Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej! Nu har min häst börjat gå ner i vikt igen. :( Hon är ju normal i vikten fortfarande men hon äter inget gräs längre i hagen...
2
Svar
36
· Visningar
2 092
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Har lagt ut dessa bilder för 2-3 månader sedan och fick då ett tips om att det kunde vara rasp. Masserar med tvål varje dag och...
Svar
13
· Visningar
10 936
Senast: Alkemisten
·
F
Hästvård Funderar lite på vad för strö jag ska använda i höst. Valet står mellan kutterspån, torv eller torvmix. Fördelen med spån är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 541
Senast: snuffan
·
Hästvård Har funderingar runt en av hästarna. Går på bete. Verkar pigg, dock har den stått mer ensam på slutet, dvs inte sökt sig till de...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: norrland65
·
R
Hästvård Hur länge tar det för manen att växa 5-10 cm? Jag var tvungen att klippa hans man idag, den var så sliten nertill och räckte långt...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Revontuli
·
Hästvård Hej! Har ingen häst som har dessa skador ,men efter eq.besöket i dag har jag suttit och läst om vanliga skador på hästar. Kan man...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: ankic
·
Hästvård Min häst har behandlats länge för bäckenbensrotation. Nu är han rak, men den nya eq (har flyttat därför tyvärr bytat) säger att...
Svar
15
· Visningar
1 320
Senast: Ireland
·
Foder & Strö kan man ge krafft groov till en växande häst? (född maj 05) eller finns det risk att det blir fööör mkt mineraler,vitaminer och allt...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: BIMM
·
Foder & Strö ha funderat lite på ensilage som man ger ko... kan man ge sånt till hästar ??? men inte i så stor mängder??? :confused: :confused:
Svar
17
· Visningar
3 175
Senast: supergladis
·
Hästvård Hemma från besöket på kliniken, distriktsvet kände igenom hästen och tyckte snett bäcken. På klinik böjde dom och kände lite och tyckte...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Mumin_79
·
Hästvård Hejsan! Jag önskar tips och ideér för att få loss, motverka utväxt eller hämma Inkar av olika art. Det jag vet är att operation...
2
Svar
20
· Visningar
7 351
Senast: Annelie_2005
·
Hästvård obs, dalig film, ber om ursakt... det finns sakert mycket jag skulle kunna skriva angaende denna hast forutom det ar ett sto pa 9...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 326
Senast: Asa_S
·
Hästvård om eran häst har för långa kastjaner, på bakbenen går dom ihop å slår i ihop me varandra, nästan så där framme oxå, vill veta :angel:
2
Svar
21
· Visningar
2 057
Senast: flesky
·
G
Hästvård Har en häst som varje gång hon fäller får svårt klåda över hela kroppen.:( Hon är en väldigt känslig häst och börjar därför bocka/stegra...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: GoldenHeart
·
Hästvård Hur deprimerad kan en häst bli egentligen? Har hämtat hem en av mina fd sköthästar som alltid var blank som en säl, pigg, alert, framåt...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: Vica
·
Foder & Strö Hur kommer eran foderstat se ut nu när hästarna kommer in efter sommaren? Ja e lite osäker på hur ja ska göra, därför ja frågar..:smirk:
Svar
6
· Visningar
689
Senast: ang
·
L
Hästvård Hallå alla hästtokiga! Behöver lite tips och det är bråttom! Jag skall bli med häst, en snart 20 årig connemara. Han är frisk och...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Tandros
·
Hästvård Jag undrar om det finns något rekommenderat sätt att flytta hästens vaccinationstid? Jag har precis köpt en häst som vaccineras i...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: _Tullamore_
·
L
Hästvård Det är frågan ;) jag har en bruks nordis som vi klippt varje år. har jaktklippt för han blir så HIMLA svettig när jag rider. jag...
Svar
16
· Visningar
911
Senast: mackan
·
B
Hästvård Två saker som delvis hör ihop. Jag ska ta allt från början, det är nog lättast. Idag krånglade min häst vid skoning. I fyra år innan...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II