Sv: Fångfallbeskrivningar
vad är Cushing förnågot???min fång häst har också jätte lång päls fast hon hade fång för 2 år sedan!
vad är Cushing förnågot???min fång häst har också jätte lång päls fast hon hade fång för 2 år sedan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpte min green guaard på granngården den kostade 519 kr och fanns i storl. ponny och full.Ann-Marie skrev:Var köpte du din green guard? och vad kostar den? min häst står just nu och vill röra sig mer än vad jag kan erbjuda så lite utevistelse med munkorg vore nog bra.
//Ammi
krambanan skrev:Postar länken för 3:e gången: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=604202
Dags att börja läsa igenom hela tråden innan man svarar kanske.
/Maria
krambanan skrev:Vid en rotation räknar man med minst 9 månaders vila om jag fått rätt information.
/Maria
FlipTheFrog skrev:Vi verkar vara ett stort gäng med fångfålar här.
Vill ni dela med er av era fångerfarenheter?
Före: Lät min shetlandsponny gå på bete med halvblodet. viket visade sig vara en gnutta för mycket färskt gräs då fick hon ett litet fall av fång, och sedan var det kört.
Under: Fick gå i hage med massor av vatten och lite hö så hon hade något att gnaga på. Lite halm blev det med. sedan gick hon på det tills hon blev såld.
Efter: Under den tiden jag hade henne hade hon inte fång mer, men när de andra ägarna köpte henne släppte de henne på bete (edn alldeles för mycket mat!) de visste att hon hade haft fång, men trodde inte hon skulle vara så känslig. sedan blev det så allvarligt att de beslutade att hon skulle få beta på trapalanda.
Misstag & Smarta drag: Att tänka tanken att hon skulle klara av att gå där en natt, och att sälja henne till en familj med icke vana om fånghästar.