Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag börjar få gråa hår av min häst som ändrat beteende totalt. Min föredetta kelgris tycker numera inte alls om att gosa och bli kliad...
2
Svar
35
· Visningar
2 506
Senast: Jojo
·
Hästvård Stoet är inte mitt. Hon är vet vårds försäkrad i if A1 50 000:- + livdel. Jag står för alla kostnade som rör betäckningen och nu är...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 875
Hästvård Sköter om en häst som är ganska inåttåad, vilket också medför att hon för jämnan trampar av sig skorna, eftersom hon i princip går på...
Svar
4
· Visningar
2 673
Senast: Leoni
·
Hästvård Det är så jävla svårt. Jag har alltid sagt att om hon blir dålig så är det slut och nu sitter jag här och är vankelmodig. Hon blev sjuk...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Mia_R
·
Hästvård Är det nån som vet hur man kan ta reda på om hästens spottkörtlar har svullnat p.g.a inflammation eller infektion? Min 4-åriga ponny har...
Svar
3
· Visningar
3 567
Senast: Reeree
·
Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 658
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Jag har en häst med en skada högt upp i gaffelbandet på ena bakbenet. Hästen har varit på klinik flera gånger innan och det har...
Svar
6
· Visningar
1 231
Hästvård Hej alla ni som har en KS häst! Har bara några frågor *När ni fick beskedet att hästen hade ks vad gjorde veterinären med dom...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
25 024
Senast: selma2001
·
Hästvård Hej. Min väns ponny har precis blivit väldigt dålig. Fångliknande symptom. Hon har gått på bete i några veckor utan nån antydan till...
Svar
14
· Visningar
2 577
Hästvård För lite mer än en vecka seda konstaterades min häst ha problem med kotleden. Svullen och rejält halt var hon så vi åkte in till klinik...
Svar
5
· Visningar
1 260
Senast: Miaa
·
Foder & Strö Här är hennes Nuvarande Foderstat. 3-5 dl kraftfoder 7 dl havre 1 msk vitaminer kan ökas om de är så. 30 ml olja ska jag sänka...
Svar
7
· Visningar
940
Hästvård Jag har bekymmer med puls i benen på en ponny. Det började egentligen förra helgen, stark puls i frambenen, speciellt höger fram. Vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 460
Foder & Strö Det finns en bonde (modell ganska gammal) här i närheten som nästan varenda år sitter och slår minst en vall trots att väderprognosen...
Svar
3
· Visningar
2 129
Senast: ameo
·
Hästvård Finns det s.a.s. olika grader av krubbitning? Om en häst väl börjat krubbita (vid 13 års ålder, helt uppenbart p.g.a. uppstallningen)...
Svar
5
· Visningar
819
Foder & Strö Min häst äter jord, vad är det han saknar? Ge vad?
Svar
3
· Visningar
836
Senast: bejkonfis
·
Hästvård Någon annan som har en seg häst nu i sommarvärmen? Tycker min har sett ovanligt trött ut nu ett par dagar. Ser väldigt trött ut i...
2
Svar
30
· Visningar
3 555
Senast: MM
·
Hästvård Hallo, jag har problem med att spola min 5åring. Han verkar inte vara rädd för slangen eller vattnet... Bara tycka att det är obehagligt...
Svar
16
· Visningar
919
Senast: MorvanMorr
·
Hästvård Hovslagare 1 : Hästen sliter så på yttersidan ,tar bara och verkar innersidan. Hovslagare 2: Hoven slits mest på yttersidan för att den...
Svar
1
· Visningar
888
Hästvård Igår när jag var ut och hälsade på min 7-åriga vbl valack så såg jag stora köttiga sår fram på bogen... Det var flera stycken som...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: skuggi
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka