Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar om fång, men ingen där jag riktigt får veta hur ett fånganfall kan te sig. Har för första gången en...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: janta
·
Z
Hästvård Jag har en häst som vanligtvis endast dricker ca 20-30 liter vatten per dygn. Men nu helt plötsligt dricker hon närmare 60-70 liter per...
Svar
6
· Visningar
1 523
Senast: alpha
·
Foder & Strö Nu när det bara regnar och regnar så verkar det som att vi blir illa tvungna att göra ensilage istf hö. Jag har aldrig förr fodrat med...
Svar
3
· Visningar
900
·
X
Foder & Strö hej jag har ett stort problem med min halvblodsvalack jag köpte honnom i februari och du va han jättesmal jag lyckades kanske få upp...
Svar
5
· Visningar
795
·
Foder & Strö Det skulle vara jätteintressant om vi kunde på något sätt "sammaställa" allas grovfoderanalyser för denna säsong. Vi i stallet har fått...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Egonson
·
N
Foder & Strö gick in på freefarms hemsida och skulle göra en foderstats beräkning,jag fattade inte halv 7! jo, att kvoten enligt näringsbehovet skall...
Svar
15
· Visningar
1 030
Senast: Jessica
·
D
Hästvård I dag när jag gick ut till hagen för att kolla till hästarna så kom den ena åringen fram och jag klappade den på mulen och ryckte snabbt...
Svar
2
· Visningar
1 284
Senast: Dragonfruit_
·
M
Hästvård är det någon här som har någon aning om vad som det kan vara på min 2 åriga hingst.. om man känner på pungen på honom så är ena...
Svar
1
· Visningar
835
C
Hästvård Varför har man sådana på hästen? Används de mest inom någon speciell inriktning? (fälltävlan?) Vilken nytta gör de och vad är skillnaden...
Svar
17
· Visningar
2 415
Senast: Egonson
·
Hästvård Någon som gjort det? Jag skulle så gärna vilja göra det, varenda liten del i hela hästen kolla hur allt ser ut å böja på benen osv å se... 2
Svar
20
· Visningar
3 553
Senast: jerseyko
·
G
Hästvård \"Ful\" i pälsen Hej! Min 14-åriga vallack har inte riktigt fällt ur än. Eller rättare sagt han är kort hårig men känns "stickig" i...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Kokopelli
·
Foder & Strö Hur länge bör hösilaget ligga innan man kan börja fodra med det? Dvs hur lång tid tar ensileringsprocessen? Undrar en som inte ser nån...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Ploppi
·
O
Hästvård Eftersom min pålle är halt på ena frambenet och ordinerad boxvila har jag vissa dagar/nätter lindat benen för att de övriga tre skulle...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: oidipus
·
E
Hästvård tog en å samma tråd till detta...hoppas de inte gör nåt!! Börjar me min hästs hovar.. har precis bytt hovslagare å hon har tappat en...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: skuggi
·
Hästvård Hästen är vaccinerad följande: 030612, hästinfluensa och stelkramp 030724, hästinfluensa och stelkramp För att få en ordentlig grund...
Svar
16
· Visningar
1 424
Senast: crixi
·
S
Hästvård \"Kastanjer\" i hovskägget Är detta vanligt på hästar? Att det blir små (eller större) utväxter precis i "spetsen" på kotan eller hur...
Svar
4
· Visningar
3 080
Senast: Lollan
·
Hästvård är det allvarligt? hur behandlar man det?
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: gardenia
·
A
Hästvård hej,sedan ett tag har min shettis hingst hållt på att klia sin svans och man,provade att duscha honom med schampo då jag trodde det... 2
Svar
27
· Visningar
3 241
Foder & Strö Hej! Min ena islandshäst har lätt för att bli tjock av gräset. Därför har han bara kunnat äta ca 6 timmar och känns nu okej. Problemet...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö HUr mycket kan man egentligen öka upp krafftfodret per uppökningstillfälle? är det 25 gram eller 50 gram eller vad är det egentligen?
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka