Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Jag har köpt en ny häst som har någon form av ohyra. Det ser ut som små spindlar som kryper in i pälsen på henne, grå-bruna, typ 4 mm...
Svar
5
· Visningar
3 129
Senast: thilia
·
Hästvård hej min häst har haft inflammation i sina knän och blivit behandlad med tuppkam. nu har jag fått väldigt negativa reaktioner från folk...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: martha
·
N
Hästvård Hejsan, skulle behöva lite hjälp med pappret jag fick med mig efter vi varit på klinik. Hästen i fråga är ett 15-årigt sto som jag...
Svar
6
· Visningar
7 564
Senast: Zandrah
·
Hästvård Min vita springare har råkat ut för spiktramp:( 1cm vågrätt in på sidan av strålspetsen. Tog duschslangen, satte den på högt tryck...
Svar
5
· Visningar
3 046
Senast: Manji
·
T
Hästvård är det någon som har några bilder på korrekta benställningar alt. dåliga? jag behöver bilder som jag kan jämföra med eller om ni vet...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: thilia
·
C
Hästvård Jag och mina flickor har varit och provridit en 7-årig D-ponnny idag. Han var jätte trevlig men "grön". Priset är satt till 25000 och...
Svar
19
· Visningar
1 991
Senast: tvinflower
·
Hästvård Vad kan man igentligen göra för att förbättra hovkvaliten?Finns det nått förutom att ha en väl anpassad foderstat och sko hästen med god...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 521
Senast: Eliza77
·
H
Hästvård I Fredags skulle jag ta in min häst för skötsel. Då upptäckte jag en ovanlig svullnad i höger bakben. Jag kände inte någon värme men han...
Svar
4
· Visningar
775
Senast: Marika
·
Hästvård Har noll erfarenhet av egna hästar med fång. Men grannstallets häst har fått fång, tydligen med hovbens rotation varning på det hela...
2
Svar
21
· Visningar
2 351
Senast: mackan
·
H
Hästvård Om hästen är svullen ska man kyla ner svullnaden då? När ska man värma benet?
Svar
6
· Visningar
863
Senast: ujent96
·
C
Hästvård Min medryttarhäst är ett mobboffer pga att han är skimmel. Förra söndan så fick jag se att han hade blivit sparkad i baken och att det...
Svar
8
· Visningar
2 817
Senast: PullMyLeg
·
V
Hästvård Min shettis har just fått fång och nu undrar jag om någon snäll kunnig människa vill dela med sig av lite information om fång??? Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 138
Senast: Mattis
·
Hästvård Vad är spatt och hur uppkommer det? Är det vanligt på äldre hästar? Ska man rida som vanligt? Ska de hållas igång så mycket som...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: lakrits
·
Hästvård Hur bra är det egentligen?? Min häst har en överansträngning i gaffelbandsfästet och ska gå lindad i hagen enl veterinären. Jag lindar...
Svar
17
· Visningar
2 138
Senast: sannaaah
·
A
Foder & Strö Jag har en treårig halvblodsvalack i normalhull just nu efter betet. Han är 162 cm hög och kommer att växa något lite till. Köpte han...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: pinky
·
Foder & Strö Våra hästar går fortfarande ute om nätterna och min häst håller sig kanonfin fortfarande. Han får 0,5kg luserna och 200gram krafft groov...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: pinky
·
L
Hästvård Johan har gjort illa sig som ni kanske har sett i en tråd på gnägg å svansen hans blir full i var å gegg. Så då tänkte vi om man lindar...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Lillknoddas
·
Foder & Strö Om jag har fattat det rätt så finns det olika slags halm? Rätta mig om jag har fel. Vad för slags halm använder ni i lösdrift/Box?
Svar
5
· Visningar
1 584
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö Har en häst som är bukig pga övervikt. Blev det av hösilage i vintras och har inte lyckats få ner henne helt i vikt till sommaren. Nu...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: Skuggabaldur
·
C
Foder & Strö En snabb liten fråga.. Vad är "idealvärdena" på ensilage..jag tänker på ts,smrp och energin..på ett ungefär..:smirk:
Svar
3
· Visningar
671
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka