Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har hösilage och skall ta lite av några balar för mineralanalys. Men hur stor mänd av varje och är det i mitten man skall ta?
Svar
1
· Visningar
778
Senast: Vitsippan
·
Foder & Strö Är soja enda alternativet eller finns det annat för att balansera upp ett katastrofhö med extremt lågt protein och för högt energivärde...
Svar
15
· Visningar
1 704
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö funkar det? Hörde att ett stall hade det så. Det är nämligen så att jag har en ponny som fick fång i vintras (hon hade haft det innan...
Svar
13
· Visningar
2 993
Senast: Betsybabe
·
Foder & Strö Om det blir för mycket enerigi i foderstaten. Är enda "risken" tjock häst? Har fått analysen på stallets hösilage nu och jag gillar...
Svar
10
· Visningar
1 171
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö Ok, en fråga som inte går att svara på jag vet men försök ;) Har hittat en foderleverantör som har två skördar hösilage. Han har...
Svar
9
· Visningar
1 014
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Baldur äter Hippo Bas, dvs pelleterat kraftfoder. Jag har aldrig fuktat/blött det men har fått höra att risken är ganska stor att de får...
Svar
18
· Visningar
3 883
Y
Foder & Strö Jag behöver hjälp till min lilla älskling där hemma i boxen, jag vet inte om det finns någon lösning på hans problem, men om någon har...
Svar
12
· Visningar
1 893
Senast: ameo
·
L
Foder & Strö hej. har fått analys på vårat hö nu: Per kg foder: torrsubstans: 88.8 % Omsättningsbar energi NIR för häst: 8.0 mj råprotein...
Svar
13
· Visningar
1 519
Foder & Strö Jag har skickat in en analys som jag väntar svar på, det gäller hösilage. Jag ville få analysen innan hela leveransen, därför fick vi...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: aida
·
S
Foder & Strö är visst vanligt att man matar hästar med utomlands :eek: inte den sorten man gör socker av utan "matsorten". någon som vet vad den...
Svar
15
· Visningar
3 736
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Finns säkert trådar om detta, men jag undrar hur ni gör rent praktiskt? Det går ju tex. åt mängder med vatten varje dag.... Hur länge...
Svar
5
· Visningar
1 389
Foder & Strö Vi blandar en gröt varje dag med linfrökross, vatten, salt, lite olja, mineraler och blandar tillsist ihop det med det övriga fodret...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hittade en för mig ny ingrediens i flera foderblandningar, nämligen vetefodermjöl. Vad är detta egentligen? /Ulrika
Svar
13
· Visningar
3 862
Senast: pastejja
·
S
Foder & Strö Hästen jag rider har varit lite småhostig vid ansträngning sedan den kom in från sommarbetet i år. Det har absolut blivit bättre men...
Svar
7
· Visningar
1 120
Senast: Sivevert
·
Foder & Strö Silage ska ju 'ligga' X tid för att det ska bli tillräcklig process i balen osv, och det ska bli just silage och inte 'förpackat gräs'...
Svar
14
· Visningar
3 738
Senast: attila
·
Foder & Strö Hej, Krafft muskel har värden angivna i sin innhålls deklaration som jag inte förstår. Energi ME 12 MJ / kg Energi DE 14 MJ / kg...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Är det okej att ge lite extra B-vitamin nu inför vintersäsongen?
Svar
4
· Visningar
991
Senast: sommarvind
·
T
Foder & Strö Vi har nyligen fått analysrapporterna från två vallar och det är som följer: Vall1 TS 81% Smbrp 50g/kg foder (62 g/kg TS) Energi...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Trollungen
·
E
Foder & Strö Har den senaste tiden hört och läst lite olika meningar omkring hur länge Betfor ( ej pellets ) ska ligga i blöt innan man ger det till...
2
Svar
31
· Visningar
5 956
Senast: Explorina
·
Z
Foder & Strö Jag har en Nordis travare på 14år som rids 5-6dagar i veckan, får ca 12kg hö om dagen, 1kg lusern, 1liter havre, 0,5liter bettfor, 1dl...
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: ulle_99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka