Vinterskor - bara fram?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare noblesse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 230
N

noblesse

Har 2 foderhästar som går skodda bara på frambenen. Nu undrar jag om jag ska sätta på vinterskorna bara fram? Är det någon som har erfarenhet av nåt liknande?

Sv: Vinterskor - bara fram?

Personligen skulle jag aldrig ha bara skor i fram över en vinter! Det är ju minst lika mkt is för bakhovarna ju!!
Tycker det är logik i att ha skor och broddar runt om, OM du inte har en absolut isfri sandad hage och endast rider i ridhus. Men då ska du vara absolut säker på att hästen aldrig behöver gå över en isfläck heller!!
Våra fölston går utan skor året om, utom på vintern då de får skor med brodd runt om.

Bor du i Lysvik/Värmland och ska rida hästarna så ska du absolut ha broddat runt om.....

Jag har bara skor fram och jag skor med fasta brodd fram och kör barfota bak och det fungerar rätt bra.

Man får ju ta det lugnt när man är ute på vägarna. Hägna av i hagen om det blir bitar som är hala och isiga.

Skulle jag kunna så skulle jag sko i bak också, men i mitt fall så går det inte av olika anledningar så där har jag inget val.

:idea: personligen tycker jag att det är livsviktigt att ha skor å brodd på vintern, det e så jädrans lätt att de sträcker sig eller dyl. lycka till..:love:

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 559
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka