Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hej Jag har en islänning med exem. Har nu funderat på att ge henne ett fullfoder. Hesta Mix eller Isi - Mix. Vore tacksam om...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Boj
·
Hästvård Är det ngn som bytt veterinär under en pågående behandling? Hur blir det med försäkringen, brukar dom acceptera det? ( tycker att dom...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: LadySara
·
Hästvård .. är i gång på Landstyle.. Häst 1 av 5 är klippt..;) Bara vanlig jaktklippning denna gång.. om en månad ryker all päls på de...
Svar
5
· Visningar
2 306
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag har en ponny som vi haft ett år och som vi hela tiden kämpar för att få upp i hull. Han har en uträknad foderstat och får mycket...
Svar
14
· Visningar
1 261
Senast: lil-sis
·
E
Foder & Strö Jag vet inte om det här är n dum fråga, men dern som inte frågar något bli rju knappast klokare :idea: Har all havre samma...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Strajder
·
G
Foder & Strö Nu får jag hem min unghäst som är rätt svår att hålla i hull och nu tänkte jag höra vad tror ni om denna foderstat till han Fri...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Gazzan
·
M
Hästvård Jag undrar lite kring kraftfoder & foder överhuvudtaget. :confused: Jag har snart ett varmblod hemma, som är ca 157mkh. Jag skall...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Lejonelle
·
Hästvård bli inte klok på de här, tyckte han såg så hängig ut igår och i förrgår så tempade han igår 39.4 :crazy: men åt bra och allt de där...
Svar
2
· Visningar
676
N
Foder & Strö Jag behöver hjälp med vad för foder som skulle passa till detta hösilage! 63 ts 36 smältbart råprotein 5.5 energi 2.8 Ca 1.6 P...
Svar
12
· Visningar
938
Senast: Novalee
·
A
Hästvård vet ej om den här tråden borde ligga under foder eller hästvård, men vi chansar! nu ska jag börja jobba med en 12 årig fjording...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: CarolineB
·
M
Hästvård Jag har ett problem, som jag tänkte att kanske ni bukar kunde kanske ge men svar på eller ge mig tips på om vad som kan vara...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: My Beauty
·
Hästvård I kväll när jag sopade i stallet så såg jag 2 slemhögar stora som handen :eek: hon har hostat lite precis när vi kommer igång vid...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: mysko
·
M
Foder & Strö Jag undrar lite kring kraftfoder & foder överhuvudtaget. :confused: Jag har snart ett varmblod hemma, som är ca 157mkh. Jag skall...
Svar
2
· Visningar
640
Senast: pinky
·
M
Hästvård Jag skall snart få hem ett varmblod och måste ha täckena redan då! Hästen är normalstorlek, 150-165, varken tjock eller supersmal. Lagom...
Svar
15
· Visningar
1 717
Senast: _paniiik_
·
H
Foder & Strö jag har två hästar som jag delar med en annan, ett arabiskt fullblod och en vbl travare. Och nu undrar jag om dom får bra med mat. Båda...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Hammond
·
T
Foder & Strö Ska räkna lite på foderstat hippocampus tänkte jag. Där ska man ange mineralerna i g/kg foder och på min analysrapport har jag fått dem...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Ireland
·
Hästvård Hur gör ni, tar ni av andra sidans sko också om ni har en tappsko bak? Det känns inte lönt att ta ut hovis nu för den, det är bara...
Svar
14
· Visningar
1 938
Senast: Thera
·
C
Foder & Strö När man skicka in hö för analys till Hjortens Lab så står det ju på deras följesedel under texten botanisk sammansättning av vallfoder 2...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: cerrox
·
Hästvård Jag har för ett tag sen lagt märke till att Fabbe slitit sina framtänder på ett fult sätt. Alltså jag tror det är så att han kan ha...
Svar
2
· Visningar
931
Hästvård http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/detail?.dir=54a7re2&.dnm=28f4re2.jpg&.src=ph Stygn kvar...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: anna_priory
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka