Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Behöver lite hjälp.. Jag har fått äran att fixa foderanalysen på höt, men jag har ingen aning om hur man går till väga.. 1...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: cerrox
·
T
Hästvård Finns det ngn som har erfarenheter av detta?,hur mkt kan man kräva av hästen,i detta fall är det lindrigt blåsljud.
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Splittan
·
K
Hästvård Läste en insändare idag i Stockholm City, där någon klagade på ett förslag/Krav angående hästskötseln på ridskolor. Kravet var från...
Svar
19
· Visningar
1 243
Senast: Kakao
·
Foder & Strö hejsan! här om dagen hade jag hoppträning på morgonen 8.00 och hästarna får mat 7.00. så nu undrar jag vad som är bäst, att inte ge...
Svar
12
· Visningar
2 331
Senast: Gazzan
·
Foder & Strö Har en pålla som jag köpt i slutet av maj förra året. Då var hon rejält överviktig, då hon inte hade fått motion på ett par år. Jag...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Efter sista klinikbesöket vart min häst ordinerad att äta butta, något som han var måttligt förtjust i. Har försökt med betfor...
Svar
13
· Visningar
1 255
Foder & Strö Har ni några bra förslag på vad jag mer kan ge min häst för foder? Jag har en arabvalack på 4 år, nu rids han 5-6 dagar i veckan...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: attempt
·
Foder & Strö hur hittar man hö där man bor? måste ha så jag kan hämta typ 20balar7gång, å kan inte åka hur långt som helst (blir rätt dyrt hö)...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Luxi
·
1
Foder & Strö Jag undrar om man enbart kan ge fibergi som kraftfoder till normalarbetande häst. Vårt grovfoder har bra värden. Bör man ge extra...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: lizan
·
L
Hästvård kort sammanfattning: 6 årigt kallblodssto köpte hästen i april, då riden cirka ett år sparsamt. arbetade henne lugnt och strävade efter...
Svar
7
· Visningar
1 476
Senast: Lejonelle
·
T
Hästvård Min stackars totto har opererats efter att en spik gick in i hoven pa honom,genom stralbenet och upp i senan:( Ur hemskt !! Prognosen...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Tussilago
·
C
Hästvård Läste en tråd precis innan buke började krabba om just detta. Min häst har mugg och får det till och från i olika ben. Detta är...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: martha
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp, min minishettishingst på 1 år har svårt att hålla hullet. Han har växt mycket på höjden senaste tiden så vet inte om...
Svar
6
· Visningar
1 221
Senast: Djurjouren
·
B
Hästvård Täcke eller inte är min fråga. Jag ska åka bort ett par dagar i helgen, en som jag känner ska ge min häst mat. Jag har i en månads...
Svar
15
· Visningar
1 221
Senast: Immer
·
Hästvård Hjälp mig,jag har ett dilemma.. Har ett fbl som för länge sen fick ett kronrandstramp på ena framhoven,detta tramp har nu sakta men...
Svar
3
· Visningar
998
H
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan Mustangs Helhavre och Kraffts "Guldhavre"(helhavre den också)? Per 30 KGs säcken så kostar kraffts...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Han_naH
·
G
Hästvård Nu har tredje hästen av tre skadat sig.:( Denna gången är det höger fram. På insidan av skenan har senan blivit tjock strax nedanför...
Svar
6
· Visningar
1 738
Senast: Glorfindel
·
Hästvård Idag kommer nödslakt och tar bort min gamling. Han är 28 år, tänderna är slut, han har tappat jättemycket muskler under sommaren. Han...
Svar
18
· Visningar
1 251
Senast: Heulwen
·
Hästvård Hur :devil: kan aftonbladet publicera detta utan någon som helst oberoende granskning och kritik :crazy: länk
Svar
10
· Visningar
1 556
Senast: hovis
·
Foder & Strö Kan korn ge små hårlösa fläckar? Hon har inte ont av dem, de kliar inte och är inte irriterade. Ringormsprov är taget för säkerhets...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod