Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård hur ser strålen ut på fånghästar och deras hovar? (inte under ett "anfall" utan i övrigt) Hovarna ser normala ut. Jag kolla på 2...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Cattis_E
·
S
Hästvård Idag hade vi beställt tid för röntgen på min pållefis. Har haft hältan i ca 30 dagar och markerar fortfarande vid snabb skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Sirisiri
·
I
Hästvård Är det farligt att ge bronkodilaterande preparat med utgånget datum? Alltså rent hälsovådligt? Förstår att effekten kanske försämrats...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Ivy
·
Hästvård En av hästarna på betet skadade sig i går och står nu på stall med ett inlindat bakben. :( Han ska nu ha penicilin i sju dagar men han...
Svar
14
· Visningar
1 173
Senast: ylvalill
·
A
Hästvård Jag måste bara skriva detta. Det var nåt som hände i vårt stall. En fin och underbar häst. Det började med att hon fick kolikanfall en...
Svar
14
· Visningar
2 614
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Var ju ett tag sen jag hade häst nu.. har fått ett fint erbjudande om en två-årig nordisdam och jag misstänker att jag kanske faller...
Svar
5
· Visningar
930
Senast: AnneOnym
·
K
Hästvård Min sköthäst har en vit halvstrumpa på högerbak där hon alltid drabbas av mugg, varje år i ca 6 år nu. Har hört flera som sagt att hon...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Annaaa
·
C
Foder & Strö Hur mkt ger ni på betet?
Svar
3
· Visningar
646
Senast: Lazio
·
S
Hästvård min ena häst tror jag har fått ett getingstick. det sitter på ganaschen. stor rund bula som en "normal" hand storlek (svullnad) känns...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: __Stilett__
·
M
Foder & Strö hej! har en nordsvensk 1åring som jag har ägt i ungefär 1vecka som är smal inte riktigt äkligt mager men man ser 3 revben. och så tycker...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: AnneOnym
·
D
Foder & Strö Fördelar och nackdelar med att fodra med det vill jag höra. :)
Svar
4
· Visningar
791
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Så har då min älskade häst varit och stoppat i sig gräs som är klippt med gräsklippmaskin! Hur farligt är det igentligen??? Har släppt...
Svar
6
· Visningar
2 995
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Ja då var det ett faktum, hästen har trampat av sin ena sko bak och vi kan inte komma till hovslagare fören om två veckor! Tänkte att...
Svar
14
· Visningar
1 229
Senast: Rea
·
Foder & Strö väntar ni innan ni börjar fodra med årets hö och havre?
Svar
8
· Visningar
982
Senast: anhe
·
F
Hästvård Har precis haft distrikts veterinären här (i mitt tycke, koveterinär) Min häst har lyckats klia sig mot en gren så hårt så den har gjort...
Svar
7
· Visningar
1 257
Senast: Falk
·
I
Hästvård är det nån här som har haft en häst som är sne i bäckenet. och har rättat till det med kiropraktor
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: veronican
·
B
Hästvård Jag har läst mig till en massa bra recept på flugspray jag tänkte göra, men har lite funderingar på användningen. Tex hur ofta behöver...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Dragonfruit_
·
S
Hästvård Hej! För ett par år sedan var jag valet till kvalet att vaccinera våra hästar mot botulism. Det var svårt att få höet torrt och arbetet...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Korven
·
C
Foder & Strö Vissa brukar ju säga att vitlök är bra mot fästingar och sånt, vissa hästägare brukar ju köpa vitlök i ridsportsaffärerna och ge sin... 2
Svar
21
· Visningar
2 036
Senast: Connemara_Lover
·
Foder & Strö Det var två här och plastade in hösilaget idag. En bal blev lite misslyckad (fick ingen sån där tunn plast runt sig) så den blev lit...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: saxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V