04-ornas tråd edition 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
04:or ny tråd igen!

Fortsättning på tråden för alla 04: or och hur det går!

The connemara: Tack för det :) ja jag fullkomligt älskar denna sadel, den passar oss båda två väldigt bra.

Jag har nästan bara ridit i den här dressyr sadeln några veckor och när jag skulle ta min allround sadel häromdagen fick jag nästan panik för jag "satt ju inte fast" :rofl:

Sv: 04-ornas tråd edition 4!!

Snor min egen knapp:)

Igår var jag iväg med gumman och genrepade hoppningen en sista gång innan kvalitéts på lördag. Gumman slog personligt rekord och hoppade 1 m och förhoppningsvis slår hon pers igen på lördag då det är 1.10 som gäller;) Har så dåligt samvete att vi började så sent med hoppningen, tycker dock att hon är superduktig som gör det så pass bra ändå. Vi har ju bara hållt på en månad. Nu är jag ju absolut ingen hoppningsexpert så hur bra hon är jämfört med andra vet jag inte, men jag hoppas hon får godkänt iaf.:)

Börjar hitta bjudningen mot hindren nu och jag tycker hon rättar sig bra efter hon gjort fel. Bedöm själva:

http://www.youtube.com/watch?v=Hf6EehGE0sQ

Oj, vad duktiga ni är!! :bow:

Själv har jag precis börjat galoppera med Elvira, men så är vi ju lite efter i det mesta efter förra årets fångkonvalescens.

Tyvärr gick hon omkull i ridhuset i lördags, och om det är något som hon haft tidigare som blev värre eller om hon helst enkelt skadade sig i fallet vet jag inte, men ett klinikbesök får det bli... :(

Haha, snyggt felhopp där i mitten ;) Men det redde ni ju ut sen. Hon ser duktig ut men ganska hetsig?

jag kanske kommer upp pålördag för o se på er.
Såg att Q´s mammas uppfödare (invecklat de där men dom äger Q´s pappa oxå) skulle starta 2 ponnier så jag måste ju hälsa på dom.
Dock rider jag hudiks nationella med calle på morgonen ( 4 årsklassen då) men hinner nog upp o se ändå om min kompis kan hålla reda på nerverna o rida fram själv till 115 ;)

Ska kolla på filmen när jag e hemma.
Bilder kommer på Q ikväll oxå.. sen terrängträningen.

Fick hem min pålle förra söndagen efter ett fyramånader långt bete. I veckan har han bara fått vara hemma och vänja in sig vid att vara hemma igen och äta hö och halm och allt det där som tillhör.

I fredags fick jag honom skodd igen och igår var jag ute och skrittade honom en sväng. Jag har beställt en ny sadel men den lär inte komma från i slutet utav månaden så jag fick rida i syrrans som är lite liten för mig, men som sagt i skritt funkar det.

Han var hur lugn och fin som helst, jag trodde att han skulle vara lite orolig i början eftersom han endå varit helt fri så pass länge men icke.

Idag ska syster rida honom och då blir det lite trav och så, ska bli kul att se.

Bilder vågar jag knappt visa för rund om magen det är han ;).

Helge och jag var ute på 2 timmars promenad igår. Han var jättepigg och ville trava hela tiden, samt äta upp longerlinan :D. Kaxproppen. Han får gärna vara hur kaxig och busig han vill så länge han inte har ont.
Mailade precis kirurg John i England med lite frågor om hans stela nacke. Om en månad blir det återbesök i Ultuna och jag är redan nervös :crazy:....

Vi körde löshoppning nu i helgen, är så himla kul och se hur snabbt de kommer på hur man nu gjorde. löshoppade även förra helgen men tekniken var inte den bästa så då stannade vi på 1m. Denna helg så var det som just det så var det att hoppa, så hon tog lätt 1,25 med god marginal. Kunde ha höjt mer men kände att det räckte för idag. Tanken är att vi ska löshoppa några gånger till innan vi provar uppsuttet.

Det kommer att gå så bra så för er. Ni är verkligen jätteduktiga. Hästen bjuder bra på hindren med ett undantag men då hoppade hon ju av ändå.:eek: Man kan inte tro att ni tränat så pass lite som ni har gjort för helhetsintrycket är att det ser rytmiskt och bra ut, om jag får säga vad jag tycker. Härlig häst har du iallafall:bow:

Gud vad läcker hon ser ut! Härlig galopp o hoppning! Och vad bra du red och korrigerade henne, precis sådana ryttare som ska ha unghästar :bow:

Jag glömde att säga att det ser ut som om hon har lätt för att korta o länga sig i galoppen vilket ju inte är så dumt när det gäller hoppning.:rofl::rofl:

Om jag vågar visa min arab så.... ja titta själv så förstår du;)
http://i345.photobucket.com/albums/p362/pompa04/Bild007.jpg[/IMG::angel:
Så kom igen Linafina kan vi inte få se lite Etan

Bild007.jpg

Där kom den (åtminstonde på förhandsgranskningen)

Om jag vågar visa min arab så.... ja titta själv så förstår du;)
http://i345.photobucket.com/albums/p362/pompa04/Bild007.jpg[/IMG::angel:
Så kom igen Linafina kan vi inte få se lite Etan[/QUOTE]

Vilken fin häst du har! Fast min är nog tjockare ;). Syrran ska rida idag så jag KANSKE tar nån bild :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 901
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jo, nu när många sport-arrangemang blir inställda kom vi på i Tränings-tråden att vi kör ett virtuellt Buke-lopp, såklart! :banana...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 655
Övr. Barn Läser man tillräckligt långt i träning-som-religion-tråden så börjar den handla om skolidrotten/gympan, och hur den är/varit/borde vara...
2
Svar
32
· Visningar
2 593
Senast: Vira
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 877
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar