Kamomill - Stressig häst

Sv: Kamomill - Stressig häst

Ja det är jobbigt när man har för tjocka hästar. Ett gissel när man vill att de ska äta många timmar.
Faktum är att det är en hel krut kvar i gräset faktiskt. I varje fall här nere i södra sverige.
Det kanske tom är som så att du kan minska höt? Ge lite halm kanske istället?
Jag ger min lilla loppa BioMag som är ett magnesium tillskott som jag köper på Grann***. Det är faktiskt billigt jämförelsevis.
Jag vet inte ifall det hjälper men många tycker det hjälpt på sina hästar så jag tänker fortsätta lite till.

Främst magnesium. :) Kan lova att dom inte blir slöa, min är fortfarande väldigt pigg iaf... :p Dom blir bara inte lika nerviga.

NAF har en hemsida, googla efter den, där finns översikt över vad det innehåler.

Tack för infon! Hade din häst magnesium-brist innan du började ge tillskottet? Min har det inte (enligt blodprov) så jag är osäker på om det har effekt..... Vad tror du?

Jag vet inte, då han är extremt spruträdd försöker vi undvika det så gått det går.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
648
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 513
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka