Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi tänkte sätta igång med detta nu men jag inser att en passage som jag skummat igenom i broschyren från svensk mjölk har stor...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Asa_S
·
Hästvård Mitt föl är 6 veckor och har kvar sin navelstump och den hänger från en liten "påse". Jag känner inga hål eller liknande och...
Svar
3
· Visningar
1 583
Senast: Ireland
·
Hästvård Hur mycket är det normalt att en hästs temp går upp efter arbete? Lätt arbete (en lagom stillsam tur ut med lite trav och galopp)? Hårt...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Gnapp
·
Foder & Strö Ni som har glupska hästar och fodrar med finmaskiga hönät. Hur har ni löst det för att hästarna inte ska äta upp på för kort tid? Jag...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
22 787
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Hjälp! Mitt 6 åriga sto har fått pigmentförändringar på benen som täcker hela baksida av skenbenet. Upptäckte nu när jag kvällsfodrade...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: kol
·
Foder & Strö När hästen går på bete och pinkar floder, ökar hästens behov av salt då?
2
Svar
24
· Visningar
3 188
Senast: Gry
·
Hästvård Frågan föddes när jag insåg att jag känner till flera hästar som "alltid" varit svårridna, svåra att lösgöra, inte gör något gratis osv...
Svar
2
· Visningar
1 179
Hästvård Min häst är behandlad för hovledsinflammation. Magnetröntgen är gjord för att utesluta andra skador. Hästen ska sättas igång försiktigt...
Svar
4
· Visningar
790
Hästvård Min tanta har förlorat livsglädjen. Hennes ögon är matta och livlösa, och hon blir magrare för var dag. Det gör så ont i hjärtat att se...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 363
Hästvård Jag vill ta träckprov och skicka in för att se om det ens behövs avmaskas. Men en annan i stallet vill att vi ska avmaska oavsett...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Madick
·
Foder & Strö Den diskuteras ju till viss del i en annan tråd men tänkte det kanske är enklare med en egen? Ni som testar, vad är bra/dåligt...
2
Svar
26
· Visningar
8 429
Hästvård Hej, har fått rekommendationer ang skoning av veterinären, mitt problem är bara att hovslagaren inte pratar svenska och min engelska...
Svar
3
· Visningar
1 327
Hästvård Hej! Jag har en valack som länge verkade växa ur sina skor för fort, speciellt på vänster fram. Hovslagaren jag hade då sa inget om det...
Svar
0
· Visningar
784
Senast: Pathmaker
·
Foder & Strö Jag tänkte starta en tråd för oss som fodrar utan grovfoderanalys. Hoppas att detta kan bli lite av en kunskapsbank. Mycket för att lära...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 334
Senast: bizzy
·
Foder & Strö Eller gör du det? Samma dilema varje år. Vet inte om jag är extremt barnslig eller vårdslös. Jag börjar med en halvtimme två dagar. En...
2
Svar
35
· Visningar
3 115
Senast: mily
·
Hästvård I höstas flyttade jag och hästarna till egen gård. De går i en höst-vinter-vårhage som det aldrig tidigare gått häst i. Så snart sista...
Svar
8
· Visningar
675
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst var inne och blev behandlad i kotorna för två veckor sedan pga Trauma, återbesök om 1 vecka. Hältan kom främst från v.fram, men...
2
Svar
23
· Visningar
3 399
Senast: Toxid
·
Hästvård Kan hästar uppvisa allergi/överkänslighet mot flugmedel? Kan det i så fall vara så att visa flugmedel fungerar och andra inte?
Svar
14
· Visningar
3 084
Senast: Jen84
·
Foder & Strö Vill gärna höra era erfarenheter av ovan tillskott. Förstår att det som hjälper en häst kanske inte har samma effekt på en annan men det...
Svar
0
· Visningar
976
Senast: m85
·
Hästvård Ja, så sas det på radion idag. Det handlar alltså om atypisk myopati, som tydligen funnits i Europa, men inte tidigare i Sverige...
Svar
6
· Visningar
5 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka