Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av det? Om det hjälpt mot klådan av sol/intektsangrepp?
Svar
16
· Visningar
4 943
Senast: Nordstjarna
·
Foder & Strö Vi har fått det mesta av vårt hö, jättefint. MEN, en annan vi brukar köpa av har inte börjat slå än, och nu när man tittar på TIMOTEJEN...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: krocket
·
E
Hästvård Har både shettis och storhäst, har märkt att det finns en tendens att shettisar i vissa fall inte behandlas med samma, tja, nu kan vi...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: åke
·
S
Hästvård Pratade me en ridlärare idag om dne häst jag ev ska köpa loss från de- vi började prata om en anna häst de fått avliva pga Kissing Spice...
Svar
2
· Visningar
1 353
Senast: juvelen
·
Hästvård ja idag har madame haft sitt första besök av en equiterapeut. hon gicks igenom från top till tå. och vi hittade en hel del som ska...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: fragansia
·
G
Hästvård :eek: Har ni något tips om hur jag kan minska ner användandet av uteboxarna som toalett ??? Vi har 3 öppna boxar(vindskydd). Tyvärr...
2
Svar
35
· Visningar
2 399
Senast: Goldi
·
Hästvård Nån som provat Andequin (stavning) vid hovledsinflammation? Som alternativ att behöva stalla in på nätterna= ensam i stallet, och gå...
Svar
14
· Visningar
1 850
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Har sett detta på ett par fåtal ställen. Varför har de sådana? Och vad är det för 'speciellt' med dessa? :bow:
Svar
10
· Visningar
18 874
Senast: DavidS
·
N
Foder & Strö När sår man vall? Kan man göra det på hösten eller måste man göra det på våren?
Svar
3
· Visningar
1 651
Senast: DavidS
·
Hästvård Hur ofta stretchar ni era hästar? Efter varje ridning eller bara sporadiskt? Hur viktigt är det eg. att man stretchar? Själv gör jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 243
Senast: doleron
·
I
Hästvård Hur bra är det igentligen? Hur mycket mindre bitna blir dom? Blir dom mindre bitna över huvud taget?
2
Svar
33
· Visningar
2 115
Senast: Moheed
·
A
Hästvård Vad har ni som myggmedel så här på sommaren? Köper ni något färdigblandat från hästbutik eller blandar ni ihop nåt hemma? Vi hade...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: lundborg
·
L
Foder & Strö Mina hästar är väldigt lättfödda och det hö jag använt har nog varit i kraftigaste laget.Jag måste nu försöka få tag på ett hö med lägre...
2
Svar
22
· Visningar
1 751
Senast: pinky
·
F
Hästvård Hej! Har en helt hopplöst häst som bara tappar framskorna hela tiden. Köpte honom för två veckor sedan och den förre ägaren hade...
Svar
14
· Visningar
1 738
Senast: Fiatempo
·
Hästvård I kväll när jag skulle ut och rida hände följande; jag hade gjort allting klart utom tränsat, hästen stod i gången. Hon stod och såg...
2
Svar
23
· Visningar
2 189
Senast: kopur
·
L
Hästvård Är det någon som har varit med om något liknande? :confused: Min häst har fått längsgående sprickor i kronranden som sedan växer ned i...
Svar
2
· Visningar
1 411
Senast: LivJ
·
B
Hästvård Jag undrar om det finns något dylikt?? Eller nån typ av balsam kanske? Min ponnys man blir spröd och livlös på sommaren när solen...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: burton
·
  • Låst
Hästvård Någon som vet något om den medicinen? Resultat av behandlingen? Hur många behandlingar gjordes? (Försäkringsbolaget är MYCKET tveksamma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 358
Senast: Snuffsan
·
A
Hästvård Vill dra ut vargtänderna på min treåring. Undrar om det är någon som gjort detta på hallands djursjukhus... Var det dyrt? Hur gick det till?
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Tynna
·
Hästvård Min häst var i söndags inte ren fram, vilket vi först misstänkte var en skada i framknä från i våras som gått upp. När vet kom ut måndag...
2
Svar
27
· Visningar
2 582
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp