Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Stackars lilla hästen är så tjock satt i bantningshage, där är så tråkigt hela dagarna. Kan jag klippa lite grenar och ge henne? Vad...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Teilani
·
Hästvård Har sett detta i några hästannonser och blev nyfiken på vad det egentligen innebär? Har googlat men hittar ingen direkt info.
Svar
3
· Visningar
2 312
Hästvård Det är dax för den årliga stallrengöringen och för att unndvika stela axlar och att kroppen behöver återhämta sig i tre veckor efter...
Svar
3
· Visningar
2 115
Senast: Toxid
·
Hästvård Har ett jätte problem med min häst, någon som har en fundering eller gissning på vad det kan vara? Försöker göra historien så kort som...
2
Svar
21
· Visningar
2 193
Senast: MalinML
·
Hästvård Hm. Det var väldigt längesen jag tuktade en hästman men nu är det dags! Och jag tänkte använda sax i manen för första gången i mitt liv...
Svar
6
· Visningar
1 256
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö I år tar vi hösilage till våra hästar på grund av att vi har hosthäst i stallet. Vi gör inte jobbet själva, utan hyr in gubbar som...
Svar
5
· Visningar
1 496
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vad använder ni er utav för metoder och produkter när ni gör hästens gula ben vita? Tycker det är svårt... Har alltså en häst med fyra...
Svar
19
· Visningar
1 655
Senast: Arveig
·
Hästvård :cry::cry::cry::oI går var jag med min 17 åriga halvblod:love: (148cm ) på klinik, hon fick en senskada yttre våld som är helt läkt...
Svar
3
· Visningar
1 422
Senast: cikoria
·
Foder & Strö Igår var jag och maken iväg och grattade makens svåger. Killen är en "bondunge" som ALLTID vet bäst :smirk: . Utanför deras hus har de...
Svar
9
· Visningar
7 465
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Jag undrar om någon har fått goda resultat av operation (snitta) mot patellaupphakningar....... Jag var inne med min lilla häst för 2...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Marina_s70
·
Hästvård Ni som permanent har era hästar skodda med hela sulor, hur blir strålen då? Klarar den det utan att bli mjuk och otrevlig?
Svar
14
· Visningar
2 426
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Min älskade lilla ponnyskrutt har plötsligt blivit halt. Efter att ha gått sin livs första pay and ride på fredagen med gott resultat...
2
Svar
21
· Visningar
3 297
Senast: tolksele
·
Hästvård Hej! Helt plötsligt har min ponny börjat ömma bak på hårt underlag. Framförallt på grus, där går hon stappligtt och snubblar en del...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 706
Senast: Marina_s70
·
Hästvård Jag har en liten grabb på två år som har varit på bete i två veckor. Jag åkte för att kika till honom och kunde konstatera att hans rosa...
Svar
12
· Visningar
2 142
Senast: phie
·
Hästvård Är det någon som har lyckats göra sitt eget man- och pälsglans (med lyckat resultat)? Om någon har gjort det tar jag tacksamn emot era...
Svar
0
· Visningar
760
Hästvård Stallet jag står i nu har halmpellets som boxmaterial. Efter att "jobbat" med det ett år nu ger jag upp (mockning ingår i stallhyran men...
Svar
14
· Visningar
1 596
Senast: Hedwig
·
Hästvård Vad kan det bero på när en häst då och då "tappar bakdelen" vid ridning? När bakdelen bara försvinner under en, som om han snubblar...
Svar
9
· Visningar
2 637
Senast: Novisis
·
Hästvård Har köpt ett eksem täcke men hur tajt skall det sitta vid bogen och bak benen? Funderar på om det jag köpte är lite för litet då jag...
Svar
4
· Visningar
725
Senast: Boj
·
Hästvård Har precis fått svar på träckprov på mina hästar och två stycken hade väldigt hög förekomst av blodmask. Den ena så mycket att jag blir...
Svar
16
· Visningar
2 101
Senast: Madick
·
Hästvård Har efter många års problem med ögat på min häst, troligtvis kommit till den punkt där det får va nog. Vi testade en operation ganska...
Svar
5
· Visningar
2 018
Senast: Lutan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka