Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej Min häst äter inte hö som jag lägger ut i hagen däremot äter han upp allt när han står inne vad som ska sägas är att det i och...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: arabia
·
T
Foder & Strö Min häst har alltid ätit mycket salt. Har fått köpa en 2 kg saltsten var3:e-4:e vecka. Nu har det gått åt en i veckan. Hur mycket kan en...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: Jisa
·
J
Hästvård Har en häst som har gått på pencilin nu ett tag och nu har den sista givan givits och nu är det dax att göra sig av med kanylerna. Vart...
Svar
15
· Visningar
3 205
Hästvård Min häst måste då vara lite udda :crazy: Ibland sväller han på båda sidorna av huvudet (typ vid ganascherna). Det försvinner lika...
Svar
7
· Visningar
1 969
Senast: Youmeoh
·
Hästvård Haukur har varit mystiskt halt i några dagar. Det började i fredags med att han vid ridning markerade, om än mycket lite på ett framben...
Svar
14
· Visningar
1 484
Senast: Oops
·
Hästvård En fråga till er som har haft hästar med svår mugg. Jag har precis fått bort muggen/raspen på min häst, har försökt få bort den sen...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: carmarnic
·
9
Hästvård vissa säger att man inte ska göra rent det. men jag tror att man ska svätta det lite nån gång ibland... hur ofta gör ni andra rent...
2
Svar
23
· Visningar
2 635
Senast: Egonson
·
Hästvård Min häst har nyligen fått Hippotrim 10 dagar och det väntar antagligen snart en antibiotikakur igen. Egentligen ska jag avmaska nu...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Madick
·
Hästvård Jag undrar egntligen hur vi kommit fram till vilka vinklar en häst "ska" ha? Genuint nyfiken, hovslagare pratar ju ofta om bakåtbruten...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 062
Senast: axel
·
S
Hästvård Min pålle har rätt så ful svans, den är inte fågelbo men det ser ut som att man klippt den på sidorna högst upp (som ridskolehästar...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: jessivega
·
D
Foder & Strö Undrar om någon har nåt bra förslag på krafft foder till en newforest på 4år som är lite överviktig.Hon är väldigt outvecklad i kroppen...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Madick
·
T
Hästvård Ska man borsta hästens svans. Har hört att man inte ska det för det försvinner för mkt tagel då. Men kan man borsta den om man har...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 229
Senast: Dragonfruit_
·
Foder & Strö Hämtade ju hem nya pållan idag. Fullblod, född 03, och något så utrotningshotat som ett LÄTTFÖTT fullblod. Är i utmärkt ridhästhull och...
Svar
8
· Visningar
1 043
Foder & Strö Jag ska snart skicka in min analys (blev lite sent på grund av olika orsaker). De olika ställen jag vet man kan skicka till är agrilab...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: _86a_
·
Y
Hästvård Hej! Jag åkte till klinik när min älskling visade hälta på hö fram, men eftersom hon är mycket rädd för att klippas vågade de inte...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Yannie
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta stall (orsak står i en annan tråd) Jag fodrar nu med krafft grund (förutom ensilage) I det ev. nya stallet...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Streiff
·
Foder & Strö Vi har ett hösilage hemma med dessa värden: Torrsubstans: 68% Smältbart råprotein: 35g/kg foder Energi, foder: 7,1 MJ/kg foder...
Svar
4
· Visningar
1 421
Senast: Carla
·
P
Foder & Strö Hur har ni löst problemet med inköp av hösilage eller höt. Hur mycket betalar ni per dag/ kg? Och av vem/vilken företag köper ni av...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: bigganl
·
J
Hästvård Idag när dottern kom tillbaka efter ridturen upptäckte vi att han hade sår i ena mungipan. Det var en liten prick på utsidan och lite...
Svar
12
· Visningar
2 328
Senast: Hoppla10
·
Foder & Strö hej hej. vi har fått ett toppen hösilgae i år i vårat stall. så jag kommer inte kunna ge mer än 9 kg och inget mera...! men nu är...
2
Svar
32
· Visningar
1 775
Senast: Shimzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar