04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd nummer sex i ordningen!

Jag hade öckså svårt att sitta på Aprilia i början. Men tvinga mig själv att sitta ner en kort kort stund varje pass bara för att lära mig.

Bästa sättet som jag tycker är att inte glömma andas! ;) och att bara slappna av o hänga med. :D

Men som sagt träna träna träna.:D

jo jag får väl prova lite var gång, hittills har jag bara ridit igenom programmet nedsuttet dagen innan tävling samt ett varv på volten i var riktning under framridning. Tycker mest synd om min lille häst när jag sittr där totalt oföljsam.. :cry:

Sista tävlingen förra året så var jag tomatröd på slutet 5min utan luft gör en del.. :angel:

Red iaf Danne igår första gången sedan kiro var här i måndags, han var såå fin :love: visst stel i början, alltför nervig (liite läskigt matte o rida i paddocken när det är mörkt ute) Red inte så länge heller då både han och jag har tappat kondis/muskler helt här nu, men fick till några steg som bara kändes så :d

Dessutom så har juh Dannes nyinflyttade bästis Ior en ryttare som är kompis med mig och det är så häärligt att rida ihop med henne, även om det nu var i paddocken. Vi har lite samma filosofi (rider juh iofs för samme tränare) och det flyter på så bra, känns dumt o säga men jag har problem med att rida samtidigt som de flesta andra på vårt stall. Några har ingen koll på vart de rider, ngn vill alltid utmana sin häst dvs blir bråk och några har hästar som lätt far i luften. Blir inte precis ngn haroni i min ridning när både jag o lilleman är på helspänn över vad som kommer att hända. Näe tacka vet jag Ior och Z det flöt så fruktansvärt bra för oss alla 4 igår, kändes så harmoniskt så jag vet inte vad. Sen är det alltid kul att se när det går super för ens kompis (som det gjorde igår, de var så fina ihop :love:) man blir så inspirerad då.

I'm in seventh heaven :p

Kan inte du ge mig några tips då.. har fortfarande inte lärt mig sitta ner på Danne i traven :angel: Jag VET att en av anledningarna är att jag glömmer andas :o men det är juh sååå svåååårt..

Ja grunden är juh att du måste andas :p
Jag sitter ner rätt mkt på honom när jag rider just för att träna på det. Han är så välbalanserad i sig själv att det gör ingenting alls om man sitter ner mycket. Sen måste juh hästen vara avslappnad och låta dig sitta ner på honom. Men som någon skrev innan, det är bara att träna och träna.. Kanske låta någon longera dig lite så du kan få koncentrera dig på att andas och gunga med honom i takten?

Hoppas han håller sig mjuk o fin i kroppen nu också.
Alltid skönt att känna att det blivit bättre av en behandling ju. :)

Testa och sitt ner varje gång du rider, först bra en stund o sen mer o mer. Aprilia tyckte det var mkt konstigt första gångerna o spände sig, försökte krypa undan. Men jag gjorde det så ofta sen att hon inte längre bryr sig alls.

Efter en något.. hispig :angel:.. skrittur, så tyckte jag att det skulle bli lite bilder på Sixt i det nya tränset.
Jag hann ta tre bilder (varav två suddiga), sen så kom det en hästätande människa bakom henne, så hon flög på mig, jag tappade kameran..
och tja, kameran är inte så lycklig längre.

DSCN0359.jpg

Vem behöver photoshop? :rofl:
DSCN0364.jpg

Söt! Vet inte om du har skrivit det eller ej men vad är det för häst, vad är planerna osv?

Hon är korsad mellan arab/new forest och halvblod, 50 % arab och det andra 25 % var. ingen stam :( men har bra hoppteknik och har dem egenskaperna jag vill ha hos min häst men som sagt har hon inte förstått hur man använder dem på rätt sätt ;) Mitt mål är ju att hon ska vara en frisk,välmusklad ponny som kan hoppa och rida dressyr på eller bara lulla runt i skogen med :d helst tävla i hoppning så småningom.

För hon är en ponny med mycket fart,känslig,gillar att hoppa enligt madde ;P Hon är bara 5 så nu vill jag bara in till kliniken och hoppas att det är något som gör att hon stegrar och är det inte det så är det väl bara å träna för tränare för att få bort olaterna.
Men jag är rätt så säker på att dem kommer hitta något fel eftersom hon har inte stegrat hela tiden bara nu dem senaste veckorna.

längtar tills den fredag den 13:e

kl
Idag har jag börjat skritta Calle igen och de verkar inte vara några problem.
För de första verkar han ha mognat något helt otroligt, har vilat en vecka pga sömtrycket o de är bara att hoppa upp o skritta ut i skogen o han är pigg men inte en tanke på att börja tramsa o busa. Lillkillen börjar bli vuxen :D
Sen tacktade han lite när plogbilen kom (ja då är de tillåtet att tackta då) och ingen hälta.

Q har fått galoppträna idag och han blev mer eller mindre sjöblöt i svett, men han var pigg o framåt, återhämtade sig snabbt i flåset, så kondisen är nog bättre än jag trott.

Ja jag hoppas att han kan hålla sig frisk nu så vi kan fokusera på att komma ut på tävlingsbanorna igen.:)

ja det får vi hoppas. Jag har mkt jobb framför mig med Saga om dem inte hittar något fel på Saga den 13:e. Det som mest skrämmer mig är att det är fredag den 13:e då :eek:

lycka till ;)

*kl*

Saga har fått vila i veckan för jag har känt mig lite trött. Hon var så duktig i helgen så jag tänkte att det kunde vara bra med lite vila oxå.

Jag har nu insatt att tiden har gått så fort att det nu bara är två veckor kvar till den där pay and ride jag tänkte vara med på :eek: Så jag fegar ur!! :angel: Tänker istället rikta in mig på en klubbtävling 24 maj :D Låter skitfjolligt och långt borta men det känns ändå skönt att ta det lugnt och fortsätta jobba på så jag inte behöver vara så jädra nervös första gången. Är ju nöjd bara vi lyckas ta oss ut på banan nån gång nu första delen på året.

Istället har jag anmält mig till en heldagskurs den 21 mars med en körtränare där det blir två tömkörningspass och lite teori och det känns jätte kul!!

Lät skoj ju ! :D heldagskursen lät också rolig :) Har ni inag roliga filmer på YT eller någon annan stans förutom dem i tråden i dem senaste inläggen?^^

Tack :)

Saga ser för övrigt riktigt söt ut, du har inte fler bilder, där man ser hästen lite bättre? ;)

nope har inte hunnit få några ridbilder eller exteriörbilder med tanke på vad som hänt och så^^ men det kommer.

Verona: ska genast kolla^^

knapplån

Idag får Ferrari vila. Vi har en jobbig helg framför oss. Har börjat packa och imorgon bitti bär det av till förra ägarna för en träningshelg.
Jag märkte häromdagen att han har fått två "kuddar" på rumpan, insåg att han drar igång och börjar växa nu igen.
Växer era också fortfarande?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 290
Senast: movi
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tydligt från första dagen jag fick hemvård att jag vill HELST inte ha besök efter halv elva för strumpor på morgnarna för mina...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama