Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård I fredags var vet. ute och undersökte lillkillen. Konstaterade att han är halt på alla 4. som minst 2 grader och mest 3,5 grad...
2
Svar
27
· Visningar
2 386
Senast: teammalmgren
·
N
Foder & Strö Hej på er, Skulle gärna vilja ha tips om VAD och hur mycket ni ger era silandshästar att äta?? Jag har en 9-årig valack, relativt...
2
Svar
27
· Visningar
2 070
Senast: Rolle
·
T
Foder & Strö Jag fick rådet av min veterinär för ett tag sen att inhandla örtblandningar för att stärka hästarnas immunförsvar och för att hjälpa dem...
2
Svar
21
· Visningar
3 179
Senast: kol
·
N
Foder & Strö Vet ej om tråden ligger rätt här men jag undrar hur mycket halm jag kan tänkas behöva under 8 månader till en shettis och en islänning...
Svar
1
· Visningar
695
Senast: Woossan
·
L
Hästvård Såg idag att våran ena häst har små gula ''ägg'' på benen.Då måste jag avmaska va??har bara sett det på den ena,men alla måste avmaskas...
Svar
3
· Visningar
1 994
Senast: Madick
·
A
Hästvård Någon som har provat old mac´s funktionshästsko? positivt eller negativt? Jag funderar på att köpa sådana till min shettis som är...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: clubman
·
Hästvård Tog ut veterinär i torsdags för min häst var väldigt rinnig och irriterad i sina ögon och vile inte öppna dom riktigt..:cry: (varit...
Svar
15
· Visningar
8 550
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Två av mina bäddar som jag la i sensomras blir blöta, dessa två hästar kissar mycket och på samma ställen hela tiden, har jag varit för...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Athos
·
Hästvård Smittar inkar?? Från häst till häst eller fån häst-människa-häst?? Nån som vet?
Svar
3
· Visningar
2 088
Senast: Myy
·
Foder & Strö Jag fick ju hastigt och mindre lustigt ta min häst direkt från frodigt bete till boxvila, och har nu lite frågor som jag hoppas någon...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Thera
·
S
Hästvård Hej, på er alla snälla hästmänniskor här, vi köpte en häst i vårast som jag har hov problem med.... Bifogar bilder här på hans hovar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 872
Senast: River Dance
·
Hästvård hur gör ni i era stall? vilka rutiner har ni? dvs VAD avmaskar ni mot och NÄR gör ni det?
Svar
3
· Visningar
1 481
Hästvård Min pålle har blivit öm på höger sida om ländryggen och det har blivit en muskelknuta som är ung 4cm lång samt ca 2 cm bred. Fick...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: catya
·
Foder & Strö Häst 1: 3,5 årig islandshäst lättfödd, väger ca 40 kg för mycket. Strosar mest i hagen. 5 kg hö 0,3 kg lusern hackad strå 0,3 kg...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Woossan
·
F
Foder & Strö Jag bor utomlands och i stallet där jag har mina hästar (560 kg/häst) fodrar dom bara hö 2 gånger om dagen och jag vägde det och det...
Svar
16
· Visningar
1 275
Senast: caballus
·
Hästvård har en del frågor och behöver lite råd från fler personer. har en ny häst sen ca 3,5 veckor sedan, en 5-åring som inte blivit riden så...
2
Svar
39
· Visningar
2 897
Senast: CallMeAce
·
8
Foder & Strö Hej. Jag har ett varmblodigt sto som varit travare,men slutade som det. Och har varit ridhäst i många år. Hon är 10 år och ca 160 cm i...
Svar
17
· Visningar
1 483
Senast: Masse
·
F
Hästvård Jaha, varit på kliniken och ultraljudat (nästa häst...frågade efter mängdrabatt, men dom hade inte det) men det var då i varje fall...
Svar
0
· Visningar
1 862
Senast: Fnobby
·
P
Foder & Strö Medryttarhästen är mager (alla revbenen syns bl a - har en annan tråd om detta här) o jag har börjat fundera över hennes foder. Ägarna...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: persika
·
A
Hästvård Jag har en treåring som ja ridit i 2,5 månad, tränat han rätt lugnt och byggt konditionen. Förra veckan så tränade jag mycket övergångar...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024