Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad skall vi dra för slutsatser av det?min har alltid fått det och han mådde iaf utmärk (vitllökspulver - inte rå vitlök)
Jag har gett mina hästar vitlök dagligen nu i 5års tid.2 klyftor hackade i små bitar....Mina hästar har trots tävlande och träning på andra orter,möten med andra hästar inte vart hostiga snuviga febriga en ända dag
Visst det är starkt för magen det kan vi människor också erkänna eller
Som ytterligare ett plus ska man känna till att vitlöken dessutom motarbetar parasiter hos hästen....Mina har efter träckprov varit helt parasitfria i 4 år
Självklart ska man se till den indviduella reaktionen hos sin häst men jag har bara positivt att säga om den lilla vitlöken
P.S.mina hästar har jättebra blodvärden.....
Menar du att betfor, pellets, soja etc skulle ha visat sig vara skadligt för hästar?
Fast det är klart, vad gör det om hästen bara får LITE blodbrist...:smirk:
Men hur märker man om hästen har låga blodvärden?
Måste man ta blodprov på det, eller är det inte så att hästen blir väldigt häning?
jag trodde att hästar dog av näsblod, står så i alla "fakta"böcker...(våran förra häst fick näsblod efter ett kolikanfall och var tvungen att avlivas )
hade ingen aning om att det kan vara ett symptom av järnbrist...
Nu använder jag inte vitlök och har ingen direkt uppfattning om det åt något håll..
En tanke jag fick, som kan vara helt OT... Om vitlök visar sig vara bra för förkylningar osv. men kan ge anemi. Borde man inte kunna kombinerad vitlöken med just koppar/järn för att stabilisera upp det? Eller är jag helt fel ute?