Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej. Jag har en hethäst som stressar upp sig jätte lätt. Har hört att örten Kamomill ska hjälpa lite mot detta. Har någon några...
2
Svar
25
· Visningar
6 526
Senast: Centaur
·
Foder & Strö I mitt stall står de 2 Islandshästar + min egna då. Dessa två ägs av samma ägare. Den ena är ett ganska så grovt sto, 138 cm högt, 18...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 791
Senast: Anneli
·
A
Hästvård ..hos häst ska jag och några till göra ett projektarbete om och nu är frågan: Vilka genetiska defekter finns det ? Tack på förhand...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: alfur
·
Foder & Strö Jag har just flyttat min häst till ett nytt stall och då kom det ett problem. Hon matvägrar inomhus. Eller inte fullt men hö så äter hon...
Svar
6
· Visningar
756
Senast: Ambra
·
S
Foder & Strö Har funderat på att ge pållen min lusern och linfrö men nu räknade jag lite på foderstaten och hon behöver enligt Hippocampus i princip...
Svar
9
· Visningar
1 089
Senast: Silly
·
Hästvård Har sökt i trådarna men inte hittat något (jag kanske är blind eller inte letat tillräckligt? :confused: ) och jag skulle vilja veta hur...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: Mynta2
·
R
Hästvård Hur ska en frisk hästs underben och hovar kännas. Man brukar ju säga att nåt är fel om hovarna är varma, men inte ska de väl va...
Svar
7
· Visningar
8 873
Senast: Tinen
·
Hästvård Trots alla bäddtrådar som ligger ute nu har jag inte riktigt lyckats fatta hur man steg för steg skapar en bra halmbädd..:cool: Boxen är...
Svar
16
· Visningar
1 676
Senast: Barabia
·
Hästvård Min ponny (som är 20 och har Cushing) har börjat svettas på nätterna. I början trodde jag det berodde på att det var stängt till stallet...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: squarepants
·
Foder & Strö Behöver lite input... Hästen: 4-årig halvblodsvalack Har växt en hel del men det har stannat av lite nu (hoppas jag) Arbetas fem...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: amalia
·
Hästvård vad kan detta vara för någonting? Har ni någon anning. det är som sårskorpor under pälsen, hon har även 2 sånna "fläckar" på ryggen...
2
Svar
22
· Visningar
2 321
Senast: rubytoo
·
R
Hästvård I ett vanligt stall så brukar det ju va så att det alltid är någon häst som är sjuk eller halt, tappat en sko eller har en fis på...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: shampiz
·
M
Hästvård min häst har havreallergi... har nu lagt in halmbädd....men om det är havrehalm eller vete vet jag inte... kan han vara allergisk...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Morningstar
·
Hästvård hej hopp! nu står jag här me en hbl hingst på sju månader som börjar få lång man.. Hur gör ni andra hbl ägare, börjar ni nu o korta ner...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: Molekyl
·
G
Foder & Strö Sorry att jag trådbombar forumet, men jag fick verkligen en chock idag! Handlade foder från samma butikskedja som jag alltid gjort, men...
2
Svar
23
· Visningar
2 888
Senast: Druvan
·
Foder & Strö Vi sålde hö från fältet a 10kr/bal vikt mellan 10-15 kg. Nu vill köparen ha pengarna tillbaka pga att höet blivet dåligt. Jag anser att...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 401
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Min häst har blivit lös i magen, avföringen är ju inte jätte rinnig om jag jämför och knappast det värsta jag sett men hon är inte bra i...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: skaraborg
·
Hästvård Om man ska använda koksaltlösning till att tvätta ögonen, hur mycket salt ska man då ha i? Vill ju inte göra det för starkt...
Svar
8
· Visningar
17 054
S
Hästvård Har mätt "landsmärkesomfång" och mankhöjd på pållen min (Hippocampus uträknare) och fick vikten 460 kg. Hästen är ca 153 cm och...
Svar
5
· Visningar
703
Senast: Bison
·
P
Hästvård Hoppas få lite råd från andra hästägare som vart med om samma sak: För ca två veckor sedan hade vi ut en equiterapeut i stallet som...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: PernillaLindh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka