Borsta svansen, Lr inte!?

Sv: Borsta svansen, Lr inte!?

Delvis knapplån;)

Har du - eller någon annan här - någon aning om vad som ingår i "pälsglans" och liknande produkter? Har själv ingen aning.

Det står aldrig någon deklaration på dem? Har börjat misstänka att de innehåller mer skadligt än nyttigt om man säger så. Vad smetar man in sin häst (och sej själv:mad: ) med för att den ska få fin man och svans?

Mvh QP
(i dessa miljömedvetenhetens dagar)

Ja, det kan ju finns vad som helst i dom :confused:

Senast ändrad av en moderator:

Vilken tur!!
Använde pigg-borste tidigare, men upptäckte fort att det slets av desto fler hårstrån från svansen då än vad det gör med den vanliga hårborsten.

Jag brukar borsta magicens svans med en rosa borste och det brukar va 0-3 strån på borsten:p
Och hans svans tjock :)
Som Armani_ skrev att med piggborste så försvinner det destomer strån än med vanlig hårborste :p

Sliter inte pälsglans på svansen det åxå rätt mkt om man använder det ofta ?

*lånar*

ok nu gör vi om tråden till bildtråd :p

*ska borsta min hästs svans med piggborste + glansspray imrg å fota* ;)

hennes svans e mkt finare än förut, å jag borstar typ varannan dag med piggborste... tricket är ju att inte DRA bort stråna, utan att ha i spray så det reder ut sig!
jag håller för övrigt i under svansroten så att inte stråna dras bort..

borstar ur spån och skräp med mjuk rotviska varje dag men reder bara ut den med hårborste lite då och då. har då i renons man och svans spray i varje slinga jag borstar. Superbra!

Jag har alltid borstat min hästs svans med piggborste samt pälsglans, och den är lika tjock och fin som den alltid varit.

Delvis knapplån;)

Har du - eller någon annan här - någon aning om vad som ingår i "pälsglans" och liknande produkter? Har själv ingen aning.

Det står aldrig någon deklaration på dem? Har börjat misstänka att de innehåller mer skadligt än nyttigt om man säger så. Vad smetar man in sin häst (och sej själv:mad: ) med för att den ska få fin man och svans?

Mvh QP
(i dessa miljömedvetenhetens dagar)

foxfire har innehålls deklaration, en av inackorderingarna stod o läste på min flaska idag för att försöka komma fram till vad som skapade den speciella lukten :p var inga konstiga saker direkt.

äh, kör med glansspray så ska du se att stona blir glada ;)

du har väl ardennrar??? tänk en nyborstad fluffig svaaans :love:

Japp en stor ardenner och araber. Men vi är lite försiktiga med ardenner svansen med. Han finns på hemsidan om du vill kika på han. (Dunder)

hittade ingen dunder... bara de andra som ni hade sålt..
fina pållar!

men du, ta bort den gräsliga bakgrunden, man kan inte läsa texten!!!
alt. ändra färg på texten!! ;)

Kan vara bra att köpa en riktig hårborste att ha till svansen. Inte en sån där billig plastborste med piggar utan en riktigt rejäl. Det är mkt mer skonsamt än piggborste. Jag använder spraybalsam och det gör stor skillnad. "Canter" tycker jag är det bästa märket. Vissa gör varken till eller ifrån.

jag tar i pälsglans å sen borstar jag med en vanlig hårborste... bästa pälsglansen är foxfire tycker jag...när jag har ridit klart så flätar jag svansen så han inte ska skita ner den så mycket då han går på lösdrift....

MItt tips för hästar som inte gillar ljudet av sprayflaskan är att sjunga... högt och ljudligt... alternativt vissla... går oxå bra... eller prata med hästen men se till att överrösta sprayljudet bara... funkade på mitt gamla sto som blev hysterisk av ljudet... men så fort jag sjöng vände hon på huvudet och undrade om jag blivit galen:angel:

bara för det borsta jag inte svansen idag, så nu skämms hon väl i hagen bland de andra tanterna ;)

oj då måste jag skaffa en rosa borste ;)

Vilken tur!!
Använde pigg-borste tidigare, men upptäckte fort att det slets av desto fler hårstrån från svansen då än vad det gör med den vanliga hårborsten.

Samma här! Fast Lidos svans är så tjock så piggborstens korta piggar kommer liksom bara åt på ytan... :crazy: Så det fick bli en hårborste, de har ju både längre och glesare piggar och det funkar finfint. :D

Ska man borsta hästens svans. Har hört att man inte ska det för det försvinner för mkt tagel då. Men kan man borsta den om man har pälsglans kanske? ;)

Min häst HATAR verkligen ljudet från sprayflaskor etc. Något tips för hur jag kan vänja honom vid det ? :)

Börja med att borsta ut trasslet nerifrån och upp. Såg en tjejkompis förra veckan borsta sin hästs svans med en hundKAM typ?! Först blev jag lite fundersam och frågade varför hon hade en sån där? Då sa hon att det var det bästa,och så visade hon. Hästen hade TOVIG svans, ändå lossnade det typ max 5 hårstrån. otroligt.:) Jag ska prova nästan gång!

Jag använder en glestandad kam till min hästs svans. Kammar bara ut den ordentligt när jag ska träna (varje till varannan vecka) eller tävla. Glansspray två gånger i veckan. Får ofta beröm för min hästs fina svans!

hittade ingen dunder... bara de andra som ni hade sålt..
fina pållar!

men du, ta bort den gräsliga bakgrunden, man kan inte läsa texten!!!
alt. ändra färg på texten!! ;)

Har bytt bakgrund nu, kolla i galleriet så hittar du. Finns även till vänster en spalt.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 358
Senast: Stergo
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Har införskaffat mig en hårfager häst. Jag skulle vilja ha tips på hur man underhåller denna så bra som möjligt för att den ska bli...
Svar
17
· Visningar
1 409
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka