Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst med luftvägsproblem går just nu på kortison. Någon som kan förklara för mig hur kortisonet verkar i kroppen? Är det tröttande...
Svar
5
· Visningar
5 282
T
Hästvård Nu har jag tittat här på bukefalos och inte hittat en tråd om "just" mugg. Min d-ponny har haft mugg nu sen den 26/2-06 (26 februari)...
2
Svar
27
· Visningar
3 651
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Är det någon som har koll på doseringen av Hippotrim, hur det bör doseras? Det står ju i läkemedelsinfon att veterinär kan ha ordinerat...
Svar
9
· Visningar
2 897
Senast: gylle
·
M
Hästvård Mitt sto är väldigt plattfotad fram och inte blev det bättre efter en hovsulläderinflammation i sommar som gjort att hon blivit ett...
Svar
2
· Visningar
1 641
Senast: Emmah.S
·
E
Foder & Strö Jag har en jätte tjock häst jag vet inte vad jag ska göra. jusst nu går hon på bete men problemet är att hon ätter jätte mycket. Och får...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Emmah.S
·
S
Hästvård Hej. Har svårt att hitta information om gammla hästar. Har en kompis som har en häst på ca 20 år. Hon är travare och har gått på traven...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: TheHunted
·
E
Foder & Strö Ska titta på en 4-åring i veckan, ska få min första egna häst efter massor av år på ridskola :) Har tagit hand om massor av hästar, både...
Svar
10
· Visningar
1 071
Senast: olympic
·
G
Foder & Strö Nån som vet hur man räknar ut procentvärdet från en analys? Ta Hippo Basic som exempel, på analysen står det att det innehåller 8,0%...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Grapewine
·
Hästvård Vi har köpt ett dräktigt sto (hon är bara i 4veckan än) men nu är det så att i det stallet vi står så har man upptäckt en sjuk häst...
Svar
6
· Visningar
1 391
Senast: elle12
·
Hästvård Jag har fått hjärnsläpp, det blir nog lätt så efter en hård vecka.. Men; om hästen nickar när den går och det sitter i ett framben...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Thera
·
F
Hästvård båda mina hästar har fått erlichias, den ena hyfsat höga värden och den andra precis så pass mkt att man ska bry sej om det. (har inga...
Svar
17
· Visningar
1 569
Senast: fälttävlansnörd
·
F
Hästvård När har ni kastrerat era hingstar? Jag har en två åring som visat att han är könsmogen nu. Han är inte särskilt svår att hantera vid de...
2
Svar
33
· Visningar
4 156
Senast: MissCrazy
·
E
Hästvård Hej! Jag har ett fullblod som fått några kontiga utslag. Det låter och ser ut som regnskållor, om man läser på sva:s hemsida. Min...
Svar
8
· Visningar
2 993
Senast: Sonic76
·
Hästvård Min fin femåring fick denna diagnosen i våras i samband med en opration då en fraktur skulle plockas bort. Efter op stod hon på boxvila...
Svar
3
· Visningar
3 194
Senast: Lejonelle
·
L
Foder & Strö Ja.. jag hjälper en kompis att rida hennes ponny då hon inte hinner. Ponnyn kom nyss hem från en fodervärd och har haft fång. Vad ger...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: lowe
·
M
Hästvård Finns det någon som har nåt bra medel att smörja hästen med så man slipper få älgaloppor på dem när man är ute i skogen och rider?
Svar
18
· Visningar
1 714
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Skickade in höanalys + uppgifter om hästen till våra två största foderleverantörer H**po och Kr**ft för att få hjälp med foderstat. Dom...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Bubbla
·
S
Foder & Strö Mitt sto skildes från sitt föl för drygt en vecka sedan. Hon har sen dess (o säkert lite innan) bara ätit gräs i hagen, hö, lite äpplen...
Svar
4
· Visningar
1 540
Senast: semmlan
·
E
Hästvård Vet inte om jag lägger denna rätt, men iaf. Jag har en häst som är mycket svårklippt. Tänkte därför testa med räddningsdroppar. Min mor...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Finns det några standardvärden man kan räkna med på hösilage för att få fram en foderstat? Jag har nämligen inte möjlighet att göra...
Svar
9
· Visningar
1 440
Senast: Warmia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka