Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hur hittar man hö där man bor? måste ha så jag kan hämta typ 20balar7gång, å kan inte åka hur långt som helst (blir rätt dyrt hö)...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: Luxi
·
1
Foder & Strö Jag undrar om man enbart kan ge fibergi som kraftfoder till normalarbetande häst. Vårt grovfoder har bra värden. Bör man ge extra...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: lizan
·
L
Hästvård kort sammanfattning: 6 årigt kallblodssto köpte hästen i april, då riden cirka ett år sparsamt. arbetade henne lugnt och strävade efter...
Svar
7
· Visningar
1 480
Senast: Lejonelle
·
T
Hästvård Min stackars totto har opererats efter att en spik gick in i hoven pa honom,genom stralbenet och upp i senan:( Ur hemskt !! Prognosen...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Tussilago
·
C
Hästvård Läste en tråd precis innan buke började krabba om just detta. Min häst har mugg och får det till och från i olika ben. Detta är...
Svar
13
· Visningar
1 966
Senast: martha
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp, min minishettishingst på 1 år har svårt att hålla hullet. Han har växt mycket på höjden senaste tiden så vet inte om...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: Djurjouren
·
B
Hästvård Täcke eller inte är min fråga. Jag ska åka bort ett par dagar i helgen, en som jag känner ska ge min häst mat. Jag har i en månads...
Svar
15
· Visningar
1 221
Senast: Immer
·
Hästvård Hjälp mig,jag har ett dilemma.. Har ett fbl som för länge sen fick ett kronrandstramp på ena framhoven,detta tramp har nu sakta men...
Svar
3
· Visningar
998
H
Foder & Strö Vad är det för skillnad mellan Mustangs Helhavre och Kraffts "Guldhavre"(helhavre den också)? Per 30 KGs säcken så kostar kraffts...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Han_naH
·
G
Hästvård Nu har tredje hästen av tre skadat sig.:( Denna gången är det höger fram. På insidan av skenan har senan blivit tjock strax nedanför...
Svar
6
· Visningar
1 741
Senast: Glorfindel
·
Hästvård Idag kommer nödslakt och tar bort min gamling. Han är 28 år, tänderna är slut, han har tappat jättemycket muskler under sommaren. Han...
Svar
18
· Visningar
1 251
Senast: Heulwen
·
Hästvård Hur :devil: kan aftonbladet publicera detta utan någon som helst oberoende granskning och kritik :crazy: länk
Svar
10
· Visningar
1 556
Senast: hovis
·
Foder & Strö Kan korn ge små hårlösa fläckar? Hon har inte ont av dem, de kliar inte och är inte irriterade. Ringormsprov är taget för säkerhets...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Nu när hösten kommer så kommer givetvis den vanliga frågan. Hur fort vågar man föra in silaget innan man tar in från betet. Iår så är...
Svar
8
· Visningar
986
Senast: Antiqua
·
Hästvård Min store tävlingshäst (den som tidigare hade bäckenfraktur) har nu åkt på akut Erlichias, var uppe i 40,6 graders feber och enda övriga...
Svar
9
· Visningar
1 088
Senast: FT_ryttare
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har lagt in några ggr om foderfrågor. Men nu undrar jag vad det igentligen är för skillnad mellan Mustang Orginal och...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Molin
·
G
Hästvård Vid vilken nivå går djurskyddet in och bestämmer om tex avlivning? Läser ibland att hästar måste tas bort pga detta, hur pass dåliga är...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Gisburne
·
Z
Hästvård Min häst fick 1 grad hälta HF och halv grad VF för 3,5 vecka sedan. Han blev behandlad kortison+tuppkam. Under dessa 3 veckor var...
Svar
1
· Visningar
931
Foder & Strö Ni som har hästar som ätit både KRAFFTS foder, MUSTANGS foder och HIPPOS foder, vilket tyckte ni var bäst? Jag vet att det beror på...
2
Svar
34
· Visningar
2 491
G
Foder & Strö Äter hästar något av ovanstående? Är det ofarligt, eller är något av det giftigt? Tack för svar! :bow:
Svar
3
· Visningar
4 114
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka