Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som testat? Vilket schampo? Vilken färg har hästen? Effekt?
Svar
11
· Visningar
1 384
Senast: Immer
·
Hästvård Min häst är grundvaccinerad mot stelkramp jan 05, andra sprutan mars och tredje i oktober samma år. Nu undrar jag om han ska...
Svar
1
· Visningar
649
Hästvård Enkel kort fråga. Om hästen inte är påverkad i övrig utan får Hippotrimen pga envis rasp med svullnad på morgonen. Kan man rida hästen...
Svar
7
· Visningar
3 191
Senast: Lavinia
·
Hästvård Senaste gången när jag var ute och red märkte jag att min häst är stel fram och ovillig att röra sig ,han har ingen märkbar hälta. Då...
Svar
10
· Visningar
1 206
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Det knäpper som sagt i min hästs bakben. Vi har haft ute equiterapeuten och hon sa att det inte var något farligt. Nej visst men det...
Svar
19
· Visningar
1 537
C
Foder & Strö är ute efter ett müslifoder med högt fiberinnehåll, gärna över 15% - såg att spillers gjort om sin high fibre herbal, finns det något...
Svar
2
· Visningar
1 140
Senast: Flundran
·
L
Foder & Strö Är lite confused när det gäller mineraler. Behöver man ge mineraler och vitaminer? Kan det inte bli för mycket? Min pålle får hö...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: norpan1
·
M
Foder & Strö är det bra att ge hästar vitlök? vissa säger ju att det minskar risken för förkylningar och andra virus. andra säger att det är farligt...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 668
Senast: minibella
·
L
Hästvård när är det försent att klippa hästen och vilka klippningar kan hästen ha utan täcke?
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Magnum
·
Z
Foder & Strö Hej! Är det någon som använder/använt detta foder? Vad tycker/tyckte ni om det? Mvh
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: _L_
·
S
Hästvård Jag är intreeserad ev en häst som har visat sig vara struppibare. Är det någon där ute som har någon erfarenhet av det? Mycket tacksam...
Svar
2
· Visningar
1 263
Senast: TantEster
·
D
Hästvård hej för några månader sen blev min lilla totta väldigt halt, veterinär va ute 2 ggr men fattade inte vad det kunde va, vi fick åka till...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: derrus
·
A
Foder & Strö Jag behöver hjälp och det är fört. Imorgon har jag haft min häst i 1 år. Jag vill ge han något gott! Men jag kan inga goda recept. Asså...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: dashy
·
Hästvård Inleder med att skriva; vet ska tillkallas på måndag Vår lilla shettis går rent i skritt på mjukt, sviktande underlag. på asfalt...
Svar
15
· Visningar
2 938
Senast: malinsky
·
S
Foder & Strö Är detta hö bra? Jag har nollkoll på hur man avläser en analys! 2,10 kr/kg vill dom ha för det. Hjälp tages tacksamt emot! :bow...
Svar
7
· Visningar
844
Senast: voltigehoppare
·
S
Foder & Strö Just nu äter hon havre +betfor. Men vill att hon ska lägga på sig lite. Hon ska även börja ridas mer nu. Tips?
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: Marika
·
Foder & Strö Jag har räknat en del foderstater och börjar få in rätt bra snits! Ska nu hjälpa en kompis att räkna på hennes sällskapshäst som är ett...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Jane_Done
·
Foder & Strö Vilket foder eller tillskott är rikt på Selen? Mineraler såklart, men finns det några andra alternativ? Jag funderar på och gå över till...
Svar
3
· Visningar
606
Senast: cactuspower
·
Hästvård Hej... Ni som äger/rider/känner till en häst som haft en korsförlamning, Hur märkte ni att hästen var på gång att drabbas av...
Svar
15
· Visningar
1 228
Senast: doris
·
P
Foder & Strö Jag räknar ut min foderstat enl. formlerna ur "Hästen - näringsbehov och fodermedel" av Christina Planck m.fl. Nu är det så att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 525
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar