Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hejsan! Är lite nyfiken, det är så att min ponny har fått som en liten hård knöl på sidan av ryggen, den är hård och kanske 1 cm stor...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Draksus
·
G
Foder & Strö Letar efter ett stråfoder för extra sysselsättning utöver hösilaget. (har tyvärr inte möjligheten att fodra med halm) Nån som har några...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: dashy
·
V
Hästvård Har en häst som varit skadad sedan slutet av april/ början på maj. Det började med att hon inte kunde böja halsen neråt eller till...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: vapor
·
Hästvård Min häst tappar höger bakben och blir blockhalt 3-4 steg, sedan släpper det. (Alltså, ingen hakning... benet bara viker sig) Kort...
Svar
10
· Visningar
3 751
Senast: Leoni
·
R
Foder & Strö Hur gör ni skåningar med halmen i år??? Finns det halm att få tag på, all halm jag tittat på är nästan alldeles svart,något är t.om...
Svar
6
· Visningar
1 308
Hästvård Måste hästen vaccineras i tid mot stelkramp för tävling? Influensan gäller ju prck på dagen liksomn, men är det samma med st.kr?
Svar
3
· Visningar
730
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Hej! Finns det några här som har erfarenhet av biljardering på sin häst och användbarhet på hästar som biljarderar? Min häst verkar vara...
2
Svar
26
· Visningar
4 920
Senast: kirin
·
Foder & Strö Mitt fullbod är 6 år, nu skadad så hon rids inte men går i hagen som vanligt. Hon har magrat under den månaden jag haft henne nu...
2
Svar
31
· Visningar
3 430
Senast: Messy
·
Foder & Strö Lucern räknas ju som grovfoder. Har en häst som ska sätta ordentligt med muskler nu, och har nu stått på 1 kg lucern i den uträknade...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: anniequarters
·
Foder & Strö Hur pass lätt ska man känna revbenen på hästen? Ska man kunna skymta dessa svagt på en häst i normalhull? Om man drar handen rätt lätt...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: diartistakasha
·
L
Hästvård Nu ska jag sälja min häst... tänkte på det här med veterinärbesiktning och signalementsbeskrivning. Först o främst vad tittar de på nu...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: TantEster
·
L
Foder & Strö Har sökt trådar i forumet men hittar inte riktigt det jag letar efter... Behöver man tillskotts utfodra hästen med vitaminer normalt...
Svar
6
· Visningar
1 088
·
Hästvård Jag har ett nordis-sto på 9 år, som redan satt en del vinterpäls. Vår islänning har bara börjat få lite längre hår i ansiktet. Bor i...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Soffan74
·
E
Foder & Strö Ska skicka in höet på analys nu... Är viktigt å veta nått mer än energin, ts , och proteinet?? Tacksam för svar! :D
Svar
4
· Visningar
990
Senast: em84a
·
M
Foder & Strö Behöver lite mer energi i min häst. Hon äter just nu havre och betfor. Hennes temperament är lugnt och jag skulle vilja hitta ett...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: mysis
·
K
Foder & Strö Någon mer än jag här på Bukefalos som använder Salas till sina hästar?
Svar
14
· Visningar
1 174
·
Hästvård Det är en häst på samma bete som Fabbe går på och jag har lagt märke till att han står o vilar väldigt konstigt emellanåt. Alltså om...
2
Svar
23
· Visningar
5 182
Senast: lilla_maaliiin
·
Hästvård Om er häst blir halt av oförklarig anledning,i hagen.Låter ni den först få boxvila för ev avvaktande om bättring?Eller hur snabbt tar ni...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: hillevie
·
Hästvård Vad finns det för senor i bogen och vad heter dom?
Svar
10
· Visningar
1 387
Senast: Lejonelle
·
R
Foder & Strö Ponnys stannar så fort hon ser en lerfläck i skogen å bara lapar i sej, brist på något??
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: linafina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka