Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Att hästarna blir sjuk där är ytterst sällan.
Jag personligen är aldrig där och pillar för det kan göra mer skada än nytta, och viss*smuts* ska vara ett skydd för hästen.
Det bästa är att rådfråga veterinären.
Min pålle får mkt "smuts" runt skapet. Brukar tvätta rent någon gång per månad. Oftast när jag ridit och han är avslappnad hänger han ut den så när jag spolar av honom efter ridning kan man passa på att tvätta av den också. Han kanske är lite pervers men han verkar gilla detta..... Använder oftast bara vatten, någon gång har jag använt lactacyd.
Det gör vi aldrig och har aldrig gjort heller, har aldrig haft nåt problem med de bägge valacker vi har/har haft.
Tror det är bäst att låta vara så länge det inte blir något konstigt förståss.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.