Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Finns här någon som behöver Carageen till sin häst? min ponny är tyvärr borta pga bindväv på sina lungor.
Svar
4
· Visningar
905
Senast: viola66
·
M
Hästvård Hur gamla är era föl när de verkas första gången?
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Ellinor *
·
Foder & Strö Har nu räknat på pållarnas foderstat, skit jobbigt att få till! Ca halten i höt är skyhögt jämfört med P halten, ställt till med stora...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: pinky
·
Hästvård Hästen fick ett sår långt bak på skapet natten mellan ons och tors denna vecka. Har förmodligen gått över en buske i hagen så en pinne...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: Magnum
·
M
Hästvård Nu behöver jag era kloka tankar för jag vet inte vad som hände idag! Red dressyr på bana i ca 60minuter, inget ovanligt, jobbade på som...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: hovis
·
B
Foder & Strö Får era hästar kraftfoder på sommaren? Vad och hur mycket isåfall`
Svar
9
· Visningar
782
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av att ge djävulsklo till häst? Tänkte ge det till min gentleman (21 år), eftersom han behöver något för...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: mimus
·
Hästvård Plockade två fästingar igår..nu har det blivit bulor där dom satt. är detta farligt? ska jag skicka in blodprov o se om hon fått...
Svar
16
· Visningar
1 293
Hästvård har precis köpt en pålle på 10 år som alltid har gått barfota. Hon har dock inte blivit riden/körd sista året. Hon är öm, särskitl på...
Svar
16
· Visningar
3 832
K
Foder & Strö Hej. Nu måste jag fråga en sak som jag funderar över: I vårt stall ska man nu öppna ytterligare en hage eftersom det är nedbetat i de...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: arabia
·
L
Hästvård Skall uppdatera mitt idag, vill ha lite tips på saker som kan vara bra att ha där. Vad har ni för produkter i era stallapotek?
Svar
19
· Visningar
1 832
Senast: fragansia
·
N
Foder & Strö jag ska byta från krafft grund till mer "vanligt foder".eller snarare det som finns hemma på gården. det vi har tillgång till...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: Korven
·
K
Foder & Strö I år ska det bli av! Jag ska göra en analys av grovfodret. Men hur gör jag? Vi har tagit hö från tre olika vallar ska jag blanda ihop en...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: lundborg
·
I
Foder & Strö känns lite konstigt att säga men det är en om äger stallet och hon bestämmer vad min häst ska ha som foder stat... det va för att när ja...
2
Svar
22
· Visningar
2 111
Senast: starcraft
·
Foder & Strö jag vet att det låter konstigt, men kan man ge hästar sånt här? -ska börja ge pollarna vitaminer p.g.a. dåligt bete och grunnar på att...
Svar
6
· Visningar
964
A
Hästvård Är det någon som har fått ersättning från hovslagare som gjort fel eller slarvat, och kan berätta om det? Är det bara "allvarliga" fel...
Svar
8
· Visningar
2 490
Senast: Sazalamel
·
L
Foder & Strö Tycker ni att man ska behöva stödfodra kraftfoder till en 2åring som går på bete? Han växer så det knakar och jag är osäker på att...
Svar
4
· Visningar
1 000
V
Hästvård Hej på er alla!! :rofl: Tänkte skaffa mig sjuk låda till min häst, har aldrig haft någon för, men känner att de är bäst att skaffa...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: GoldenHeart
·
I
Hästvård :crazy: Har en 2 årig ponnykille som jag undrar när man ska ta bort den där tanden som är ivägen för bettet, vargtand, eller vad heter...
Svar
11
· Visningar
993
Senast: GoldenHeart
·
G
Foder & Strö Om man har 3 hästar/ponnyer som sammanlagt äter i runda slängar 16-20 kg hösilage per dag, törs man ha 200-kilosbalar då? Eller hinner...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka