Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård hästen har gått utan h.framsko i en och en halv vecka, inte visat täcken på att ömma öht. hovslagaren kommer fredag morgon, då är hon...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Heikne
·
Hästvård För 1år sen hade min häst back on track på tassarna hela nätterna.. om jag ska börja med det igen, måste hon vänjas in en gång till då...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: Messy
·
H
Foder & Strö Har ett varmblodsto på 5 år som börjar tappa vikt nu efter betet, hon står inne på nätterna och får havre och betfor och mineraler...
Svar
13
· Visningar
949
Senast: Helenaa
·
Hästvård Hur verkar chondoitrin (sprutat i leden)? Erfarenheter?
Svar
3
· Visningar
681
Senast: majola
·
Foder & Strö Min fråga är, hur går det att räkna ut en foderstat om man har hö på dagarna o hösilage (fri tillgång) på nätterna? Blir det...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: Tussilago
·
  • Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 554
Senast: TantEster
·
B
Hästvård Hej Min lilla pålla vart halt i dag när jag skulle rida, upptäckte det först när jag började trava. Kände inget alls i skritten...
Svar
12
· Visningar
1 079
Senast: Blossom7
·
Hästvård Mitt fullblod har de senaste två dagarna eftersvettats väldigt efter arbete. Har skrittat av honom för hand båda dagarna 15-20 minuter...
Svar
7
· Visningar
1 591
Senast: giffan
·
E
Hästvård Min lilla häst har fått ett sår på bakbenet, utansidan.. skenbenet antar jag att det kallas (?) :p. Försöker lägga bandage så att ingen...
Svar
7
· Visningar
2 666
Senast: Emelie3
·
P
Foder & Strö :d hur mkt ger ni av lucern och hur delar ni upp det på dagen vid vilken fodring ger ni det???
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö ..ursäkta en dement men räkna om en analys från g/kg TS till g/kg foder :) ?! Någon vänlig själ?!
Svar
3
· Visningar
640
Senast: Tozzingen
·
Hästvård Har en unghäst som uppvisar "hälta", oren gång innan hon är uppvärmd och då hon går i mkt samlad form, ökar man i tempot försvinner det...
2
Svar
21
· Visningar
7 323
Senast: Got2Be
·
Hästvård Min häst har fått massor av små knutor på halsens undersida och idag var där fler än igår. Vad kan det vara? Här är en bild där jag...
Svar
5
· Visningar
1 321
·
R
Hästvård Ja, så enkel är min fråga. Det jag menar är att om man släpper i hop en häst som har mugg med hästar som inte har det, kan de andra...
Svar
4
· Visningar
1 229
·
Foder & Strö Någon som vet hur mycket extra energi man måste lägga till i foderstaten om hästen är över 20 år? Tror att det står i...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Minuten
·
Hästvård Min häst har en inflammation i benet (trodde senskada men senan är fin) och är nu varm och svullen. Kan man lägga på isbalsam? Gör det...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Lejonelle
·
Hästvård När klipper ni era hästar första gången för säsongen? Känner att det börjar bli dags, björnpälsen börjar komma, men det känns lite...
Svar
3
· Visningar
671
Foder & Strö Här uppe är det svårt att få tag i halm ,såg en annons på bl#c#et då jag letade efter halm , dom sålde halmbriketter,Men vad är det...
Svar
8
· Visningar
1 795
Senast: cämela
·
N
Foder & Strö Ungefär hur mycket hö per dygn bör jag ge till en shettis och en islänning på lösdrift vintertid ??? Har inte fått analys och så än utan...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: hillevie
·
Hästvård Kryptisk rubrik kanske, men för en sisådär hundra år fick man ju lära sig tumregeln att vitt snor = ingen större fara, och oftast virus...
Svar
8
· Visningar
34 890
Senast: neywaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024