Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Har fått lite olika bud, om en häst har en svullna kan man kyla ner benet med kallt vatten. Hur länge står man o kyler ner det per...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: PullMyLeg
·
B
Foder & Strö Har varit och köpt lusern strå nu pga. dåligt hösilage. Ska räkna på det och undrar vad värdena på lusern brukar vara? Det är vanligt...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Dundret
·
Hästvård Vad är era erfarenheter? Hur länge kan man ha den på? Hur lång tid tar det innan det börjar verka? Finns det risk att skada mulen... 2
Svar
24
· Visningar
3 579
Senast: PullMyLeg
·
E
Hästvård Hejj allíhopa! Vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, men den passar väl här..?:smirk: Jo, så här är det: Min älskling är...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Gwaeron
·
Foder & Strö Det låg en sån himla bra tråd uppe om tillskott förut, visst verkade det vara Flexijoint som var bäst mot stela leder? Läste att...
Svar
15
· Visningar
1 691
Senast: mirage
·
Hästvård Tömkörde Betty idag. Inte testat det innan men det gick jättebra:) Provade på hacket vilket gick bra förutom att hon föll in med noses...
Svar
13
· Visningar
1 073
Senast: Mirre
·
M
Hästvård iförrgår så var jag ute å gick en sväng med gammelmärra (29 år).. när jag kom till baka efter promenaden så var hon tjock i ett blodkärl...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: misscocacola
·
Hästvård I början av året köpte jag en underbar liten hingståring. Han var lite tunn i hullet men hade bett uppfödaren avmaska han innan han...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Madick
·
E
Foder & Strö Hej igen allihopa! Nu har jag tjatat många gånger om min 2-åring med alla möjliga konstiga frågor så jag tänkte passa på att fråga...
Svar
8
· Visningar
1 141
Hästvård Min häst har varit lite irriterad från och till i ögonen i sommar(som många fler och verkade inte ha besvär av det),men blev väldigt...
Svar
1
· Visningar
1 107
Senast: Frida 78
·
Hästvård Idag när jag kom ut till stallet var min häst jätte svullen i hasen (säger man så) Och ner på halva skenbenet. Hon fick gå utan...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: jerseyko
·
Hästvård Hej... Tror det är knott som sitter i öronen, men har märkt att våra hästar har blivit drabbade av små insekter som sitter och suger...
Svar
6
· Visningar
1 897
Hästvård Min gubbe har först blivit av med svans av lillebror. Sedan har han stått i boxvila 6 veckor. Kliat svansen. Så han har så tunn och...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Rotterö
·
P
Hästvård vad innebär det? Vad händer om hästen får en sådan? Hur hjälper man hästen? hur förebygger man?
Svar
19
· Visningar
2 648
Senast: elkan
·
Hästvård Jag provar att lägga ut en tråd här om min hästs "skador" Hästarna hade rymt häromdagen och kommit över på andra sidan vägen och ner...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: hyperff
·
S
Hästvård Nån som haft/har häst med ringorm? Vad gjorde/gör ni åt det? Snälla, berätta allt!
Svar
3
· Visningar
721
Senast: _L_
·
Hästvård Är det någon här som behandlat sin häst med det? mot vad och hjälpte det? Min pojke har fått en senskada och min har nu föreslagit...
Svar
10
· Visningar
1 836
H
Hästvård Här har vi lite trevlig bakgrunds information. http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=570116 Sedan startades...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Sazalamel
·
Hästvård Såret i dag 16 sept http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=/5f82re2&.dnm=632ere2.jpg&.src=ph...
Svar
6
· Visningar
1 161
Senast: Rotterö
·
Foder & Strö Trodde faktiskt inte det va möjligt att en häst gjorde det. Inte när man hört hur smakligt det är. Men två av tre av våra hästar ratade...
Svar
13
· Visningar
902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka