Kan man rida på Hippotrim?

FUNNY

Trådstartare
Enkel kort fråga. Om hästen inte är påverkad i övrig utan får Hippotrimen pga envis rasp med svullnad på morgonen. Kan man rida hästen då under behandlingen?

Sv: Kan man rida på Hippotrim?

Fråga din vet. förmodligen tycker han att du kan skritta i alla fall.

Jo grejen är den att jag fick det utskrivet idag, glömde fråga, har beställt tränare tills imorgon och vill gärna avbeställa den idag och inte behöva vänta på nya vet.tiden imorgon ;)
MEN om jag kan rida så vill jag det!!!
Hippotrim är väl sulfa och det påverkar väl inte kroppen likadant som penicilin?

Personligen skulle inte jag rida en häst som är under behandling, men huruvida det går eller inte kan jag inte sia om

Din häst står på allmän antibiotikabehandling pga en infektion. Jag tycker inte att det är ok att träna under dessa förutsättningar. Ut och skritta kanske, men inte rida ett helt pass för tränare.

Nä det är nog så jag oxå tänkt men eftersom vet. inte sa nåt om det och jag har en riktig hoppetossa om hon får vila så ville jag höra era åsikter.

Hästen får vila med hjärngympa istället
Tack för era svar :bow:

lättar ridning OK, men en träning för tränare skulle jag inte göra.

Hej!

Håller med, lättare ridning, men ingen träning för tränare.

Min häst har envis mugg som blir sämre om hon vilar, så ut och skritta långtur istället några dagar, för att hålla cirkulationen igång ordentligt!

/ Lavinia

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
287
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka