Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård ve nån vad de här e för nått, hoppförbud, måste ha PGskor, nått i knäna. nån som vet vad det är för nått?
Svar
4
· Visningar
932
Senast: mai
·
Foder & Strö Jag undrar vad skillnaden är mellan Kraffts Lusern pellets, hackad strå och mix? Och vilket är att föredra om man vill få upp hullet på...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Morran
·
M
Foder & Strö Jo jag måste fråga tycker ni att jag ska vacinera imot botelism då jag har ett hö-ensilage?Jag har fått så många olika åsikter av...
Svar
16
· Visningar
1 788
Senast: My Beauty
·
J
Hästvård Undrar lite..Det är en som har en nordsvensk i vårt stall. I början av typ juli eller nått så börjar han klia sönder rumpan och svans...
Svar
8
· Visningar
2 163
Hästvård Någon som har något knep (medel) som håller dessa små otäcka kryp :devil: på avstånd? Både hästar och ryttare blir mer eller mindre...
Svar
6
· Visningar
1 783
Senast: Piraja
·
M
Hästvård Nu är tiden inne för det som blir oundvikligt en dag, för oss som valt att leva med djur. En älskad vän ska inte längre finnas kvar. Man...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Texaz
·
N
Hästvård Jag är ny här, hoppas jag gör rätt nu när jag postar det här. Jag har fått hem min nya häst för en dryg vecka sen, en...
Svar
9
· Visningar
2 029
Senast: nikkan
·
T
Hästvård En häst jag rider har fått urinvägsinfektion, nu undrar jag om någon här har erfarenheter av det? Dels undrar jag vad som kan ha...
Svar
9
· Visningar
1 616
Senast: Flipp_86
·
T
Hästvård MIn pålle ska vaccineras mot botulism nu i höst och vi försöker även hålla igång och tävla. Hittar ingen karenstid på detta... Är...
Svar
3
· Visningar
1 660
Senast: trip
·
J
Hästvård Hej! Tänkte hyra en ponny en månad, nästa sommar och jag undrar vad det är man ska tänka på? Vad kostar det ungefär? Vad kostar det...
Svar
1
· Visningar
1 314
Senast: p0nytail
·
U
Hästvård hur märker ni att era hästar har träningsvärk? klättrade igår och märkte idag att han va lite små irriterad när ja...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Armani__
·
D
Hästvård Mitt sto är 6 år idag. Jag köpte henne i våras, ägaren berättade att hon opererades för förkalkningar i framknät som 2 åring. En...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: dolphinsmile
·
Hästvård Märkte det häromdagen. Hästen var oren när jag travade ute i skogen. Inte halt men det märktes att det inte var som det skulle. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: LinnéaL
·
F
Foder & Strö vart lite rädd nästan när vi skulle köpa hö häromdagen. Bonden ville ha 2 kr kg o det va inte änns årets hö!Jag sa att lite av det hö vi...
Svar
10
· Visningar
948
Senast: Lazy Lady
·
K
Hästvård Läste någonstans att senskador på bakbenen är väldigt ovanliga, eftersom bakbenen inte alls utsätts för de påfrestningar som frambenen...
Svar
2
· Visningar
1 823
Senast: lundsbo
·
E
Hästvård Såg i dag att pållan har fått som en ficka i strålen höger bak. Den var väldigt ytlig men ganska lång, började precis nedanför ballarna...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: Egonson
·
Hästvård Hej! När vi kom till ponnyn i dag såg vi direkt att han var sjuk. Han darrade kraftigt, ven o mule var iskalla. Inget symtom på...
Svar
5
· Visningar
882
Senast: bsmx
·
H
Foder & Strö Jag ger min häst biopromin... För min "foderhjälp" sa att det var väldigt bra så skulle vara kul om någon annan visste lite mer om det...
Svar
3
· Visningar
2 269
Senast: oki
·
Hästvård Har funderat lite på hur jag ska avmaska nu i slutet på betessäsongen. Har kört med Ivomec under sommaren och enligt intervallet är det...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Madick
·
Foder & Strö En dum fråga kanske ..Men vad är skillnaden mellan fodersalt och bordsalt som man använder hemma? Är det nån som har kolla på det?
Svar
8
· Visningar
1 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka