Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Omröstning Omröstning
Hästvård Hej, Jag har en häst med eventuell fotskabb, mugg ska till vetrinären för skrapprov på torsdagmorgon. Har fått lov att raka av allt...
Svar
1
· Visningar
1 241
Senast: skuggi
·
Hästvård Har ett ev dräktigt sto (seminerad men ej varit på UL koll, är dock 99% säker att hon är dräktig) som skadat sig i boxen inatt och...
Svar
3
· Visningar
3 020
Senast: Dressyren
·
Hästvård Jag har en ponny som lätt blir överviktig. Vi vet inte om han haft fång tidigare i sitt liv. Röntgad UA (ej rotation). Förrförra...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: axel
·
Foder & Strö Ska välja stall till hästarna till i höst och det ena stallet har fri tillgång på hö i hagen 7-19. Det andra stallet fodrar med hö 3 ggr...
Svar
14
· Visningar
1 721
Senast: Equilina
·
Hästvård Hej jag rider en isläning som är överkänslig mot knott:( har någon ett bra och hemmagjort insekts sprej resept som funckar bra mot mygg...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som i höstas konstaterades ha knäledsinflammation (carpit) i båda fram, hon behanlades då mot detta och blev frisk...
Svar
7
· Visningar
1 969
Senast: ameo
·
Foder & Strö Natten till lördag åkte jag ilfart till hästarna och tog in dem från årtiondets åskoväder. Väl inne inser jag att vi inte har något hö...
Svar
16
· Visningar
1 757
Senast: mooi
·
Hästvård Har troligtvis haft den otroliga oturen att min häst står med senskador. Ska ultras på onsdag när svullnaden gått ner men med 90%...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: tramp
·
Foder & Strö Blev och fundera härom dagen på detta. Jag har själv en arab som alltid ser bukig ut,blir dock mindre när man tränar rätt men blev sen...
Svar
4
· Visningar
1 312
Senast: kattan1974
·
Hästvård Min ponny har fått ett 2-3 långt sår på ena bakbenet. Han har haft nu bandage med dränkt kompressor i klorhexidin ett tag för att det...
Svar
10
· Visningar
1 301
Senast: Hedwig
·
Hästvård I fredags kl 8.00 skildes mina och Mistys vägar, vår resa är slut:cry: Hon var stel och stapplig på väg in från hagen förra onsdagen... 2
Svar
26
· Visningar
3 268
Senast: WalkOnWater
·
Foder & Strö Hej! Jag letar efter greenguards hela korg, den som dyker upp när man gör ett bildsök på Google. Vet någon om den går att få tag på i...
Svar
10
· Visningar
1 447
Senast: floonin
·
Hästvård Min häst har en misstänkt skada på ytliga böjsenan (varm, öm, halt). Veterinären var ute nu på eftermiddagen och vi ska göra ultraljud...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: superstar
·
Hästvård Veterinären kommer ut på måndag, men ibland känner man ju att det saknas info/vissa grejer utesluts liteväl fort, så tänkte fråga er VAD...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Masse
·
Hästvård Idag vid tandläkarbesöket upptäckte vet att hästen hade ett lindrigt blåsljud på hjärtat på vänster sida. Det var ingenting som...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Murray
·
Hästvård Då var det tyvärr så att grabben min blev dålig i förr förrgår, han gick lite stelt så tog in honom på box. I boxen rörde han sig nästan... 2
Svar
27
· Visningar
2 655
Senast: Minstral
·
Foder & Strö Jag skulle vilja ha smarta lösningar på hur ni serverar lunch och där lunchen inte ligger direkt på marken. Förutsättningarna är att den...
Svar
11
· Visningar
1 824
Senast: Houdinie
·
Hästvård Min häst har lyckats trampa upp det här, vilket kommer extremt olägligt med fyra dagar kvar till betessläpp. Hon är inte halt och hoven...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: wrangler
·
Hästvård Hej Jag har en häst med en tandsjukdom som är obotlig. Det är en mycket duktig tandläkare som gjort diagnosen. Endast att dra ut tänder...
Svar
7
· Visningar
3 528
Senast: Boj
·
Hästvård Är era hästar barfota eller har de skor? Varför/varför inte? Jag är själv inte så insatt i hovvärlden. Hur påverkas hästarna av... 2 3
Svar
58
· Visningar
5 966
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka