Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej jag red min lilla fjording idag som är oinriden. Jag har väl ridit henne 10 gånger eller något, varav en gång varit en lite längre...
2
Svar
21
· Visningar
3 464
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej. Jag och min kompis diskuterade idag avställda hästar och olika sätt att sätta igång dem. Men vi ställdes inför en fråga som vi...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Jag har 2 stycken varmblodsvalacker som just nu går på 2 kg granngårdens musli var om dagen.. Har tänkt att jag ska börja blanda lite...
2
Svar
21
· Visningar
1 421
Senast: mahlmt
·
Hästvård Ja som rubriken säger, är ömma mjuka strålar alltid röta? Även om dom inte luktar illa eller visar andra typiska tecken på röta?
Svar
1
· Visningar
909
Senast: skuggi
·
Hästvård Nu undrar jag lite kring detta med värmekamera, det känns inte som något som kliniker använder precis? Jag har inte sett det iaf. Men...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har fått rejäl hjärnsläpp på hur man räknar ut hur mkt smrp o mj hästen behöver på ett ungefär jo jag vet att de är olika från individ...
Svar
4
· Visningar
822
Hästvård Hej! Jag har väldigt svårt att bestämma mig gällande kastrering. Jag har en 4- årig hingst som jag funderar på att kastrera i höst eller...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Masse
·
Hästvård Hur har rehabiliteringen sett ut för er som har/haft hästar med kraftiga senskador ? Fick ni skrittpromenera med en gång?
Svar
6
· Visningar
3 121
Senast: mackan
·
Hästvård Ja, vad har du där? Vad har du använt mest / oftast och minst / mest sällan? Vilka salvor och lindor / sårmaterial tycker du är oumbärliga?
Svar
1
· Visningar
553
Senast: AmyPond
·
Hästvård Hej! Idag upptäckte jag och ägaren till min ena medryttar häst att denna häst (rätt ny på stället) hade vita fläckar i öronen. De är...
Svar
5
· Visningar
2 489
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hej på er! Igår fick jag vara med om något av det sjukaste jag någonsin sett i hästsammanhang. En häst i stallet stod på gången och blev...
Svar
3
· Visningar
2 358
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Hej. En vän till mig har ett 4-årigt halvblodssto. För ca 3 veckor sedan fick hon sitt första föl. Tyvärr fick fölungen tas bort i...
Svar
4
· Visningar
2 699
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Jag har stort behov av råd och hjälp. För 1 år sedan köpte jag en häst, en underbar individ. Fick veta innan köp att han haft ett...
Svar
17
· Visningar
2 266
Senast: Pellerell
·
Hästvård Min 20åriga ponny börjar få knutor lite här och var han har 2 st inte där sadeln ligger utan kanske 2-3 cm längre ut åt sidan. Hn har...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: colowi
·
Hästvård För att dra historien i väldigt korta drag: Augusti 2013: Symptom som kan inte galoppera och slö. Under hösten åker vi in och ut på...
2
Svar
29
· Visningar
3 774
Hästvård Hej! Den senaste veckan har min häst flemat flera ggr. Annars gör han det någon gång ibland bara, om han luktar på ngt. Men nu gör han...
Svar
1
· Visningar
3 011
Senast: Minstral
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 633
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hej! Idag var en kotknackare ut och gick igenom min häst som gjort stort motstånd vid ridning senaste veckorna. Hon såg att han satt...
2
Svar
25
· Visningar
3 373
Hästvård Hjälp mig lite här så jag har en riktigt bra baslåda för både mindre och större kriser. Kanske har det kommit några nya bra produkter ni...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Pegasus63
·
A
Hästvård hur lång tid har era hästar blivit behandlade för hovledsinflammation? Min pålle har nämligen fått det för 2:a gången inom ett år, har...
2
Svar
24
· Visningar
14 074
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka