Kan mugg överföras på andra hästar?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Rosie82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 269
R

Rosie82

Ja, så enkel är min fråga.
Det jag menar är att om man släpper i hop en häst som har mugg med hästar som inte har det, kan de andra också få mugg då?

Sv: Kan mugg överföras på andra hästar?

Har också hört att det kan smitta. Sen är ju olika hästar mer eller mindre känsliga för mugg, men leriga hagar kan ju vara en utlösande faktor.

Det är så typiskt att hästen som aldrig haft mugg (haft den i 10 år) får det när den lånas ut...
Men det känns som jag har fått svar på min fråga.
Tack så mycket!

dem får ju mugg och det är lerigt och så och man inte rengör där och tar bort sånt, så det kankse kan smitta, men jag är inte säker:P

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 761
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka