Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hovslagarna var här och skodde 3 åringen vi haft här i 1½ månad. Hon hade bärrands?? (stenar som samlat sej i bärranden). Nån som...
Svar
3
· Visningar
1 494
Senast: hillevie
·
Hästvård Vi har avmaskat med Ivomec i år. 2 avmaskningar är gjorda med 8 veckors mellanrum, stallet sätter upp gemensamt avmaskningsprogram för...
Svar
9
· Visningar
1 362
Senast: Madick
·
Hästvård Upplever ni att veterinärer engagerar sig olika mycket beroende på vilken typ av häst och ryttare det handlar om vid t ex...
2
Svar
21
· Visningar
1 854
Senast: Kirre
·
E
Hästvård Det fullkomligt vimlar av tråder angående klippning av hästar. Dock jhar jag lite frågor som det känns lättare att ställa i en separat...
Svar
8
· Visningar
855
Senast: Cheran
·
S
Hästvård Stallägaren har beställt hem balar med både spån och torv i. Aldrig hört talas om att det fanns. Är de bra att ha som strö? För och...
Svar
4
· Visningar
668
L
Hästvård Jag har en 10 årig vallack som sparkar mycket i boxen. Det här gör han inte bara när man utfodrar och han vill ut i hagen, utan också...
Svar
16
· Visningar
1 755
Senast: lenalo
·
C
Foder & Strö Hej, skulle bli jätte glad om någon kunde tipsa om detta, jag får hem min nya häst på lördag och han är lite av en orolig själ och har...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: cecilia w
·
S
Foder & Strö ... räknar ni med att era avvanda fölungar på 7-8 månader orkar äta om de får fri tillgång?
Svar
3
· Visningar
897
Senast: hillevie
·
L
Hästvård Går hingstar ner sig när stona brunstar? Så mycket så man kan räkna revbenen på hästen. Jag gjorde nämligen en anmälan på en kvinna...
Svar
8
· Visningar
1 193
Senast: Flipp_86
·
K
Hästvård Vad gör ni när er häst har lite (torra) småskorvor i karleden? Alla tips!:idea: Hästen i fråga har INTE varit varken lerig eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 242
Senast: Elisha
·
Hästvård I fredags när vi skulle släppa ut hästarna var min 17 åriga fullblodsvalack jämntjock i vänster bak. Han stödde inte på de och kunde...
Svar
7
· Visningar
5 380
Senast: Eliza
·
Hästvård Nu har det jag bävat för hänt. Novan har tröttnat på att bara skritta och ta några få travsteg. Hon aviserade redan i måndags att hon...
Svar
19
· Visningar
1 242
Senast: Shaggy
·
8
Hästvård Min häst tappar ofta skorna. Jag har haft en riktig hovslagare,men hon tappar ändå. Sitter som längst kvar i ca 4 veckor.. Och dom ska...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: dashy
·
Hästvård Min ponny fick fång trots att den gick på magert bete. Veterinären sa att det berodde på regnet efter den långa torkan. Det blev som ett...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: jezzscar
·
M
Foder & Strö Jahopp, då har årets höanalys kommit. Å det är ännu sämre än förra året, då hästarna åt flera kilo lusern/dag för att få i sig något...
2
Svar
30
· Visningar
2 233
Senast: alice
·
Foder & Strö Någon som har koll på hur länge en öppnad bal med hackad lusern håller sig fräsch??? /
Svar
4
· Visningar
1 678
T
Hästvård Finns det ngn som har erfarenheter av lindrigt blåsljud på hjärtat hos häst?,vad denne har presterat osv.
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: TantEster
·
Hästvård vet inte om detta hamnnar tärtt men min kära häst får två tänder en upp å en nera utan på de andra tänderna?! ska de vara så? Kommer han...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: TantEster
·
N
Foder & Strö Hur är det man bör göra med kraftfodret? Kan man blöta krafft grund,betfor,havre,korn i samma vatten? Vissa blandar bara betforn med...
Svar
5
· Visningar
727
Senast: Ylva86
·
M
Hästvård [/B][/B]Jag undrar vem som tar hand om hästar som har blivit omhändertagna. Finns det sådana hästar att köpa eller ta hand om??? Monika
Svar
1
· Visningar
746
Senast: lilla_maaliiin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka