Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö :confused: Min hage har sina små nässelställen... tycker hästar det är gott eller bör man röjja bort dom.. tacksam för svar
Svar
16
· Visningar
2 844
Senast: Kardinal
·
M
Foder & Strö Vet ej om detta är rätt forum men jag skriver den här iaf. Jag undrar om det är någon här som löst problemet med när man ger torrhö i...
Svar
16
· Visningar
1 381
Senast: åke
·
Foder & Strö Tänkte bara fråga vad ni betalat för erat hö när ni köper det? Vad blir kostnaderna för det under en månad?:smirk:
Svar
16
· Visningar
1 064
Senast: åke
·
P
Hästvård Hej! Jag behöver lite tips om vad man kan göra åt envisa gallor. Min lilla pålle har galla på vänster bak och den vill helt enkelt inte...
Svar
6
· Visningar
5 556
Senast: _paniiik_
·
Foder & Strö Någon? Jag var på Falsterbo och frågade D&H-återförsäljaren om de hade något bra foder för fångponnys. Hon rekommenderade dels...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Hej! Vilket foder ger ni era unghästar? och hur mkt? Som är kring 3-4 års ålder. Ca 150 i mkh. Ni får självklart skriva utöver de också...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: sandia
·
L
Foder & Strö Hej! Nu har min häst börjat gå ner i vikt igen. :( Hon är ju normal i vikten fortfarande men hon äter inget gräs längre i hagen...
2
Svar
36
· Visningar
2 090
Senast: Love_Maya
·
Hästvård Har lagt ut dessa bilder för 2-3 månader sedan och fick då ett tips om att det kunde vara rasp. Masserar med tvål varje dag och...
Svar
13
· Visningar
10 934
Senast: Alkemisten
·
F
Hästvård Funderar lite på vad för strö jag ska använda i höst. Valet står mellan kutterspån, torv eller torvmix. Fördelen med spån är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: snuffan
·
Hästvård Har funderingar runt en av hästarna. Går på bete. Verkar pigg, dock har den stått mer ensam på slutet, dvs inte sökt sig till de...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: norrland65
·
R
Hästvård Hur länge tar det för manen att växa 5-10 cm? Jag var tvungen att klippa hans man idag, den var så sliten nertill och räckte långt...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Revontuli
·
Hästvård Hej! Har ingen häst som har dessa skador ,men efter eq.besöket i dag har jag suttit och läst om vanliga skador på hästar. Kan man...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: ankic
·
Hästvård Min häst har behandlats länge för bäckenbensrotation. Nu är han rak, men den nya eq (har flyttat därför tyvärr bytat) säger att...
Svar
15
· Visningar
1 318
Senast: Ireland
·
Foder & Strö kan man ge krafft groov till en växande häst? (född maj 05) eller finns det risk att det blir fööör mkt mineraler,vitaminer och allt...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: BIMM
·
Foder & Strö ha funderat lite på ensilage som man ger ko... kan man ge sånt till hästar ??? men inte i så stor mängder??? :confused: :confused:
Svar
17
· Visningar
3 172
Senast: supergladis
·
Hästvård Hemma från besöket på kliniken, distriktsvet kände igenom hästen och tyckte snett bäcken. På klinik böjde dom och kände lite och tyckte...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Mumin_79
·
Hästvård Hejsan! Jag önskar tips och ideér för att få loss, motverka utväxt eller hämma Inkar av olika art. Det jag vet är att operation...
2
Svar
20
· Visningar
7 299
Senast: Annelie_2005
·
Hästvård obs, dalig film, ber om ursakt... det finns sakert mycket jag skulle kunna skriva angaende denna hast forutom det ar ett sto pa 9...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 323
Senast: Asa_S
·
Hästvård om eran häst har för långa kastjaner, på bakbenen går dom ihop å slår i ihop me varandra, nästan så där framme oxå, vill veta :angel:
2
Svar
21
· Visningar
2 051
Senast: flesky
·
G
Hästvård Har en häst som varje gång hon fäller får svårt klåda över hela kroppen.:( Hon är en väldigt känslig häst och börjar därför bocka/stegra...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: GoldenHeart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp