hur ofta gör ni rent skapet?

Sv: hur ofta gör ni rent skapet?

Att hästarna blir sjuk där är ytterst sällan.
Jag personligen är aldrig där och pillar för det kan göra mer skada än nytta, och viss*smuts* ska vara ett skydd för hästen.
Det bästa är att rådfråga veterinären.

Mvh Hoppalong :banana:

Min pålle får mkt "smuts" runt skapet. Brukar tvätta rent någon gång per månad. Oftast när jag ridit och han är avslappnad hänger han ut den så när jag spolar av honom efter ridning kan man passa på att tvätta av den också. Han kanske är lite pervers men han verkar gilla detta..... :o Använder oftast bara vatten, någon gång har jag använt lactacyd.

Det gör vi aldrig och har aldrig gjort heller, har aldrig haft nåt problem med de bägge valacker vi har/har haft.
Tror det är bäst att låta vara så länge det inte blir något konstigt förståss.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 824
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand