Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 017
Hästvård Märkte att min häst har fått en galla på ena frambenet här om dagen, vet inte hur länge han haft det då han har mycket hovskägg. I alla...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Wera
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som innan varit väldigt pigg och framåt. För ett år sedan blev han konstig och "låste sig" i kroppen varpå han helt...
Svar
12
· Visningar
1 309
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej Har ett sto som är mycket lös i sin mage upptäckte det när jag skulle mocka det gick knappt att få upp det. Är som Ko-Blaffe eftekt...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: annie_cool
·
Hästvård För snart en månad sedan fick jag ta bort mitt varmblod och kvar fanns nordsvensken. Som sällskap till honom har jag nu lånat en ponny...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: nejlica
·
Foder & Strö Jag har så mycket bete att jag tar emot andras beteshästar. Men då detta inte räcker för avbetning skaffade jag mig i år även några får...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Arwen
·
Hästvård Har en shettis valack på 7 år, ha nyss släppt han å kompisen på bete, men dom står inne på natten, ca 10 timmar, han får ca 1/2-1kg hö...
Svar
11
· Visningar
4 627
Senast: lil-sis
·
  • Omröstning Omröstning
Hästvård Hej, Jag har en häst med eventuell fotskabb, mugg ska till vetrinären för skrapprov på torsdagmorgon. Har fått lov att raka av allt...
Svar
1
· Visningar
1 239
Senast: skuggi
·
Hästvård Har ett ev dräktigt sto (seminerad men ej varit på UL koll, är dock 99% säker att hon är dräktig) som skadat sig i boxen inatt och...
Svar
3
· Visningar
3 009
Senast: Dressyren
·
Hästvård Jag har en ponny som lätt blir överviktig. Vi vet inte om han haft fång tidigare i sitt liv. Röntgad UA (ej rotation). Förrförra...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: axel
·
Foder & Strö Ska välja stall till hästarna till i höst och det ena stallet har fri tillgång på hö i hagen 7-19. Det andra stallet fodrar med hö 3 ggr...
Svar
14
· Visningar
1 718
Senast: Equilina
·
Hästvård Hej jag rider en isläning som är överkänslig mot knott:( har någon ett bra och hemmagjort insekts sprej resept som funckar bra mot mygg...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som i höstas konstaterades ha knäledsinflammation (carpit) i båda fram, hon behanlades då mot detta och blev frisk...
Svar
7
· Visningar
1 968
Senast: ameo
·
Foder & Strö Natten till lördag åkte jag ilfart till hästarna och tog in dem från årtiondets åskoväder. Väl inne inser jag att vi inte har något hö...
Svar
16
· Visningar
1 757
Senast: mooi
·
Hästvård Har troligtvis haft den otroliga oturen att min häst står med senskador. Ska ultras på onsdag när svullnaden gått ner men med 90%...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: tramp
·
Foder & Strö Blev och fundera härom dagen på detta. Jag har själv en arab som alltid ser bukig ut,blir dock mindre när man tränar rätt men blev sen...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: kattan1974
·
Hästvård Min ponny har fått ett 2-3 långt sår på ena bakbenet. Han har haft nu bandage med dränkt kompressor i klorhexidin ett tag för att det...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: Hedwig
·
Hästvård I fredags kl 8.00 skildes mina och Mistys vägar, vår resa är slut:cry: Hon var stel och stapplig på väg in från hagen förra onsdagen...
2
Svar
26
· Visningar
3 267
Senast: WalkOnWater
·
Foder & Strö Hej! Jag letar efter greenguards hela korg, den som dyker upp när man gör ett bildsök på Google. Vet någon om den går att få tag på i...
Svar
10
· Visningar
1 447
Senast: floonin
·
Hästvård Min häst har en misstänkt skada på ytliga böjsenan (varm, öm, halt). Veterinären var ute nu på eftermiddagen och vi ska göra ultraljud...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka