Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Kan man göra det? Jag har nämligen ingen skrivare så att jag kan få ut följesedeln nu när jag ska skicka iväg hö´t på analys. Undrar då...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: cerrox
·
T
Hästvård hur hittar man igentligen dessa personer? Härikring verkar det inte vara någon som använt sig av dessa tjänster. Hur vet man om...
Svar
8
· Visningar
2 488
Senast: hillevie
·
Hästvård Eftersom halm inte går att få tag på så har jag bestämt mig för spån. Efter en snabb huvudräkning skulle jag behöva runt 60-80 balar och...
Svar
6
· Visningar
7 414
Senast: elkan
·
L
Hästvård Jag sitter och kikar på en bild på Briar och studsar nästan till när jag ser hans höga hovar. Så nu frågar jag någon som känner sig...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 085
Senast: Microbe
·
Hästvård nu, som nybliven stoägare, så måste jag höra mig för lite hur man sköter "intimhygienen" på ston då jag aldrig haft ett förut. på...
Svar
4
· Visningar
3 573
Foder & Strö Någon som har erfarenhet utav det? Funderar på att ge det till min pålle som behöver lägga på sig lite grann. Har provat allt annat...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: åke
·
C
Hästvård Jag har precis tagit en häst på foder, hästen har haft hovröta i tre år och ägaren tycker inte attt man ska tjära hovarna eller låta...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: Annastazia
·
T
Hästvård Nu var det snart dax att klippa pållen inför vintern igen. Hur klipper ni era hästar?
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: sandriie
·
H
Hästvård Hej! Jo nu har jag en liten fråga här, vet någon här något om att en hov är kopplad till något organ? Som till exempel att en hov är...
Svar
3
· Visningar
840
Senast: Osäker_
·
Foder & Strö Har bytt namn igen då mina lösenord bara verkar försvinna :devil: Men ville bara säga att äntligen börjar mitt fullblod gå upp i...
Svar
6
· Visningar
943
Senast: Madick
·
D
Foder & Strö Hej alla glada foder och avelsduktiga hästmänniskor! Min syrras sto är dräktigt, och syrran bad mig ställa dessa frågor: *behöver...
Svar
13
· Visningar
1 494
Senast: Dark_Iris
·
N
Hästvård Har läst nånstans, att man ev. kan få bort sk. fett, eller fångnacke med rätt kost. Har någon koll på det?
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Nicke
·
H
Hästvård Mitt sto, halvblod 7 år, har varit halt sedan ca 2 veckor... Började med att hon kändes stel i hö varv vid ridning, visade efter ett...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: Häst 2004
·
Foder & Strö Någon som är insatt i denna mineralsten? Reflektioner? Tänkte väl efter vidare funderingar ha den nattetid i boxen... Bör man...
Svar
11
· Visningar
1 681
M
Hästvård Vad gör ni åt en häst som ofta får mugg? Vad är det bästa att smörja in karlederna med? Tacksam för svar.
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Ullisen70
·
Hästvård Var på återbesök i dag , vi var inne på klinik för 3 veckor sedan , Killen blev behandlad m. cortison i knä och kota hö.fram . Han har...
Svar
11
· Visningar
2 098
Senast: ankic
·
D
Hästvård Hur har ni tänkt att klippa eran häst/ponny? Har ni börjat klippa eran? Själv ha jag redan klippt min ponny och har då gjort en hel...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: A-K.Eng
·
C
Foder & Strö Har letat febrilt efter någon som vet hur mycket äpplen en häst kan äta utan att må dåligt. Har en stor hage med 8 stora äppelträd alla...
Svar
9
· Visningar
1 572
Senast: diartistakasha
·
Foder & Strö Hur mycket ska man ge för att få effekt? har redan fått svar på min andra fråga om när man ska ge innan men nu undrar jag hur mkt man...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: diartistakasha
·
Foder & Strö Vad är det bra för egentligen?
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Yamaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod