Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Har en ponny som stått på stall hela sitt liv, ja på nätterna alltså. :p Han ska nu släppas på lösdrift. Han kommer ha tillgång till...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: KaZa
·
Hästvård Är magsår en vanlig biverkan av Finadyne? Tycker vissa veterinärer här runt ikring alltid skriver ut avsvällande så fort det finns en...
Svar
18
· Visningar
1 731
Senast: martha
·
Hästvård Stackars hästarna! Det är så himla mycket mygg på kvällarna och de blir så bitna. Skulle vilja ha tag på ett riktigt bra myggmedel, om...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: vippan
·
Hästvård Upptäckte en liten galla på in- och utsidan av höger bakkota för ca 2 veckor sedan. Den är 1,5 cm i diameter ungefär. Vissa dagar finns...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: HannaZ
·
K
Hästvård Kan man se på hovarna om hästen börjar få fång ? Typ, vit rand upptill runt hoven ? :confused: Någon som vet ? . / Tacksam för svar !
Svar
4
· Visningar
3 023
Senast: Koko_
·
C
Foder & Strö Har hört att man kan hänga in en kålrot i ett snöre till rastlösa hästar, men kan dom värkligen äta kålrot :confused: :confused:
Svar
11
· Visningar
3 943
Senast: Lydia
·
S
Hästvård Jag har ett stort halvblod som har haft tre mindre anfall av gaskolik inom loppet av 8 dagar. Veterinären råder mig att han ska gå i...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: marielen
·
S
Hästvård Vad är det? :confused: Det ända jag vet är att hästen kan få det om det är dåligt ventilerat, dammpartiklar som far omkring och om...
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Ivy
·
I
Hästvård ja... jag har ett MEGA PROBLEM med att min häst skall behålla skorna på sig.under en månad har han dragit av sig skorna ett antall...
Svar
17
· Visningar
2 073
Hästvård Em av mine hester hadde, når jeg tok han inn fra hagen nå, et veldigt rinnande öge. Det andre rann litegrann, men inte like mycket som...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Haffe
·
M
Hästvård Okej, vad är positivt respektive negativt med dessa skor? Har prcis vart och "vaktat" en häst som blev skodd och den fick gummiskor, den...
Svar
11
· Visningar
2 515
Senast: Rimfaxe
·
E
Hästvård Pållans ena hov (h.b) flyter ut inåt när den växer. Efter vad jag har jämfört med bilder ser det ut som att hon har utåtbruten tåaxel på...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: ameo
·
S
Hästvård om man har två hopphästar och den ena är stel i nacken och halsen och den andra i benen. finns det ngt man kan ge dom? el kan man göra...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Rubensmatte
·
A
Foder & Strö vad är normala och acceptala analys värden av hö, hösilage/ensilage? Vad är viktigast i värdena och var skickar man in proverna? Om man...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: Magdalena
·
M
Foder & Strö Hej, är bara nyfiken på hur era foderstater ser ut till era travhästar. Från föl till vuxen tävlingshäst. Blandar ni "traditionellt"...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: remi
·
Hästvård Min pålle är känslig i sin rygg och har en bra sadel och massören ute var 8 vecka.Han blir bara bättre och bättre men det som verkar...
Svar
6
· Visningar
812
Foder & Strö De man får köpa från Krafft o Hippofoder, är det ett kilo lr en liter? eller både och?
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Malkavia
·
B
Hästvård Jag vill veta vilka hästen "normala värden är". Tex. Puls, andning m.m Och sen vill jag veta vad ni kollar på först när ni ska se om era...
Svar
13
· Visningar
4 103
Senast: Tezza
·
K
Hästvård Mitt sto har den extremt dåliga vanan att med jämna mellanrum klippa till min vallack med bakfötterna så att blodvite, hälta och andra...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Kokopelli
·
S
Hästvård min hingst är 1år nu och hur kan man känna att han är könsmogen osv.igår så var det ett brunstigt sto i hagen brevid och då åkte den ut...
Svar
10
· Visningar
2 008
Senast: semlis777
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V