Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Har en fölmärr som slickar på kanterna till allt i boxen medan hon äter kraftfoder. Hon tar en tugga och sedan går hon till vattenkoppen...
Svar
4
· Visningar
1 340
Senast: Takpanna
·
9
Hästvård vattnet fryser i hinkarna i hagen.. har ni några tips på hur man kan göra?:crazy: nån som vet vad en hink som inte vattnet fruser i...
Svar
7
· Visningar
2 620
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Jag har en undrar angående kli och filmjölk. Jag ska ge kli och filmjölk till min häst då hon är lös i magen. Är det någon som vet hur...
Svar
10
· Visningar
1 540
Senast: carre10
·
R
Foder & Strö Hej! Är medryttare på en fjording som är väldigt pigg. Hon äter 4 kg hösilage, 9 dl krafft, 1dl mineraler och 3 dl betfor. Hästen...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Alazan
·
A
Foder & Strö Jag väljer mellan att ge min treåring antingen krafft grund eller havre - kraffts havre,mineraler och betfor... Vad hade ni valt? och...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: wolken fee
·
Hästvård Vad kan de olika alternativarna egentligen behandla? Jag har noll erfarenhet av "sådana", så jag tänkte höra vad ni har för tankar och...
Svar
13
· Visningar
1 621
Senast: Dundret
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder; bör man slå på sulor på en ömfotad häst eller kan man köra på med vanliga skor?
Svar
2
· Visningar
667
Senast: rocki
·
Foder & Strö Hur väl tillgodogör sig hästen proteinet i linfrö? I boken Hästens näringsbehov och utfodring går att läsa följande: "...Det finns...
Svar
11
· Visningar
1 348
Senast: Bubbla
·
Hästvård Visst finns det någon som åker runt med en våg o väger hästar? Vart får man tag i denne??? Har försökt att söka på google och även här...
Svar
17
· Visningar
1 203
Senast: Dundret
·
F
Foder & Strö har funderat lite på det här med vitaminer.. just nu får min d-ponny, som håller på att sättas igång, hösilage, hö, krafft och...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: milly
·
Hästvård Min häst är opererad för 1 och 3 veckor sedan i båda bak..Det råder delade meningar från vet och andra kunniga folk..så nu vill jag ha...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: martha
·
E
Foder & Strö Hej!..I det stallet jag och min kompis ska stalla upp foderhästen så finns det kor,och bonden i vi får foder av har allt vi behöver...
2
Svar
24
· Visningar
2 005
Senast: nyponros
·
Foder & Strö ja, är det någon som vet typ någon sida man kan beräkna ut foderstaten, jag har analys på vårat hösilage. skulle vilja räkna ut en...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: beautyy
·
J
Foder & Strö Nu har dom som har en nordsvensk och en annan häst i vårt stall sagt att dom antagligen kommer att ha deras hästar på fri tillgång till...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: milly
·
Hästvård Vi har hästarna på halm nu men stallägaren vill att alla hästarna ska stå på spån istället. Halmen har inte varit av absolut bästa...
Svar
14
· Visningar
1 071
Senast: Streiff
·
Hästvård Nån som har sina fullblod barfota? Mitt fullblod kommer gå barfota i vinter. Mest för att hon trampar sönder sig på bakhovarna och för...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 850
Senast: et_flickan
·
Hästvård I senaste nummret av hästfocus så säger veterinär Siegfried Kabinger bl.a. att "Vid all träning är hästarnas ben lindade för att skydda...
Svar
3
· Visningar
903
T
Foder & Strö Finns det något i betesmarkerna som denna tiden på året kan bidra till svullna ben och hängighet? Ett antal hästar i stallet har...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: Isolde
·
Foder & Strö "Det ger man väl bara till unghästar?" , "Det ger man ju till hästar som tappat hull/är för tunna" är ett par kommentarer som har sagts...
2
Svar
36
· Visningar
3 456
Senast: Atomiic
·
M
Hästvård Hej! Jag har ett problem med mitt sto. Hon hatar när man ska rengöra henne mellan bakbenen. Så fort man kommer i närheten av hennes...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: Atomiic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur