Vilar i konstig ställning

Sv: Vilar i konstig ställning

Carolus skrev:
Nu har inte det med tråden att göra, men det är skillnad på hästar och människor... Bilder på hästar, hundar, katter, kor. Får jag som fotograf göra vad jag vill med. Däremot är det lite skillnad med bilder på personer. Vad som gäller där, är jag inte insatt i, och behöver inte vara det heller... :smirk:

Jag håller med dig, du behöver inte vara insatt i det och är det inte heller. Det är ingen skillnad på bilder på person och djur enligt lagen.

Prova att läs den innan du här gör dig pinsam.

Varför ska alla kvinnor ha så otroligt svårt att delge sina brister utifrån sitt eget bristande omdöme?

Även en kvinna kan ha fel och det är kvinnligt att tillkännage sin kvinnlighet.

Män är inte felfria, vilket vi heller aldrig påstått.:p

Carolus skrev:
Nu har inte det med tråden att göra, men det är skillnad på hästar och människor... Bilder på hästar, hundar, katter, kor. Får jag som fotograf göra vad jag vill med. Däremot är det lite skillnad med bilder på personer. Vad som gäller där, är jag inte insatt i, och behöver inte vara det heller... :smirk:

Om du visar en bild på ngt som kan kännas igen, vare sig det är ett hus, en hund eller en häst och samtidigt påstår något om objektet kan du bli stämd för förtal. Skulle förtalet kunna ha ekonomisk betydelse för någon, i detta fall rimligen hästägaren, finns fängelse med i straffskalan. HH

hovis skrev:
Jag håller med dig, du behöver inte vara insatt i det och är det inte heller. Det är ingen skillnad på bilder på person och djur enligt lagen.
Anledningen till att jag inte behöver vara insatt i det är att jag inte visar männsikor på bilder utan att ha koll på läget... Djur däremot får man visa upp utan djurägarens kännedom... :smirk:

Tror inte du har riktigt rätt faktiskt. Det var typ 2-3 småtjejer som i somras gick in i hagarna där pållen och hans polare står och knäppte massa bilder. Detta uppskattades INTE av mig men när jag ringde nån "jourhavande polis" (kommer inte riktigt ihåg rätta benämningen:crazy: ) fick jag höra att så länge personerna inte lägger ut och sprider bilderna på MIN häst så finns det absolut ingenting jag kunde göra mer än att snacka med dem och be dem sluta. Denna polis menade alltså att det skulle vara olagligt om de la upp bilderna på en hemsida och skrev saker som att det var deras ponny osv. Det är juh knappast olagligt att fota en häst i hagen, men att publicera bilden och skriva något negativt i samband med bilden då är jag nästan säker på att du måste ha fått ett godkännande först. Och spela roll om det är mig eller pållen hon fotar, då hade hon hellre fått fota mig, det är iallafall inte förenat med livsfara att fota mig på stan, det är det däremot att springa runt i en hage full med hästar som du inte känner.:bump:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 488
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 929
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 610
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Gjorde jag rätt?..Mycket långt inlägg..! Min älskade häst finns inte mer, tog jag rätt beslut, jag mår så fruktansvärt dåligt. En i...
2
Svar
26
· Visningar
4 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring

Hästrelaterat