Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Jag har suttit här och ringt runt till lite bönder här i närheten. Då hittade jag en som sålde en blandning av 50% vete, 25% havre och...
Svar
13
· Visningar
5 867
Senast: mul
·
Foder & Strö Är det någon som vet om man kan kombinera dessa två örtblandningar? Typ ge en dl Stroppy M och en dl Placid? Tacksam för svar! :) (har...
Svar
3
· Visningar
1 454
Senast: Nyrelski
·
M
Foder & Strö Överväger att blanda i lite melass i mitt underbara melassfria hackade lusern som jag (men tyvärr inte hästen) gillar. Eller snarare...
2
Svar
28
· Visningar
6 073
Senast: bettysmatte
·
R
Foder & Strö Har ett halvblodsto som jag inte ägt mer än några månader. Vid sidan har hon ett föl som snart ska börjas vänjas av. Nu har hon börjat...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Raderad medlem 94602
·
Foder & Strö Jag blev lite ledsen över min första halmbal iår, beklagade mig och har fått möjlighet att ta hand om en bunke riktigt gammalt hö OM jag...
Svar
7
· Visningar
3 449
Senast: ameo
·
Foder & Strö Okej, frågan kanske anses konstig men har funderat ett tag nu och tänkte kolla om någon här vet. Mina hästar, framförallt en av dem...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Tänkte bara höra om det är några som inte lunchfodrar sina hästar? I stallet där min medryttar-häst står är det ingen lunchfodring, så...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 241
Senast: skogersson
·
Foder & Strö Om ni hade ett silage på 33 smrp och 9,3 MJ, till lättfödd häst, hur hade ni bäst fodrat.... vet att det inte är optimalt men behöver...
Svar
17
· Visningar
3 365
Senast: Kirre
·
B
Foder & Strö För att hjälpa känslig hud vid pälssättning? Alla råd och rön är så fruktansvärt olika! Vet att hästen producerar eget B-vitamin i...
Svar
4
· Visningar
2 273
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Jag behöver bollplank. Beroende på vilka rekommendationer man går efter baseras ju uträkningen av hästens proteinbehov på olika saker. I...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: SaraXX
·
D
Foder & Strö Det finns säkert redan en sådan här tråd! Jag undrar lite vad ni ger era fullblod för mat? Jag har ett 3-årigt fullblod på ca...
2
Svar
31
· Visningar
5 076
Senast: Dannyboy
·
Foder & Strö Från en kompis som undrar: Kan Lusern ge energi som ger pigghet ? Jag har ingen aning eftersom jag aldrig behövt ta reda på sånt.
Svar
11
· Visningar
1 173
Foder & Strö Har precis fått hemm ett parti hösilage, från annan leverantör en vår vanliga. Höet har en stark doft av något som påminner om tjära...
Svar
2
· Visningar
964
Foder & Strö För ett tag sedan deltog jag i en foderdiskussion och då kom Betfor på tal. Den människan sa då att Betfor gynnar eksem och att man...
Svar
3
· Visningar
1 766
Foder & Strö Jag börjar få ångest. Min andraskörd regnar booort. Det bara regnar och regnar så 'min bonde' har till sin stora stress inte fått in...
Svar
7
· Visningar
1 505
Foder & Strö Inleder med att tala om att jag helst vill ha svar från Er med koll på hösilage, skörd, kvalité osv... Jag bokade andraskörden hos en...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: gylle
·
Foder & Strö Vet att betfor är fiberrikt och kan viss del jämnställas med grovfoder. Min häst är bara 18 år men har väldigt nedslitna tänder:(. För...
Svar
16
· Visningar
2 941
Senast: Elaine
·
E
Foder & Strö har en häst jag söker mineraler till han är under hård tränning körs ca 1,5 mil varannan dag det är en travare kan nån rekomendera nån...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Trollungen
·
A
Foder & Strö Vad är det i frostgräset som orsakar kolik? (om det nu stämmer att det KAN orsaka kolik men flera fall här hemma har fått det som...
Svar
5
· Visningar
2 281
Senast: anni0001
·
Foder & Strö Nu har jag ruttnat till rejält på ägarna och den så kallade personalen i mitt stall. Vi har fått in (egenproducerat utav gårdsägarna)...
Svar
3
· Visningar
1 555
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka