04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Tack så mycket!
Du måste komma o titta på honom nån träning, fast just nu är de bara träning på andra klubbar.

hmmm... ja vad sa han... eftersom jag inte gjort något sånt här innan så var det mycket grunder som hur man håller i tömmarna och i pisken... sen eftersom Dobby är lite okoncentrerad i mellanåt :angel: och gärna protesterar så tyckte han det var viktigt att sysselsätta honom hela tiden... och så måste jag tuffa till mig lite :eek: Men ibland är han verkligen svår... har funderat många gånger om han verkligen är kastrerad :D blir väldigt hinstig och blåser upp sig bland andra hästar och på nya platser... men han är ju inte så världsvan heller än så har kanske lite med det att göra. Pratade faktiskt med en tjej igår som tar emot unghästar för inridning och tillridning så hon ska rida Dobby på lördag... jag har inte riktigt balansen att sitta kvar i galoppen när bocksprången kommer så förhoppningsvis kan hon hjälpa mig att rida igenom honom lite... :bump:

Vad roligt! Måste kännas väldigt motiverande :D Stort Grattis!!

GRATTIS!! :bump:
Vi i hoppningen har inte fått nåt svar än, dom har visserligen inte gått igenom ansökningarna ännu heller (mamma råkar ju vara lite delaktig i de där, så jag har lite koll på det :p), men förhoppningsvis så ses vi väl på den första träffen nästa torsdag (?) eller när det var :D

+ Sass: Det känns verkligen superpeppande:banana: Jag är så himla glad, brukar aldrig ha tur med någonting så den här gången verkar det vara min tur:)

Såg din moders namn där någonstans så jag antar att du har lite koll:p;) Grattis själv då:) Yes den 26e var första träffen på hemmaplan!:bump:

Inte grattis innan jag vet om jag kommit med kanske ;)
Ja mamma är grenledare för hoppningen i år.. Så det är därför :p

Gud va roligt!:laugh: Stort grattis!!
Förstår att du är glad!:)

*kl*

VR fick för ett tag sedan ett sår vid ögat, men det läkte fint. MEN nu för ett par dagar sedan så fick han en liten knöl på samma ställe, den är ganska hård men det går att "flytta" på den. Den har nu blivit större, så imorgon ska jag ringa veterinären.
Va tror ni att det kan vara för något, min första tanke var en inflamation av något slag?...
Blir aldrig riktigt klok på den hästen:confused::grin:...

Idag har jag konstaterat att min häst måste ha någon sorts personlighetsstörning :angel:

Jag hade först tänkt mig att rida, men det var för mycket folk i ridhuset (hon är inte redo för att vara med andra, och jag tror inte jag kan kontrollera henne om något händer),
så vi tömkörde lite ute.
Först på slingan.. och SATAN vilken överladdad häst jag hade!
Hon låg på bettet som jag vet inte vad (jag praktiskt taget åkte efter), och gjorde diverse luftsprång, och när det ryckte till i bettet så satte hon sig på arslet.

Sen kom vi till parkeringen, där tränade vi på svängar och ställningar, och direkt blev hon en annan häst.
Hon lyssnade så fantastiskt bra, gick i en bra form och tog stöd (något vi haft svårt med), och kom det skällande hundar, springande barn eller farliga barnvagnar brydde hon sig inte det minsta - hon hade fullt upp med att invänta mitt nästa kommando :bow::love:
Dumt bara att jag aldrig har tillgång till en fotograf :mad:

Hm, jag kan inte se filmen, det står "Filmen är inte tillgänglig i ditt land", skumt :p

GRATTIS!

Piraja: Jag kan inte se filmen, synd... kan du inte fixa det och länka igen??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 288
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama