Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Ja, vad är det för nåt egentligen? Hur märker man det?:confused:
Svar
13
· Visningar
1 712
Senast: dramatik
·
S
Foder & Strö Är det typ samma egenskaper oavsett om man ger olja eller linfrö? Vad är bäst om väger samman pris och egenskaper? Är något utav dem bra...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Emmsson
·
M
Foder & Strö Analysen på silaget visar följande värden på "hygienkollen". Jag har ingen aning om vad som anses vara inom "gränsen". Någon som vet...
Svar
4
· Visningar
1 440
M
Hästvård Hej svejs..kört med spån nu men tkr det blir lite dyrt. Har fått tag på bra och billig halm och funderar på följande... spån underst...
Svar
7
· Visningar
2 805
Senast: Morningstar
·
Foder & Strö Hejsan hej! sitter här i mina funderingar kring hur mkt mat era föl får? Speciellt intr av hbl föl då jag själv har ett sådant. Jag...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Masse
·
E
Hästvård Hästen vaccinerades mot influensan idag, 2dagar skall han skrittas el ridas lugnt... imorgon är ett pass i skritten (ca 1timme) eller...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: Mynta2
·
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av djärvulsklo? Positiv, negativ?
Svar
17
· Visningar
3 438
Senast: viola66
·
A
Foder & Strö Undrar bara vad som är rimligt, i kilo/liter, vad en 600 kilos häst kan äta/utfodring. Rimlig dygns ranson?
2
Svar
21
· Visningar
2 085
Senast: denise_olofsson
·
Foder & Strö Jag har lite problem med personen vi köpte hö av. Vi köpte ca 2 ton hö för ett par månader sedan, och det visade sig efter någon vecka...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: rocki
·
D
Hästvård Min häst har gått oskodd i en dryg månad, aldrig varit det förut, men passade bra att låta hovarna växa när det kom så mycket snö...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: denise_olofsson
·
Foder & Strö hejsan igen! eftersom ja gjorde ett litet misstag här inne innan om att be om hjälp me foderstaten utan att läsa moderatorns nålade...
Svar
1
· Visningar
626
Senast: Thora
·
M
Hästvård Hej Har skickat in träckprov till kolla masken och det visade sig att hon hade 550EPG. Så nu ska jag avmaska med Ivomec. Och sedan köra...
Svar
15
· Visningar
1 054
L
Foder & Strö Har blivit tipsad om MSM för att lindra eksem på en häst. Vad är MSM? Någon som har erfarenhet av detta som jag kan få ta del av? Var...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Lotten__
·
Hästvård Min häst har spasmer i ryggen när man trucker på honom. <Han kollas av fysioterapeut 1gång i månaden, och efter igår fick vi hemläxa...
Svar
5
· Visningar
1 431
Senast: Ireland
·
S
Hästvård Det är något som inte står riktigt rätt till i ländryggen på hästen min.. När man drar/trycker med handen över en viss plats på länden...
Svar
19
· Visningar
4 120
Senast: mumas
·
I
Foder & Strö Hej! jag skulle vilja veta näringsinnehållet i kornkross o sojamjöl? så jag kan göra en bra foderstat :) energivärde (NJ)...
Svar
2
· Visningar
1 503
Senast: isglass
·
P
Hästvård Undrar bara då jag hört att hästen inte skall ridas de närmaste dagarna efter avmaskning. Blir hästen så påverkad?
Svar
4
· Visningar
11 928
Senast: dashy
·
S
Foder & Strö hej alla ni som ger den billiga sorten av msm...... hur tycker ni den funkar,ska jag prova???? fick tips om det av min...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Eskil
·
Z
Foder & Strö Jag ska täcka mitt nya hö med halm, är det någon som vet hur tjockt halmlagret måste vara, kan man lägga kakor eller måste man täcka med...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka