Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Bara en fråga..om en häst blivit opererad i en ringled - vad innebär det? Varför gör man en sån, vad är konvalecenten och hur påverkar...
Svar
4
· Visningar
2 510
Senast: Zandrah
·
N
Hästvård Min häst har sedan i slutet av augusti haft ett konstigt läte från nospartie, detta efter hon flyttat till nya stallet, det låter typ...
Svar
7
· Visningar
855
Senast: Nora_
·
J
Foder & Strö Jag ska troligen skaffa foderhäst till sommaren och jag undrar lite saker om hagar och så. Vi har lite mer än 2 hektar hagar sm hästarna...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Carisma72
·
Z
Foder & Strö Vilken sort i Kraffts sortiment blir bäst till en häst som ska ridas ordentligt o tränas och ändå måste hålla sig i...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: mahlmt
·
C
Foder & Strö I det stall jag flyttat mina hästar till nyligen så har de bara fått fram energi och smb rp i analysen av hösilaget!!!! Inte Kalcium och...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hej! Ni som har era hästar på lösdrift:klipper ni dom på vintern? Funderar på att klippa en av mina hästar för hon får så himla tjock...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: _Smulan_
·
Hästvård är ProteqFlu ett stelkramps vaccin? //anna
Svar
4
· Visningar
687
Senast: diny
·
G
Hästvård Någon som vet hur många % det är av de hästar som får penicilin, som får penicilin-chock? och hur stor % som dör enbart av...
Svar
14
· Visningar
1 667
Senast: tess71
·
M
Hästvård syrrans fjording är snorig... såg grönt slemmigt snor i ena näsborren på lilla dolly idag... igår var vi ute och red, bara skritt men...
Svar
4
· Visningar
1 461
Senast: Nelya
·
C
Hästvård Är det verkligen så??!...... Jag pratade med en i stallet ikväll som påstod att det är så....att hennes veterinär hade sagt det.....att...
2
Svar
28
· Visningar
2 099
Senast: kalas
·
S
Hästvård min sköthäst fick en fästingsjukdom i somras på betet sjukdomen heter aerlischa (dessvärre vet jag iten hur det stavas) men det...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: bulwark
·
H
Hästvård En bekant till mig hade under en preiod en skadad häst som skulle stå lindad dygnet runt och kylas tre gånger per dag. Hästen fick efter...
Svar
12
· Visningar
1 078
Senast: ylvali2
·
M
Foder & Strö hej ! Undrar om ngn använder steel joint här eller har använt .. i vilket syfte och vilken erfarenhet av det har ni?? Sen har jag en...
Svar
12
· Visningar
1 356
Senast: Mitten
·
B
Hästvård Idag hittade jag en liten mask som ser ut som en miniatyr daggmask ungefär i färgen men som var tunn och kanske 4 cm lång. Den satt i...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: benjamin
·
V
Hästvård Jag lovar att gud hatar min häst.. Hon har råkat ut för så mycket de senaste månaderna.. I fredags så blev hon vaccinerad mot...
2
Svar
24
· Visningar
7 385
Senast: elle12
·
Hästvård Ni som har hosthästar vet ni om man kan massera sin hosthäst utan problem? Är det nåt område man bör undvika? (på hästens kropp)...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: PrittePuff
·
M
Hästvård Usch, nu måste jag spruta min häst igen! Förra gången behövde hon sys mellan hakan och ganaschen. Den här gången har hon ett sticksår på...
2
Svar
35
· Visningar
2 881
Senast: Elektron
·
R
Foder & Strö Ja nu försöker jag igen. Har en Tinker som jag är medryttare till som väger ca 600 kg men ska väl kanske väga igentligen 500. Hon har...
Svar
11
· Visningar
1 115
Senast: Thora
·
J
Foder & Strö Ska prova att gå över till fröhalm(pga hästens lösa avföring) och har ännu inte någon analys. Men kan någon ändå säga ungefär hur mycket...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Jacki
·
I
Foder & Strö Hej! Jag håller på att räkna foderstat på min pålla.. Hon år 15 år och halvblod, väldigt pigg tjej.. Rider lätt nu pga skada. Men...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: isglass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka