Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ok... jag igen :cool: nu har pålle vilat i 6 månader och är inte det minsta bättre å matte håller på å få hjärnblödning... så...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 388
Senast: Messy
·
M
Hästvård Pållen går på bete och har i omgångar slitit av sig sina framskor. Nu får han gå utan vilket han klarar bra rent ömhetsmässigt. Men nu...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: åke
·
N
Foder & Strö Varför får man inte ge hästarna klippt gräs egentligen? Vi diskuterade det i stallet igår och alla var överrens om att man sedan liten...
2
Svar
26
· Visningar
3 699
Senast: Nikita4evR
·
Hästvård :confused: min kompis har problem med sin häst... i går var hans ena framben svullet när hon kom på morronen men då han haft lite...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: MinAthos
·
S
Hästvård Hej!! Fick reda på att min häst har knottallergi för ett tag sen och jag undrar om det finns någon där ute som har lite tips? Jag undrar...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Stormblomma
·
Hästvård Hovslagaren var och skodde min häst idag och glömsk som jag är så frågade jag ju inte..hade så mkt annat i tankarna. Fick sen se på den...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: MicroMonster
·
T
Foder & Strö vad kostar eran häst i matväg, och vad har ni för häst?
Svar
14
· Visningar
1 136
Senast: Salonikel
·
Hästvård fick rekommenderat en hovolja/hovfett från min hovslagare som tydligen skulle vara bra för "sommarhovar". Tänkte höra om det är någon...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 349
Senast: Nikita4evR
·
Hästvård Min häst reagerar enligt massör på SI-leden. Vad kan det bero på? Han har haft bäckenbensrotation och roterade ländkotor som földe...
2
Svar
20
· Visningar
5 179
Senast: Ireland
·
N
Hästvård Jag har tittat på en häst som tränat galopp tills för 2 år sen (hon är 11 år). Hon har aldrig gått löp utan baar tränat. Anledningen är...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: ghost
·
Hästvård Jo, precis så... Min 03:a hostar till ett par tre gånger i rad vid ansträngning. Om jag jobbar henne på volten i skritt händer...
Svar
14
· Visningar
2 839
Senast: mivve
·
F
Hästvård Jag bara undrar - hur bra är en gårdsbesiktning egentligen? :confused: Ska man göra en röntgenundersökning trots att hästen gått igenom...
Svar
3
· Visningar
933
Senast: inspir
·
L
Hästvård Har äntligen fått tag i flytande Hjorthorns olja vill ha lite tips om jag skall blanda ut det med något? Hur får jag ut det lättast på...
Svar
3
· Visningar
1 291
Senast: hejzan
·
Hästvård Någon som vet var det köpes? Har ett fultsår på unghästen och tänkte att det skulle vara en bra idé... Hittar inte i spotekets...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: inspir
·
Hästvård Har fått tillbaka resultat från en borrelia undersökning. det står "Antikroppar påvisade avseende Borrelia burgdorferi, titer: 1:160...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: krambanan
·
Hästvård var inne i Hästbutiken igår och såg att de sålde äppelcidervinäger till ganska dyra priser... Jag har inte planerat ge det till min...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: Boj
·
P
Hästvård har två saker jag undrar vad det är. 1(första bilden) är något som liknar vårtor,som sitter i hovskägget,vad är det? bild 2.är...
Svar
18
· Visningar
2 643
Senast: BonRaiz
·
G
Hästvård Den ena veterinären säger att samma som ivomec gäller, dvs 6-8 v. Den andra veterinären säger att det är två ggr per år som...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: Trissa
·
Hästvård Veterinärn kommer ut idag och ska kolla på hästen som jag har på foder. Vad ska jag tänka på? Vad ska jag har till hästen? Grimma och...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: pollan
·
Foder & Strö Eftersom min tråd försvann så formulerar jag om frågan... Betalar ni något för att få höet hemkört? och vad tycker ni är rimligt?
Svar
6
· Visningar
837
Senast: BIMM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Fodervärd som övertäckar? shettis

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp