Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hej! Mitt varmblod har blivit svullen i vänter bak, från kotan och upptill hasen på baksidan. Benet är svullet så att det är lika...
Svar
4
· Visningar
1 027
Hästvård i morse hade Totte ätit upp nattens hö o kraftfoder men lämnat sitt hackade strå. Han ville inte ha sin frukost men åt upp sitt hö...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har mina hästar på lösdrift och är då van vid att de själv får bestämma om de vill vara inne eller ute. I år måste jag tyvärr ställa...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Kickis
·
Foder & Strö ha funderat lite nu på fall man ska mäta foderet i kg eller liter??? endel mäter ju i kg och en del i liter så hur vet man att hästen...
Svar
4
· Visningar
924
Foder & Strö Jag pratade med en homeopat här om dagen om människor å vitaminbrist, speciellt B vitamin. Man förlorar det om man är stressad. Då...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: martha
·
E
Foder & Strö Hej! Har skickat in mitt hö på analys... Tänkte bara höra om ngn vet hur lång tid de tar ca? :bow: Mvh /E
Svar
4
· Visningar
1 337
Senast: cerrox
·
Hästvård Jag hämtade ut ett par sprutor med Socatyl idag, men all text i bruksanvisningen är på italienska... Apoteksdamen kunde inte heller...
Svar
11
· Visningar
1 937
Senast: Messy
·
Hästvård I morgon kommer equiterapeuten ut och ser över hästen som ju är dräktig (100 dygn). Frågan är bara om jag kommer att våga låta henne...
Svar
12
· Visningar
1 056
Senast: CarolaLind
·
M
Hästvård Kommer ut till hagen i dag och ser att Ärtan inte står med de andra. Hon står 150 m bort, i andra änden av hagen. Jag kom på detta för...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: lady_vip
·
C
Hästvård Kan man ta reda på om hästen är klapphingst? Går det att kolla på något sätt? En kompis veterinär sa nej? Men jag tycker det låter...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: hillevie
·
L
Foder & Strö Har försökt räkna foderstater till mina två hästar och det har till slut blivit ganska ok tror jag. Pga dåligt proteinvärde i höt så har...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: link
·
Foder & Strö Vi har fått lite småpotatisar av grannarna till hästarna. Jag har hört att det inte är så bra för dom. Stämmer det? Potatisen ges mer...
Svar
10
· Visningar
5 924
Senast: mackan
·
E
Hästvård SVANS...Hur gör man för att få en tjock och fin svans igen?
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Elisha
·
V
Hästvård Hej. jag har en häst som är 19 år och när vi är ute och rider så halkar han till med bakbena ibland.:confused: Vet ni vad de kan...
Svar
16
· Visningar
3 278
Senast: Korven
·
Foder & Strö Min häst har exsem, o jag tror att det det är (delvis iaf) proteinrelaterat, dvs att hon är känslig för protein. Hästen är ett sto på...
Svar
8
· Visningar
1 401
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö ..vad är det då i hösilaget den inte tål. Varför blir de tex lösa i magen av hösilage?
2
Svar
28
· Visningar
6 174
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Lite nyfiken på vad era ponnyer får att äta. Hur tränas dom, storlek, tävling, ras ålder osv. Min NF/arabvalack på 19 år, tränas...
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: Carolrita
·
M
Hästvård Jag skulle gärna vilja veta vad en klapphingst är? Någon som kan förklara? tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
1 323
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Fick höra av en lokal bonde att raps (i den form man ger köttdjur) skulle vara såå bra att ge hästar. Nu undrar jag varför det nu inte...
Svar
4
· Visningar
3 054
M
Hästvård ......ngn som har erfarenheter???? har nämligen själv en sk. "pissmärr" som har genomgått i princip dom flesta örtkurerna som...
2
Svar
23
· Visningar
4 153
Senast: Cattizen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka