Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag håller på och knåpar med foderstaten men jag får det liksom inte att gå ihop. Jag har räknat på Mustang Allround och med ett hö som...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: Maran
·
Foder & Strö Ja hur länge håller sig Tokosel om det varit förvarat i normal rumstemperatur eller kallare och varit väl förslutet i en plastpåse hela...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Enligt FASS ska man ge 1-2 gånger i månaden, enligt vissa här är det likvärdigt med Tokosel som man ger en gång i veckan...? Såg att 1...
Svar
6
· Visningar
2 616
Senast: Ellyne
·
Foder & Strö Jag har räknat ut pållans foderstat och jag behöver tillsätta ungefär 30g kalk i foderstaten. Nu har jag köpt eclipse foderkrita där...
Svar
1
· Visningar
1 465
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Brukar ni ge era äldre hästar något speciellt vitamintillskott?
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: sommarvind
·
G
Foder & Strö Någon mer som använder Spillers cond. mix? Hur använder ni den isf, tänker på i kombination med andra foder och mängd, tanke bakom etc...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Jag läste precis på en foderförsäljare att gamla hästar inte ska få för mycket lusern eftersom det innehåller mycket kalcium. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 800
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Måste bara höra med er alla här på Buke vad ni har för erfarenhet ang överskott av magnesium :) Har testat att ge min häst magnesium...
Svar
12
· Visningar
9 575
Senast: sissu
·
Foder & Strö Hej! Jag har (snart) ett 6 månaders föl och det är första gången jag har ett, därför har jag inte riktigt koll på foder. Ska givetvis...
Svar
3
· Visningar
1 539
P
Foder & Strö En dum fråga från en nybörjare: Kan hästar klara sig på enbart hö och inget kraftfoder? Det gäller en connemara.
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: mackan
·
I
Foder & Strö är det nån fara att ge lucern som börjat mögla?? säcken har vart öppnad sen förra vintern och nu är det alltså mögel på lucernen.
Svar
17
· Visningar
2 018
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Vi har lite olika syn på hästhållning i stallet där jag står och jag har därför skaffat mig en fodergrind för att min häst ska få...
Svar
9
· Visningar
1 604
Senast: Willja
·
T
Foder & Strö Nu i vinter kommer min stora kuse få två nya små shettis kompisar, det jag då funderar på är maten. Jag räknar med att ge min häst...
Svar
10
· Visningar
3 798
Senast: Tola
·
K
Foder & Strö Hej! Jag skulle behöva ha lite hjälp med en foderstat till min nordistravare. Nu så får hon: HÖ Morgon: 3 KG Kväll: 5-7 KG...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: kroklista
·
Foder & Strö Jag har räknat ut grovfodergivan på mina2 hästar. Undrar om någon som har lust att göra ett utlåtande. Det är ju inte alltid man kan...
Svar
10
· Visningar
1 614
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Tänkte testa att ge filmjölk till min häst under några dagar för att få ordning på hans något lösa mage. Tror ni att man kan blanda det...
Svar
14
· Visningar
1 501
Senast: TessieW
·
B
Foder & Strö Finns det något tillskott/vitamin/naturmedel som hjälper mot stela, känsliga muskler? Min häst blir regelbundet behandlad av ET och...
2
Svar
27
· Visningar
10 273
Senast: Aquakatt
·
B
Foder & Strö Har räknat på 84% TS i foderstaten. Nu undrar jag var jag har fått den siffran ifrån, hittar den inte någonstans! Kan någon informera mig?
Svar
3
· Visningar
892
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Hej! Någon som har testat något av de "lugnande tillskotten" som finns på denna sida...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: janna
·
Foder & Strö Jag brukar ställa ut en rundbal med hö/hösilage i hagen under vinterhalvåret. Och nu är min fråga: - Är det för tidigt att börja...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: elarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka