra det bättre...

Känns inte bra att skriva överhuvud taget då detta tragiska med peia har hänt men som Tess skrev så ska vi ta tillvara på alla stunder med våra älskade vänner...

Jag tog en tur ut i kylan idag igen -20 grader och jag är så glad och stolt över henne :love:

Hon var uberpigg och super tittig men höll sig i skinnet ändå! Galopperade flera omgångar och nu jäklar har galoppen löst sig alltså, nu är det på mina premisser :D

Men jag var på väg att ta en tugga snö iaf :angel: I en galopp blev Saga rädd för nått och drog iväg i ett jehu halvt kastandes åt sidan och då hängde jag inte med så jag han tänka " å jävlar nu flyger jag" för att sen tänka "fan jag sitter kvar!":rofl: Jag var så stolt över henne då hon lyssnade på mig och saktade av till slut istället för att göra som hon absolut skulle gjort förut, passa på och lägga av en jädra bockserie.

Min älskling är verkligen dyr för mig nu.... och speciellt "kär" är man nu när man blivit påmind om hur lätt man kan "tappa" sin älskling...:(

Jag håller med, känns inge roligt att skriva positiva nyheter efter denna tragiska händelse.
Men..

jag bara måste berätta att Q var in till ridhuset ikväll och trimmade lite inför programridningen på tisdag.
han var så himla fin och duktig :love:
Kollade igenom programmet innan jag åkte idag och insåg att jag måste sätta mera krav på skänkelvikningarna, dom måste bli brantare.
Jag har flyttat in till mitten och sen har jag ridit rakt fram men på tisdag ska jag rida hela korta diagonalen så de var läge att sätta den pressen på honom redan idag och han gjorde de hur fint som helst.:D

Håller med. Jag är näst in till livrädd varje dag när jag åker till stallet, för att det ska ha hänt mina älsklingar nått:crazy:... Vetenskapen om att allt kan förändras på bara en sekund?!:confused::cry:

Idag i stallet så satt jag i boxen & myste med VR hela kvällen. Kände inte för nått annat. Han va så gó, jag "hälsade & pratade" med honom, genom att lätt blåsa honom i näsborrarna. Vilket han tyckte var jättemysigt & pussade tillbaka. Blev alldeles varm inombords av hans varma andedräkt mot mitt ansikte. Och de där vackra, vänliga ögonen, samt de lurviga små öronen - älskar honom så mkt!:love:

Fick tårar i ögonen idag, när jag läste Tess blogg, och då är jag inte den "känsliga" typen... (blir inte påverkad lätt, men när det kommer till djur!)
Nog därför jag blev lite extra "djup" idag, i stallet.
Återligen *tröstkramar* till henne!

Jag finner inga ord men har sett dina bilder och filmer och hon var underbart vacker. beklagar sorgen och tänker på dig

Ord känns så futtiga :cry: men iaf , tänker på dig o sänder alla tröstkramar jag har.:bow:

Jag började gråta på skolan när jag läste din blogg:cry: Otroligt hemskt. Sänder miljoner tröstkramar.

Kram Andrea

24968724.jpg

Vilken underbar bild!
Beklagar sorgen... skulle så gärna vilja skriva något för att trösta, men sanningen är att jag hittar inga ord som skulle hjälpa. Kan bara säga att jag tänker på dig och hoppas att du har nära och kära som stöttar och tröstar.

Din underbart fina Peisan, det är ofattbart och tragiskt det som hänt! Vet att inget nån skriver eller säger kan få henne tillbaka. Men sörjer med dig, det är det värsta när djur går bort.

Tröst kramar från mig med.

Åh vad oerhört tragiskt! :cry:
beklagar sorgen, peisan var en utav mina favvohästar i den här tråden... så himla fin :( :cry:

Det känns så oerhört fel att vara glad men jag måste ändå få dela med mig av mina "äventyr" med Lillebror. (Kiropraktorn var där igår, och det var sadeln/ryggen som hade ställt till det, Danne är behandlad och kan börja sättas igång i morgon. DOCK har han återigen trampat av sig en sko.. SUCK..)

Min lille pussgurka och jag showar framför kameran.
26135991.jpg

Ska man pussas så ska man väl pussas ordentligt??
26135996.jpg

VANDALISM!!!! Tussis täcke kommer aldrig mer bli sig likt :crazy:
26136003.jpg

Bakom lås och bom, här hör vandalen hemma...
26136002.jpg

Stackars dig som måste gå vidare här i världen utan din fina häst :cry:

Hoppas du repar dig snart och kan leva vidare med dom bra minnen och erfarenheterna hon gav dig. *varma kramar*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama