Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ungefär hur mycke kostar en hästmassör?? Någon som vet det??? :confused:
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Catinca
·
Hästvård \"Lösskor\"? Någon som har erfarenheter av de olika "lösskorna" som finns på marknaden? Jag lät plocka av skorna på pållan inför den...
Svar
17
· Visningar
1 649
Senast: Mariell
·
A
Hästvård Jag har nu hittat en sån bra badplats där jag kan simma med mina hästar och de verkar tycka det är ganska kul Nu undrar jag bara hur...
Svar
6
· Visningar
1 783
Senast: kicki71
·
H
Foder & Strö Har ni fri tillgång på mineraler under betet? Hur mycket äter då era hästar och vad är normalt? Vi ställde ut en slickbalja mineraler 10...
Svar
6
· Visningar
1 250
Senast: Heyoka
·
M
Hästvård Måste man ge hästen en speciell spruta om den ska äta ensilage? Hur ofta ska den isåfall ha spruta? en gång om året tillsammmans med...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Lazio
·
M
Hästvård va kan det vara? det är en liten knuta, typ som en ärta...ja har testat att trycka lite lätt på den och kolla om han reagerar nåt, men...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: MissNegativ
·
A
Foder & Strö Hej,undrar lite om kalk,jag ger mina hästar det då dom fortfarande växer (har en shettis på 2år och ett hbl på 1 år) men undrar hur mkt...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: ako
·
Q
Hästvård Jag har frågor angående barfota - hästar. Hur ofta behöver man verka hovarna på barfota - hästar? Hur mycket kostar det på ett ungefär... 2
Svar
27
· Visningar
7 277
Senast: Jollyembla
·
Hästvård Vår häst fäller massor med päls. Detta har han gjort nu 3 somrar i rad, så länge har vi haft honom. Vet nån vad det kan bero på, brist...
Svar
8
· Visningar
2 790
Senast: Apollo
·
L
Hästvård Jag undrar om någon har bra tips på vad man kan göra med en solbränd skimmelmule. Smörjer in varje dag med solfaktor 25, men det verkar... 2
Svar
26
· Visningar
6 055
Senast: KajsaL
·
X
Hästvård min 6åriga halvblodsvalack har stora konstinga gallor på båda framknäna finns det någon har som har liknande problem eller är erfaren av...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: mirage
·
I
Foder & Strö mitt fullblod förlorar vikt, efter jag satte han på sommarbete har vikten sakta men säkert försvunnit på honom,jag har kontaktat både...
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Heero
·
J
Hästvård Funderar på att låta min ponny gå barfota from nästa verkning. Men är osäker på om det är bra för henne. Hon sliter sina bakfötter (är...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Undrar hur det ser ut inför vintern. Kommer priserna att stiga mycket? Borde man börja fundera på hösilage kanske? Har hästen...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: gylle
·
Z
Foder & Strö Veterinären min sa till mej att min ena häst bör få extra doser av mineraler och vitaminer nu på betet. Han sa inte hur mycket, utan...
Svar
6
· Visningar
946
Senast: Mynta2
·
F
Foder & Strö Men i år ska jag! Har alltid fodrat med hö, men i år ska jag köpa hösilage med krut i av en granne. Han har själv hästar och tar själv...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hämtade min nya häst i tisdags och han är på väg ner i vikt märker jag redan nu. Det kan ju iofs vara pga att han åkte 5 timmar i...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: staaria_
·
Foder & Strö Hur länge måste hösilagebalar (50-60% ts) ligga efter pressning innan man börjar använda det? Är det farligt att använda ej...
Svar
17
· Visningar
9 181
Senast: anna_lundsbo
·
E
Hästvård Ett litet tips. Det är bra att ha mikro i stallet. Där kan man värma vetekuddar och lägga på den ömma hästryggen efter att ha masserat...
Svar
14
· Visningar
1 207
Senast: Huntress
·
M
Hästvård Heej! Min lilla Pålle börjar få mugg, inte så mkt än så länge men jag vill ju gärna få bort det så att det inte blir "allvarligt"...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Possi_Katt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka