04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

*kl*

Jag hänger inte med alls :o

Men ngra nya på Tiger från den hispiga halvan av dressyrträningen i fredags ;) Dvs jävligt kass ridning och häst som är nolle framme vid bettet. Men det blev rätt ok tills nedtravningen iaf men då hade den stackars fotografen förfrusit fingrarna för länge sedan, ridhus!

Trav:
DSC_0048.jpg

Galopp:
DSC_0260.jpg

Men mest kändes det såhär:
DSC_0066.jpg

Till helgen blir det hoppning inför träningen för Jan Jönsson 14-15/2, jag längtar! :bump:

Fin han är din Tiger!:love:
Snyggt matchade var ni oxå!:d

Idag är jag en mkt stolt matte! Red ut VR själv i den becksvarta skogen & han skötte sig så bra!:love: Jag är sjuk & hade inga krafter till ridning egentligen, därav att jag red med gramantygel, mest för bocksprångens skull. Bebbe var så duktig & brydde sig inte om att han hade remmar mellan frambenen.:p
Han måste känt på sig att matte inte orkade med en sprängladdad häst idag, därav att han var ovanligt lugn:angel:
25883873.jpg

*kl*

Fråga till alla... har ni lämnat bort era pållar för inridning eller tillridning eller har ni gjort allt själva? Ni som i så fall har lämnat bort dem vad kan det kosta på ett ungefär och har ni någon att rekomendera?

Har funderat lite på om jag ska ta hjälp med min när jag fått igång honom ordentligt (förutsatt att han håller) eftersom vi inte kommit så långt pga allt uppehåll...

Har gjort allt själv med fröken och gör detsamma med unga killen. Hämtar lite stöd av känd westerntränare. Betalar gärna lite extra för lite handledning. Vill inte lämna bort helt och hållet, nej.

som någon sakt innan han ser verkligen snäll ut din bebis :love: Skönt att det gick bra att rida ut själv! ska försöka mig på några travsteg på ridbanan idag... var ju några månader sen så vi får se hur det går :crazy:

Jag har aldrig lämnat bort någon häst på till- eller inridning.

Däremot har jag tagit emot x antal sådana.:p

Ella har jag ridit in själv.

Jaa han är så snäll så!:love:

Åh, spännande med lite trav, kommer säkert gå jättebra!:laugh:
Får du uppdatera sen, kanske din vackre herre tycker att matte skulle få prova på ännu lite snabbare gångarter;):p

Japp det var Karin E, hon ska bli ny månadstränare på Kungsnäs. Jag fick en restplats den här gången för det var en tjej som hoppade av. Hoppas verkligen att jag får fortsätta för jag tyckte hon var kanonbra:)

Thanks ALLA:bow::bow: För de fina kommentarerna, jag är så stolt över min fina tjej:love:

Det där var väl inte så pjåkigt hoppat. :) Förstår dock om Danne var rädd för ponnyn då den såg ut att ha satt i sig ett par tre rejäla fuxar till frukost:D Tom Pompa ser slimmad ut om man jämför.

Jag hade oxå förstått om Danne varit rädd för Izor (som fjordingen heter) men.. nu är han inte rädd för honom, tvärtom, utan det var såna där vanliga pinnsmala hopponnier som man kan se överallt. Han måste ha trott att deras frustande lät som ett avgrundsvrål :D

Jag har ridit in Danne själv, eller rättare sagt jag har fått den hjälp jag behöver från A (hon som hoppar honom) på stallet. A är stallets egna Kamikaze-pilot ;) dvs det spelar ingen roll vad hästen gör, hon ger sig inte.. sitter som regel kvar och skulle hon åka i backen så reser hon bara på sig (inte som en annan som ALLTID hamnar på kryckor). Hon har varit ovärderlig för mig. I början så longerade jag mest samt lite skritt och trav i paddocken medan hon fick prova allt det andra, första galoppen, första gången att rida ut, första gången i mörker osv. Hon har själv 2 hopphästar som hon ridit in och det räckte för mig. Jag har aldrig betalat henne för den hjälpen utan har mockat ngn gång till henne när hon varit ute på tävling (dock ej blivit ombedd), ngn gång har vi varit iväg och tränat hoppning och då har jag betalt den samt de gågner hon tävlat honom. Det är vår deal och den funkar bra för oss.

låter ju väldigt smidigt! Hade en kille i klubben typ 2 meter lång och med väldigt stadig sits som skulle hjälpa mig gallopera Dobby i somras... men han lyckades min duktiga häst att även bocka av honom :( Fick skämmas lite och vägade inte fråga honom mer sen... som tur var så slog han sig inte i alla fall :grin:

:banana: Oj vad skoj, nu håller vi hovarna för er.

Tack snälla!
Imorgon ska vi ut och premiärskritta. Ägaren ville inte utsätta livet för fara så hon ska låna en ponny i stallet och så ska jag få sitta på mollsan. Hahaha så slutar jag skriva här hänger jag kanske i nått träd där molly har placerat mig, eller under en sten. Man vet aldrig med den där hästen! :)

Oj vad hon har blivit fin. :d

Hoppar ju tillochmed runda hopp nu ju!

Duktigt jobbat, det syns ni har tränat mkt. :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 553
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 144
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka